Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Οικονομική Κρίση: Πως θα Μειώσετε τις Συνέπειες στην Επιχείρηση σας *

ECONOMIC CRISIS - VASILIS PAPPAS
Έχω μερικά καλά και μερικά άσχημα νέα. Τα καλά νέα είναι ότι ίσως του χρόνου τέτοια εποχή να έχετε λιγότερους ανταγωνιστές! Μερικοί δεν θα καταφέρουν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η οικονομική κρίση. 

Και τα άσχημα νέα είναι ότι ένας από αυτούς, ίσως είσαστε εσείς !!

Η σκληρότητα του γεγονότος δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να το συζητάμε και να μας προβληματίζει. Η οικονομική κρίση έχει ήδη χτυπήσει την πόρτα στην Χώρα μας. Κάποιοι ίσως να μην τα καταφέρουν τόσο καλά όσο κάποιοι άλλοι. Και το ερώτημα που γεννάται είναι ποιοι θα τα καταφέρουν;;

Όλοι εκείνοι που αναγνωρίζουν την κρισιμότητα της κατάστασης, δεν παρασύρονται από τα κανάλια της τηλεόρασης, φέρονται ψύχραιμα και αναλαμβάνουν δράση περισσότερο από ποτέ, θα είναι σίγουρα εδώ μαζί μας και το επόμενο έτος! Όλοι όσοι συνεχίζουν να ξοδεύουν χρήματα για την προβολή, την διαφήμιση και το μάρκετινγκ της επιχείρησης τους. Όλοι όσοι δούνε την κρίση περισσότερο σαν ευκαιρία παρά σαν απειλή. Όλοι όσοι καταφέρουν να “διαφοροποιήσουν” την επιχείρηση τους από την υπόλοιπη αγορά, θα τα καταφέρουν!

Έχουμε υπερεκτιμήσει την κρίση. Πρόβλημα σίγουρα υπάρχει και καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί αλλά όχι στο σημείο του πανικού που παραλίγο να μας οδηγήσει να “τραβήξουμε” τις καταθέσεις μας από τις τράπεζες. Ο καθηγητής Οικονομικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης, Ρόμπερτ Μαντέλ, νικητής του βραβείου Νόμπελ Οικονομίας του 1999, πριν μερικές ημέρες σε μια συνέντευξη είπε: “Η παγκόσμια οικονομία δεν είναι σε τόσο άσχημη κατάσταση, όσο δείχνουν οι ειδήσεις”.

Διανύουμε μια περίοδο πτώσης. Και επειδή μετά από κάθε πτώση η φυσική εξέλιξη είναι η άνοδος, κερδισμένοι θα βγουν όσοι βρεθούν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Όσοι καταφέρουν να ανταποκριθούν και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που μας επιβάλει η αγορά. Όσοι καταφέρουν να δουν περισσότερο μακροπρόθεσμα και προετοιμαστούν κατάλληλα γι’ αυτό.

Υπάρχει όμως τρόπος να μπορέσει κάποιος να προστατευτεί από την κρίση; Θα είμαι ειλικρινής. Η κρίση θα μας επηρεάσει. Υπάρχουν όμως μερικές κινήσεις που μπορείτε να κάνετε ώστε να έχετε τις ελάχιστες συνέπειες! Παρακάτω θα δούμε 4 τρόπους προσέγγισης, που μπορούν να σας βοηθήσουν μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον αβεβαιότητας που διανύουμε.

Προβολή και Διαφήμιση
Μπορώ να προβλέψω ότι όσες επιχειρήσεις βρίσκονται αυτή την στιγμή μέσα στις σελίδες των εφημερίδων και περιοδικών όπως αυτό που κρατάτε στα χέρια σας, θα είναι μαζί μας και το επόμενο έτος. Γιατί;; Επειδή κινούνται πολύ πιο “επιθετικά” από ότι οι υπόλοιποι ανταγωνιστές τους! Βρίσκονται περισσότερες φορές μπροστά στα μάτια των πελατών και της αγοράς. Υπενθυμίζουν διαρκώς στους καταναλωτές: “είμαστε εδώ και έχουμε αυτό που ψάχνετε”.

Πολλοί θεωρούν ότι δεν υπάρχει λόγος να ξοδέψει κάποιος χρήματα για προβολή όταν η αγορά είναι “πεσμένη”. Μεγάλο λάθος! Είναι ότι χειρότερο μπορεί να κάνει κάποιος! Σε περιόδους όπου τα πράγματα αρχίζουν και δυσκολεύουν, θα πρέπει να αναλάβετε δράση περισσότερο από ποτέ. Τώρα είναι η στιγμή που θα πρέπει να προβληθείτε περισσότερο και όχι λιγότερο. Να δείξετε προς τα έξω την πραγματική δυναμική της επιχείρησης σας όταν όλοι οι υπόλοιποι θα έχουν κάνει ένα βήμα πίσω!

Επιχειρήσεις που συνεχίζουν να διαφημίζονται και να ξοδεύουν χρήματα σε δράσεις προβολής και μάρκετινγκ, έχουν μεγαλύτερη τύχη να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν, ακόμα και όταν η οικονομία πέφτει!

Διαφοροποιηθείτε και Κερδίστε
Σε μερικές ημέρες ξεκινούν οι εκπτώσεις. Όλοι θα μειώσουν τις τιμές κατά 20, 40, ή και 50%. Γιατί να προτιμήσει κάποιος την δική σας έκπτωση και όχι κάποια άλλη; Γιατί να προτιμήσει κάποιος το δικό σας κατάστημα την περίοδο αυτή και όχι κάποιο άλλο; Έχετε αναρωτηθεί; Τι είναι αυτό που θα κάνει κάποιον να βγάλει λεφτά από το πορτοφόλι και να τα δώσει σε εσάς και όχι στο μαγαζί απέναντι; Έτσι κι’ αλλιώς την ίδια έκπτωση έχετε!

Σε στιγμές όπου η οικονομία περνάει δύσκολες στιγμές και σε μια εποχή όπου δεν “πείθεις” εύκολα τον πελάτη να αγοράσει το προϊόν σου, χρειάζεται να φερθείτε έξυπνα! Βρείτε τους τρόπους εκείνους που θα κάνουν την “προσφορά” σας μοναδική. Τα προϊόντα και υπηρεσίες σας ξεχωριστά. Την επιχείρηση σας – πρώτη επιλογή στο μυαλό του πελάτη.

Εφαρμόστε τον κανόνα του 10%. Ο κανόνας αυτός μας λέει κάτι πολύ απλό: Αρκεί να είσαστε 10% καλλίτεροι σε κάτι από την υπόλοιπη αγορά, για να κάνετε τους πελάτες να προτιμήσουν το δικό σας προϊόν! Μπορείτε να είσαστε 10% πιο φθηνοί, 10% πιο γρήγοροι, 10% πιο συνεπείς, 10% πιο εξυπηρετικοί ή ακόμα και 10% πιο φιλικοί από τους ανταγωνιστές σας! Εσείς θα βρείτε πιο είναι αυτό το 10% στο οποίο είσαστε καλλίτεροι από τους υπόλοιπους! Βρείτε το και δουλέψτε πάνω σε αυτό. Σε λίγο ο κόσμος θα μπορεί να σας ξεχωρίσει.

Δεν αρκεί μόνο το αυτοκόλλητο στην βιτρίνα “sales 50%”. Αυτό θα το έχουν όλοι. Βρείτε κάτι να “κολλήσετε” που το προσφέρετε μόνον εσείς!

Διώξτε την αβεβαιότητα. Αρπάξτε την Ευκαιρία
Το πρόβλημα αυτή την στιγμή είναι η “αβεβαιότητα”. Διώξτε την αβεβαιότητα από τους πελάτες σας και κερδίστε τους! Δείξτε τους ότι θα είσαστε εκεί όταν σας χρειαστούν. Ο κόσμος σήμερα έχει ανάγκη από αξιόπιστες λύσεις και αξιόπιστους ανθρώπους. Μόνον σε αυτούς θα εμπιστευθεί τα χρήματα του και πουθενά αλλού!

Η αβεβαιότητα σε πολλούς επιχειρηματίες έχει ήδη μετατραπεί σε “απροθυμία” να αναλάβουν δράσεις, να ψάξουν για νέους πελάτες, και να “κυνηγήσουν” την δουλειά τους. Η αλήθεια είναι ότι η απροθυμία μπορεί να “σκοτώσει” την δημιουργικότητα και την διάθεση του επιχειρηματία. Αυτό είναι ότι χειρότερο μπορεί να σας συμβεί. Σίγουρα δεν είναι αυτή η σωστή προσέγγιση. Ούτε η προσέγγιση που θέλουμε. Εσείς θα πρέπει να αντισταθείτε. Και εδώ υπάρχει ένα μικρό μυστικό. Όταν όλοι οι υπόλοιποι θα “χαλαρώνουν” και δεν θα έχουν όρεξη να εξυπηρετήσουν σωστά τους πελάτες τους, επειδή “υπάρχει κρίση”, εσείς θα έχετε την ευκαιρία να αναδείξετε τα προϊόντα και υπηρεσίες σας. Να δείξετε γιατί αποτελείτε την πιο αξιόπιστη λύση στην αγορά.

Δείτε την κρίση ως μια μορφή ευκαιρίας και όχι ως απειλή. Αλλάξτε τρόπο προσέγγισης. Πέρα από τα προβλήματα που σίγουρα θα δημιουργήσει, αποτελεί ταυτόχρονα και μια καλή ευκαιρία να αναλάβετε δράση! Οι καταναλωτές πάντα επιλέγουν αυτούς που δείχνουν όρεξη, ενέργεια, και διάθεση να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και επιθυμίες τους. Κάντε το και αποκτήστε νέους και ευχαριστημένους πελάτες.

Η κρίση δεν είναι άλλοθι. Βρείτε τις αδυναμίες σας
Η κρίση δεν θα πρέπει να αποτελεί την δικαιολογία για να καλύψετε τυχόν αδυναμίες που έχει η επιχείρηση σας. Αδυναμίες που πιθανών να είχε και πριν έρθει η κρίση!

Δεν σημαίνει τίποτα η φράση “δεν πάμε καλά λόγω της κρίσης”. Διώξτε την αρνητική ψυχολογία και δραστηριοποιηθείτε! Βρείτε το πρόβλημα και λύστε το. Αποφύγετε τις γενικότητες. Τι είναι αυτό που δεν πηγαίνει καλά; Το έχετε εντοπίσει; Μειωθήκανε τα έσοδα σας; Δεν έρχονται πελάτες στο μαγαζί σας; Δεν αφήνουν όσα λεφτά άφηναν παλαιότερα; Δεν έρχονται τόσο συχνά να ψωνίσουν; Οι προμηθευτές σας δεν σας εξυπηρετούν; Έχετε εντοπίσει πιο ακριβώς είναι το πρόβλημα; Υπήρχε πριν την κρίση ή τώρα εμφανίστηκε; Βρείτε το και διορθώστε το.

Μην ρίχνεται το φταίξιμο αποκλειστικά στο αρνητικό κλίμα των ημερών. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να “χαλαρώσετε” τους ρυθμούς σας, εν ονόματι της κρίσης, ειδικά τώρα.

Πριν λοιπόν επιστρέψετε στις καθημερινές σας ασχολίες και στην πραγματική ζωή, απ’ όλα τα παραπάνω κρατήστε στο μυαλό σας το εξής: Δεν πουλάτε τα προϊόντα σας στις στατιστικές για τον πληθωρισμό, τα επιτόκια και τους διάφορους οικονομικούς δείκτες που βγαίνουν κάθε μήνα! Δεν πουλάτε στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και τους βαρύγδουπους τίτλους των δελτίων ειδήσεων. Εσείς πουλάτε σε πραγματικούς ανθρώπους!

Ανθρώπους που συνεχίζουν να θέλουν να ψωνίσουν ρούχα και να δείχνουν ωραίοι, ανθρώπους που συνεχίζουν να θέλουν να βγουν έξω για φαγητό και διασκέδαση, να πάνε γυμναστήριο και να νιώσουν υγιείς, να αγοράσουν έπιπλα για το σπίτι, να πάνε σούπερ μάρκετ, να ζητήσουν υπηρεσίες από μηχανικούς, δικηγόρους και γιατρούς, να στείλουνε τα παιδία τους πανεπιστήμιο, ανθρώπους που θέλουν να αγοράσουν σπίτι και αυτοκίνητο! Ο κόσμος δεν σταμάτησε ξαφνικά να έχει ανάγκες και επιθυμίες! Συνεχίζει να θέλει λύσεις στα προβλήματα του. Και εσείς θα πρέπει να είσαστε εκεί όταν σας χρειαστεί!

* Το άρθρο αυτό γράφτηκε τον Δεκέμβριο 2008 και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «ΒδΕλλα Αγορά», το οποίο εκδίδεται από την εβδομαδιαία εφημερίδα ΒδΕλλα (Βορειοδυτική Ελλάδα), τεύχος Δεκεμβρίου 2008. Μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ [PDF 1.34 MB].

Συντάκτης

Vasilis Pappas

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

17 Σχόλια

  1. rouxismos

    Καλησπέρα είναι η πρώτη φορά που επισκέπτομαι αυτό το blog και με βοήθησε πάρα πολύ στη έρευνα μου.

    Μακάρι να μπορούσα να σας εξυπηρετήσω όπως εσείς εμένα μόλις.

  2. Paspartu

    Marketing και Οικονομική κρίση. Πώς να κρατήσουμε όμως τις ισορροπίες.
    Στη δύσκολη αυτή περίοδο της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που βιώνουμε, οι περισσότερες, για να μην πούμε σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις, έχουν μειώσει δραματικά τα budgets τους, ενώ πολλές είναι και αυτές που έχουν προβεί σε ολική περικοπή του διαθέσιμου προϋπολογισμού τους για σκοπούς που αφορούν στο Marketing, αλλά και στη μείωση του προσωπικού τους.

    Είναι όμως σημαντικό να γίνει απολύτως αντιληπτό το ότι κόβοντας το budget από το Marketing, κάνουμε περισσότερο κακό, ακόμα και από την ίδια την οικονομική κρίση, καθώς μηδενίζουμε την προοπτική ανάπτυξης της επιχείρησής μας.
    http://www.paspartu.com.gr/ell/article/59/marketing_kai_oikonomiki_krisi

  3. Pingback: Οικονομική Κρίση: Πως θα Μειώσετε τις Συνέπειες στην Επιχείρηση σας | foccacia

  4. petaloudas

    γεια σας.θα ηθελα να δηλωσω πως για την επιτυχια μιας επιχειρησης εκτος των αλλων ειναι και η συνεργασια.δηλαδη η ευρεση ανθρωπων με ορεξη για δουλεια καινοτομια με μικρο η μεγαλο κεφαλαιο.για μενα οι τραπεζες και τα δανεια μπορει να φερουν καποιον σε αδιεξοδο.οι παλιοι λεγαν παρε μεχρι εκει που φτανει η τσεπη σου.τα δανεια και οι καρτες ειναι μοδα των τελευταιων 15 ετων.και που οδηγησαν?εγω ασχολουμε με ζωντανες πεταλουδες,με χωματινα σπιτια και πολλες αλλες ασχολιες και με ιδεες αλλες τοσες.μεχρι επιχειρηση μεσα στα δηκαστηρια εχω σκεφτει που θα εξυπηρετει δικηγορους και πελατες τους.το τηλεφωνο μου ειναι 6974025307 για πληροφοριες και συνεργασια.ευχαριστω
    ανδρεας

  5. Vasilis Pappas
    Βασίλης Παππάς

    @gk
    Σε ευχαριστούμε για το σχόλια και τα χρήσιμα tips που έδωσες. Συμφωνώ με όλα και ιδιαίτερα με το τελευταίο!
    Όσοι φίλοι του blog έχετε να προτείνετε κάποιες ιδέες (βάση της δικής σας αντίληψης) θα ήταν χρήσιμο για όλους μας να τις μοιραστείτε μαζί μας!

  6. gk

    Στη σημερινή οικονομική κατάσταση & δεδομένης της κακής ψυχολογίας των καταναλωτών εκείνο που προέχει είναι η επιβίωση μιας επιχείρησης. Μερικές λύσεις είναι:

    – Κόψιμο όλων των πελατών που παρουσιάζουν πρόβλημα στις πληρωμές τους. Είναι προτιμότερο να μειώσουμε τον τζίρο μας ακόμα και 50%, αλλά να μην έχουμε απλήρωτες πωλήσεις.
    -Αύξηση του πελατολογίου & μεγάλη διασπορά στις πωλήσεις.
    -Περιορισμός εξόδων, ακόμα και μείωση ενοικίου.
    -Ναι στις προσφορές, όχι στην πώληση φτηνών προιόντων. Η κρίση είναι πολύ μεγαλύτερη στα φτηνά είδη! Η εταιρεία του Γαβαλά με ακριβά επώνυμα ρούχα έχει μικρότερα προβλήματα από μία άλλη επιχείρηση με low – medium priced ενδύματα.
    -Το θετικό cash flow πρέπει να είναι ο καθημερινός στόχος! Στην παρούσα φάση στόχος είναι η επιβίωση & όχι το κέρδος. Είναι προτιμότερο να διώχνουμε το στοκ ακόμα και σε τιμή κόστους.
    -Υπομονή, ηρεμία & θετική σκέψη!

  7. Βασίλης Ψαράκης

    Ως ελεύθερος επαγγελματίας 15 ετών στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, εαν θα μπορούσα να συνεισφέρω στην πολύ εποικοδομητική σειρά απόψεων, συμβουλών και σχολίων, πιστεύω ότι τα όπλα άμυνας και επίθεσης στην «κρίση» είναι:
    1)επαναπροσδιορισμός των προτεραιοτήτων στην ζωή μου
    2)επαναπροσδιορισμός στα προιόντα που πουλάω, εαν και κατά πόσο έχουν εμπορική αξία και ανάγκη στην σημερινή κατάσταση
    3)επαναπροσδιορισμός στον τρόπο που προωθώ και «εξυπηρετώ» ανάγκες των συμπολιτών μου
    4)ανάλυση αναγκών της τοπικής μου περιοχής και γενικότερα της χώρας μας, ώστε να διαγνώσω νέα προιόντα
    5)αλλαγή του τρόπου σκέψης μου στα καθημερινά προβλήματα, ώστε να μην εστιάζομαι στο πρόβλημα, αλλά στον τρόπο που σκέφτομαι για το πρόβλημα
    6)πιο κοντά με τους δικούς μου ανθρώπους φίλους και συγγενείς, αλλά και πιο κοντά στο Θεό που ο καθένας έχει μέσα του, σε μια καταθλιπτική εποχή που η «αγάπη» θα πρέπει να είναι πηγή ενέργειας
    και τέλος
    7)να μην ξεχνάμε ότι η νόηση γίνεται πράξη, συνεπώς η θετική σκέψη συμβάλει πάντα στο καθαρό μυαλό, έτσι ώστε όταν «σκοντάφτουμε στο δρόμο, να έχουμε τη δύναμη να ξανασηκωθούμε, χωρίς να μένουμε να κοιτάμε μόνο τον δρόμο……»

  8. Vasilis Pappas
    Βασίλης Παππάς

    @nikos
    Θα συμφωνήσω στα περισσότερα με κάποιες μικρές επιμέρους ενστάσεις 🙂
    Η τιμή το επόμενο διάστημα θα παίξει σίγουρα τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολλά προϊόντα (ίσως όχι σε όλα) αλλά και πάλι εξαρτάται σε ποιους απευθύνεσαι! Εαν για παράδειγμα τα καταστήματα με ρούχα ρίξουν όλα τις τιμές τους τόσο που πιο κάτω δεν πάει, πως θα διαφοροποιηθεί τελικά το ένα με το άλλο; Αφού η τιμή δεν είναι πλέον παράγοντας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος θα πρέπει όλοι να βρουν κάτι άλλο! Αυτό το «άλλο» μπορεί να είναι μια εξαιρετική προσφορά, delivery στο σπίτι, καλύτερη εξυπηρέτηση, 24hours service, κλπ. το οποίο τελικά θα πρέπει να το προβάλλουν και δεν εννοώ απαραίτητα διαφήμιση στην τηλεόραση ή σε περιοδικά! Υπάρχουν δεκάδες άλλοι τρόποι μάρκετινγκ, εξαιρετικά φθηνοί, που μπορεί κάποιος να προβάλει τα προϊόντα και το μαγαζί του, για παράδειγμα ένας από αυτούς είναι η αρθρογραφία. Ένα άρθρο στις τοπικές εφημερίδες για το «Πως θα ….» δίνει σημαντική δημοσιότητα και «τοποθετεί» τον επιχειρηματία ως ειδικό στον κλάδο του! Επαναλαμβάνω όμως (και θα συμφωνήσω μαζί σου) ότι η τιμή θα παίξει σημαντικό ρόλο!

    @Denis
    Τα πράγματα ενδέχεται να γίνουν δύσκολα όχι μόνον για τον εργάτη, αλλά για όλους μας! Απαιτείται ψυχραιμία όπως είπε και ο φίλος giorgos παρακάτω!

    @Alexandra
    Καταρχήν καλή αρχή στο νέο σου επιχειρηματικό ξεκίνημα 🙂 Το ότι υπάρχει οικονομική κρίση δεν σημαίνει ότι σταματάει η «ζωή». Όλα θα συνεχίσουν να κυλάνε! Ίσως με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια, όμως θα κυλάει! Και ρούχα θα αγοράσουμε, και αυτοκίνητα, και υπολογιστές, και οικόπεδα, και χίλια-δυο άλλα προϊόντα και υπηρεσίες! Αυτό που σου προτείνω είναι να βρεις ένα καλό σημείο «διαφοροποίησης» από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές σου στην αγορά και «χτίσε» πάνω σε αυτό!

    @giorgos
    Φίλε Γιώργο καταρχήν ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας την δύσκολη περίπτωση σου! Βλέπω όμως ότι είσαι αρκετά αισιόδοξος και αυτό είναι πολύ καλό 🙂 Θα συμφωνήσω ότι η «ψυχραιμία» είναι ίσως το μεγαλύτερο προτέρημα που μπορεί να δείξει κάποιος στην σημερινή κατάσταση! Καλή συνέχεια!

  9. giorgos ergolavos

    Όλα ωραία και καλά, στη δικιά μου περίπτωση έχω σκαλώσει αρκετά. Προσπάθησα να διαφοροποιηθώ από τους άλλους κατασκευαστές και ξεκίνησα νέα επιχείρηση φτιάχνοντας εξοχικές κατοικίες, δανείστηκα από τράπεζα καποια χρήματα, πήρα 2. δάνειο πιστεύοντας ότι είναι συντομη η κρίση και το καλοκαίρι 2009 θα πουλήσω, δυστυχώς τίποτα …. Έχοντας τη εικόνα και προφορική απάντηση του διευθυντή τραπέζης ότι η έγκριση της αίτησης δανείου υπερβαίνει την εμπορική αξία του ακινήτου και η διαφορά αυτή καλύπτεται όταν αποπερατώσω το έργο και με νέα εκτίμηση του μηχανικού τους διαπιστωθεί ότι έχει αυξηθεί η εμπορική αξία του και θα μου δοθούν τα υπόλοιπα σχετικά γρήγορα.

    Την συνέχεια πιστεύω να την έχετε προβλέψει …. Έριξα ότι είχα και δεν είχα, χρεώθηκα σε προμηθευτές και υπεργολάβους, έκοψα επιταγές, φτάνω στο τέλος και τώρα …. ο διευθυντής μου λέει, λυπάμαι αλλά οι μηχανικοί μας έχουν εντολή να μην υπερβαίνουν οι εκτιμήσεις τους τις πρόσφατες εμπορικές αξίες οπότε δεν μπορείτε να πάρετε το υπόλοιπο σαν χρηματοδότηση, σαν νέος κατασκευαστής και χωρίς πωλήσεις δεν μπορώ να σας δώσω δυστυχώς ούτε άλλη μορφή δανείου …. Οι υποχρεώσεις και οι επιταγές τρέχουν, τα τηλεφωνήματα της τράπεζας γιά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές χτυπούν ασταμάτητα σαν βροχή και στόχο να σου σπάνε τα νεύρα …. μόνη λύση να γίνει πώληση σύντομα, αρκετά δύσκολα αλλά ίσως να παλεύεται!!!!

    Φίλοι και φίλες, δύναμη, ψυχραιμία και σωστή στρατηγική είναι κάποια από τα εργαλεία που βοηθούν ….

  10. alexandra vass

    Αυτες τις μερες φτιάχνω την δικια μου επιχειρηση και πρεπει να πω τις τελευταιες μερες ειχα μεγαλο αγχος με όλα αυτα που ακούγονται στις τηλεοράσεις! Αποφάσισα να μην ασχολούμαι με τα νεα – να ενημερωνομαι απο το ιντερνετ και ΚΛΕΙΣΤΗ η τηλεόραση! Και αυτο το άρθρο που διάβασα σήμερα μου εδωσε ελπίδες και απάντηση στο ερωτημα μου εδω και 2-3 μερες «μηπως κάνω καμιά μεγάλη ΤΡΕΛΛΑ;» Αλλά έχετε δικιο, ο κόσμος συνεχίζει να έχει αναγκες και επιθυμίες. Απλά, είναι στο χέρι μου να καταφέρω να εκπληρώσω αυτες τις ανάγκες όσο πιο καλα μπορω!
    Ελπίζω του χρόνου να είμαι αναμεσα σε αυτους που θα επιβιώσουν…
    Πάντως, είμαι ανοιχτή σε όποια σχόλια ή συμβουλές έχετε να μου κάνετε και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

  11. Dennis

    Πράγματι το φτηνό μονο επιβιώνει σε μια κρίση, όμως τι γίνεται με τον εργάτη που δουλεύει σε μια τέτεια εποχή; η λύση για τον εργάτη είναι να μην κάνει παιδιά, να μην πάρει δάνειο, να μην αγοράζει πολύ και να γίνει δημόσιος υπάλληλος. 😛

  12. nikos

    ΟΙ μεγαλες πνίγουν τις μικρές??ΟΙ μεγάλες επιχειρήσεις έχουν το προβλημα…που πληρώνουν 2500 νοικι το λιγότερο και υπαλληλους και Τεβε και πολλά φώτα,ρεύμα….και η πελατεία τους αυτή την περίοδο της κρίσης είναι ίδια οπως στην μικρή επιχείρηση. Εχουν 2 πελάτες όλο το απόγευμα και πληρώνουν τα τριπλάσια σε πάγια έξοδα,προσωπικό,νοίκια νερό,τηλέφωνο. Περπατάς σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους και είναι μεγάλα μαγαζιά άδεια τελείως. Η διαφήμιση πιστεύω πως δεν παίζει ρόλο αυτήν την περίοδο,οσο η στρατηγική οσον αφορά τις τιμές και τα είδη προιοντων που προβάλλεις στο κοινό.
    Υπάρχει κρίση….δεν έχουν λεφτά στις τσέπες τους. Αρα βγάζεις απο την βιτρίνα την ακριβή LG οθόνη και βάζεις πρακτικές καθημερινές ηλεκτρικές συσκευες πρώτης ανάγκης σε καλή τιμή και μια μικρή τηλεόραση σε καλή τιμή.Ασε την LG oθόνη μέσα να φαίνεται στο μαγαζί,όχι ομως στην βιτρίνα.Βγαλε το ακριβο δερμάτινο με την γούνα,και βάλε στη βιτρίνα ενα απλο δερμάτινο σε καλή τιμή. Χρειάζεται μια στρατηγική του να πουλάς τα απολύτως απαραίτητα αυτά της καθημερινής χρήσης σε καλή τιμή.Θα βγαλεις κερδος απο την ποσότητα των τεμαχίων που θα πουλήσεις. Ετσι και αλλιώς τα ποιοτικά προιόντα τα ακριβά δεν θα τα προτιμήσουν αυτή την περίοδο.Ασε τα μεσα στο μαγαζί απλώς να φαίνονται,αλλά προτίμησε να προβάλλεις τα φτηνά και σχετικά καλά ποιοτικά προιόντα. Χρειάζεται μείωση τιμών,για να προσελκύσεις τον κόσμο,και να κερδίσεις από την ποσότητα. Χρειάζονται στοχευμένες αγορές…δηλαδή αγοράζεις φτηνά και φαινομενικά εστω καλά προιόντα και τα προβάλλεις και τα πουλάς.Θελει ψαξιμο να πομηθευτείς καλά πραγματα σε χαμηλή τιμή.Αγοράζεις φτηνά πουλάς φτηνά,κερδίζεις την πελατεία και βγάζεις κέρδος από τον αριθμό προιοντων που πουλάς.
    Αφού έχεις κατασταλλαξει σε μια τετοια στρατηγική,υστερα διαφημίζεις τα προιοντα της στρατηγικής σου.Διαφημίζεις τα φτηνά και σχετικά ποιοτικά προιοντα, στους πελάτες του σήμερα που δεν εχουν λεφτά και ψάχνουν αυτό ακριβώς που προβάλλεις.
    Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ βημα.ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ. Να διαφημίζω μανιωδώς το Αrmani και το versage πανακριβο ρουχο που πουλάω….και τι θα καταφέρω.??Καλύτερα να φερω ρούχα versage και armani περασμένης μόδας σε καλυτερη τιμή και να διαφημίσω αυτά κυρίως. Ενώ τα ρούχα τα καινούργια τa Αrmani τα πανάκριβα ας τα βάλω μεσα στο μαγαζί σε μικρή ποσότητα να υπάρχουν για τους λιγους απαιτητικούς πελάτες,που έχουν λεφτα και είναι πολύ λίγοι. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΖΗΤΑΕΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΑΚΡΙΒΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ . ΟΠΟΤΕ ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΓΑΖΙ.
    ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ-ΦΙΛΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ-ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ-ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΚΡΙΒΩΝ ΠΡΟΙΝΤΩΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΘΑΝΕΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ.
    ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΠΙΒΙΩΝΕΙ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΤΗΝΟ. ΤΟ ΦΤΗΝΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ,ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗ.

  13. Vasilis Pappas
    Βασίλης Παππάς

    Καλησπέρα Πέτρο,
    Θα μπορούσες να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος και να μας δόσεις μερικά παραδείγματα? Σε τι ακριβώς αναφέρεσε? Διαφωνείς κάπου με το παραπάνω κείμενο? Σε ποια σημεία? Γιατί το να αναθεματίζει κάποιος είναι πάντα εύκολο. Το δύσκολο είναι να υποστηρίζει αυτά που λέει με επιχειρήματα. Θα ήθελα λοιπόν να ακούσω και την άποψη σου με λίγο πιο επικοδομιτικό τρόπο ώστε όλοι να κερδίσουμε κάτι από αυτό που έχεις να πεις.
    Φιλικά,
    Βασίλης

  14. petros

    για να βγει η επιχειρηση απο την κρίση, καταρχάς δεν πρέπει να ασχολούμαστε με μαλακίες στο έλληνικο ιντερνετ το οποίο αποτελεί κακέκτυπη μετάφραση από μεγάλα αμερικάνικα sites

  15. kostas

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΟΣΑ ΛΕΤΕ.Η ΑΤΟΛΜΙΑ ΚΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΘΑ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ..ΘΕΛΕΙ ΚΑΘΑΡΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ..ΔΙΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ..ΟΜΩΣ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΜΙΚΡΟΜΕΣΣΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ-ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ -ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ?
    ΤΙΣ ΣΤΡΙΜΩΧΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ «ΠΝΙΓΟΥΝ»?ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΕΧΟΥΝ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΙΣ ΣΤΡΟΦΙΓΓΕΣ?

  16. epixeirein

    Σίγουρα η περικοπή των άσκοπων δαπανών είναι μια ενέργεια σημαντική για κάθε επιχείρηση και την περίοδο αυτή είναι απαραίτητη περισσότερο από ποτέ!!
    Όσον αφορά το «ξεχωριστό» μιας επιχείρησης είναι εξίσου σημαντικό και είναι το 2ο σημείο που αναφέρω στο post «Διαφοροποιηθείτε και κερδίστε».
    Όποιος μπορεί να σκεφτεί και άλλους τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση σε «στιγμές κρίσης», μπορεί να το κάνει εδώ στα σχόλια ώστε να βγεί κάτι χρήσιμο για όλους τους φίλους του blog!

  17. gadget-1

    Εγω πιστευω πως χρειαζεται περικοπη ασκοπων και περριτων εξοδων και για οσους μπορουν, πρεπει να βρουν τροπους για να δειξουν οτι μπορουν να προσφερουν κατι το ‘ξεχωριστο’ σε σχεση με αλλες παρομοιες επιχειρησεις. Κανετε τους πελατες σας να σας συγκρινουν και τελικα να επιλεξουν τη δικη σας επιχειρηση.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

© Copyright 2009 - 2017 Epixeirein.gr
Business Address:Ag. Apostolon 7-9,Igoumenitsa,Thesprotia,46100,GR |Tel: +30 26650 21428 |Email: info@epixeirein.gr.
Company VAT No.EL109013107 |Business hours are
Epixeirein.gr Rated 5 / 5 based on 5 reviews. | Review Me Essential SSL