Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Γιατί μια επιχείρηση χρειάζεται ένα blog

iStock_000007024522XSmallΠαλιότερα λέγαμε ότι εάν μια επιχείρηση δεν έχει web site,  είναι σαν να “μην υπάρχει”.  Η παρουσία της στον χώρο του διαδικτύου κρίνονταν απαραίτητη.  Και αυτό ήταν σωστό!  Σήμερα όμως ένα web site δεν μπορεί να σας καλύψει επαρκώς.  Μια επιχείρηση χρειάζεται να δημιουργήσει (επιπλέον) ένα blog!

Ένα απλό web site σαν αυτό που έχουν οι περισσότερες επιχειρήσεις ειδικά στην Χώρα μας,  αποτελεί ουσιαστικά αυτά που γράφει η μπροσούρα ή το φυλλάδιο της επιχείρησης, σε on-line μορφή! Έχει τις συνηθισμένες κατηγορίες:  ποιοι είμαστε,  το ιστορικό,  πελατολόγιο,  υπηρεσίες και προϊόντα,  που θα μας βρείτε,  πως θα μας βρείτε,  κλπ.  Και σταματάει εκεί.  Από το τίποτα,  είναι σίγουρα κάτι, αλλά πλέον αυτό το κάτι δεν είναι αρκετό!

Με τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά, τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές,  τους διαφορετικούς τρόπους που βρίσκει και αγοράζει κάποιος προϊόντα,  τα νέα δεδομένα στο χώρο του διαδικτύου,  αλλά και την μεγάλη επιρροή και συνεχή άνοδο των social media,  ένα web site δεν μπορεί πλέον να ανταπεξέλθει στις νέες εξελίξεις και σίγουρα δεν είναι αρκετό.

Παρακάτω θα δούμε μερικούς σημαντικούς λόγους  (κατά την άποψη μου)  για να ξεκινήσετε ένα blog  (εάν δεν το έχετε ήδη κάνει),  ακόμα και εάν έχετε ένα web site!

  1. Καταρχήν,  ένα blog σας προσφέρει κάτι πολύ σημαντικό.  Σας δίνει την δυνατότητα για άμεση και αμφίδρομη επικοινωνία με τους πελάτες σας,  την “αγορά” στην οποία απευθύνεστε,  τους συναδέλφους σας,  ακόμα και τους προμηθευτές σας.
  2. Μέσα από ένα blog δίνετε την δυνατότητα στους πελάτες σας να σχολιάσουν τα προϊόντα σας,  να εκφράσουν την άποψη τους,  τι τους αρέσει και τι όχι στην επιχείρηση σας!  Έχουν την δυνατότητα να συζητήσουν μεταξύ τους και να προτείνουν κάτι καινούριο!  Μπορείτε έτσι να πάρετε ένα πολύ χρήσιμο feedback,  ώστε να διορθώσετε τυχόν λάθη και παραλείψεις σας,  και να βελτιωθείτε ακόμα περισσότερο.   Επίσης θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι για κάποιους λόγους οι πελάτες σας δεν μπορούν να σας εκφράσουν τα παράπονά τους κατάμουτρα! Μέσα από το blog, τους δίνετε την δυνατότητα,  ανώνυμα,  να το κάνουν.  Μην σας τρομάζει που κάποιος “ανώνυμος” θα σας “κατσαδιάσει”.  Εάν έχει δίκιο,  καλό θα σας κάνει!
  3. Ένα blog είναι πιο προσωπικό από ένα “κρύο” web site.  Φαίνεται ο  “άνθρωπος” και όχι η εταιρεία.  Η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι πιο απλή και πιο άμεση.  Μπορείτε να αναρτήσετε “success stories” πελατών σας και “χρήσιμες συμβουλές” που μπορούν να κάνουν την ζωή τους καλλίτερη.
  4. Ένα blog μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ καλό μέσο προβολής και μάρκετινγκ της επιχείρησης σας.  Μπορείτε να γράψετε μικρά κείμενα σχετικά με τα προϊόντα και υπηρεσίες σας,  να εκφράσετε την άποψη σας για θέματα που αφορούν τον κλάδο σας,  να δείξετε νέους τρόπους χρησιμοποίησης των προϊόντων σας,  και να αναδείξετε οφέλη και πλεονεκτήματα που η μπροσούρα σας δεν γράφει.  Δείχνετε έτσι στους πελάτες σας,  την αγορά,  και τους ανταγωνιστές σας,  ότι είσαστε “ειδικός” στην δουλειά σας,  αποτελείτε μια αξιόπιστη λύση και ότι δεν είσαστε τυχαία στον χώρο!
  5. Έχοντας blog δείχνετε στους πελάτες σας ότι κάνετε βήματα προς τα εμπρός,  και προσπαθείτε για καλλίτερη επικοινωνία μεταξύ σας.  Δείχνετε ότι δεν κάθεστε με “σταυρωμένα χέρια” περιμένοντας τις εξελίξεις.  Αφουγκράζεστε τις τάσεις της αγοράς και ακολουθείτε τις εξελίξεις.  Δείχνετε ότι σας αρέσει να μοιράζεστε πληροφορίες και γνώσεις.  Πληροφορίες που μπορούν να κάνουν την ζωή των πελατών σας ευκολότερη.  Αυτό θα το εκτιμήσουν και εντέλει θα σας ανταμείψουν!

Αυτοί ήταν πέντε λόγοι τους οποίους θεωρώ πολύ σημαντικούς ώστε να ξεκινήσετε άμεσα ένα blog για την επιχείρηση σας!  Και σας δίνω και έναν λόγο ακόμα.  Ο λόγος αυτός ονομάζεται Google! Η Google αγαπάει τα φρέσκα νέα και το καινούριο υλικό.  Όταν λοιπόν πηγαίνει στην ιστοσελίδα σας να την επισκεφθεί και δεν βρίσκει τίποτα διαφορετικό από την προηγούμενη φορά,  τότε τίποτα δεν θα αλλάξει και στην κατάταξη του web site σας,  όπως εμφανίζεται στην λίστα του Google.  Ένα blog όμως ανανεώνεται συνεχώς. Προστίθενται νέα πράγματα κάθε εβδομάδα ή ακόμα και καθημερινά.  Ένα χρήσιμο post μπορούν οι επισκέπτες του blog να το μοιραστούν ή να το προτείνουν και σε άλλους.  Και όλα αυτά αρέσουν στην Google!

Μην εφησυχάζεστε λοιπόν θεωρώντας ότι το web site σας,  είναι αρκετό και κάνει την δουλειά του.  Δεν είναι αρκετό!  Χρησιμοποιήστε τα social media για να έρθετε κοντά στους πελάτες σας,  και ένα blog είναι μια καλή αρχή!

Πατήστε Like εαν σας άρεσε το άρθρο ή σχολιάστε οτιδήποτε σας φάνηκε ενδιαφέρον:

Επίσης χρήσιμα άρθρα που μπορείτε να διαβάσετε:

photo credit: iStock_000007024522
 

Σημειώστε το email σας για να λαμβάνετε όλες τις δημοσιεύσεις μας, χρήσιμα άρθα και ενημερώσεις:







(Θα σας αποσταλεί email επιβεβαίωσης)


Συντάκτης

Vasilis Pappas

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

7 Σχόλια

  1. games10 δωρεάν παιχνίδια

    Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο και τον συγγραφέα αλλά όχι στην γενικότητα. Εξαρτάται σίγουρα από το μέγεθος και το είδος της επιχείρησης. Εγώ είμαι της άποψης, καλύτερα καθόλου , παρά ένα άδειο blog χωρίς κίνηση και ουσία.

  2. Vasilis Pappas
    Βασίλης Παππάς

    Φίλοι μου φυσικά και συμφωνώ μαζί σας! Εαν μια ιστοσελίδα προσφέρει όλα τα παραπάνω τότε ok! Εγώ αναφέρομαι στο 80% των website των ελληνικών επιχειρήσεων που δεν είναι δομημένα έτσι όπως αναφέρει ο christos! Και η ιστοσελίδα τους θεωρώ δεν είναι σε καμία περίπτωση αρκετή!
    Όμως θα διαφωνίσω στο ότι ένα blog είναι «μακριά από επιχειρηματικά πλάνα». Ένα blog μπορεί πολύ εύστοχα και πολύ αποτελεσματικά να αναδείξει θέματα επιχειρηματικότητας μια επιχείρησης. Μπορεί ο επιχειρηματίας ή η εταιρεία να ανεβάσει άρθρα, photo από νέα προϊόντα, και πολλά άλλα, όπου ο καταναλωτής θα νιώσει πιο άνετα να σχολιάσει σε ένα blog παρά σε μια ιστοσελίδα. Αλλά εαν μια ιστοσελίδα παρέχει «όλες» τις δυνατότητες διαδραστικότητας, και μπορεί να υποστηρίξει εφαρμογές «κοινωνικής δικτύωσης» τότε σίγουρα βρίσκεται πολύ κοντά στον καταναλωτή και είμαστε ok!
    Εαν εξαιρέσουμε μεγάλες εταιρείες στην ελλάδα, όπως η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, το Capital, η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, και μερικές άλλες, σχεδόν όλες στον χώρο των ΜΜΕ, οι υπόλοιπες ελληνικές επιχειρήσεις θεωρώ έχουν σημαντική έλλειψη σε εφαρμογές κοινωνικής διαδικτύωσης (όπως είναι ένα blog), και βρίσκονται ακόμα μακριά από διαδικτυακό καταναλωτικό κοινό!

  3. Βασίλης

    Με λίγα λόγια Christos να κινηθεί στη δημιουργία μιας δυναμικής ιστοσελίδας μέσα από την οποία μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω

  4. Βασίλης

    Με λίγα λόγια Christos να κινηθεί στη δημιουργία μιας <> μέσα από την οποία μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω.

  5. Christos

    Ενδιαφέρον το άρθρο αλλά μάλλον θα διαφωνήσω μαζί σου όχι επί της ουσίας αλλά ως προς το μέσο. Αυτό που ενδεχομένως θέλεις και εσύ να εκφράσεις είναι η ανάγκη διαδραστικότητας στον δικτυακό τόπο της επιχείρησης. Να σταματήσει να αποτελεί ένα στατικό στοιχείο στην εικόνα της. Να λειτουργήσει αυτός ο δικτυακός τόπος ως μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας, να δημιουργήσει πλατφόρμες μαζικής εξατομίκευσης και ακόμα καλύτερα να μπορεί να στηθεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης πελατών (e-CRM) μέσα από τη σελίδα της επιχείρησης.
    Για να το πω πιο απλά μέσω του δικτυακού της τόπου η επιχείρηση θα μπορούσε:
    Να έχει ηλεκτρονική επικοινωνία με τους πελάτες απαντώντας εύκολα και γρήγορα σε ερωτήσεις – απορίες
    Να δημιουργήσει φόρουμ συζητήσεων για τους πελάτες – χρήστες του διαδικτύου εντός της σελίδας και για θέματα που περιστρέφονται γύρω από το αντικείμενο της επιχείρησης, αφήνοντας στην ουσία άλλους να «διαφημίζουν» και να «προσθέτουν» στην επιχείρησή σου.
    Να εφαρμόσει κανόνες μαζικής εξατομίκευσης ώστε ο χρήστης – πελάτης να πλοηγείται σε χώρους και σελίδες που τον ενδιαφέρουν με βάση δικά του κριτήρια.
    Να χρησιμοποιήσει το χώρο στο Internet για να διαχειριστεί (Management) καλύτερα τις σχέσεις (Relationship) με τους πελάτες (Customer) της. Αυτό απλά μπορεί να επιτευχθεί με την προβολή τρόπων επικοινωνίας, απαντήσεων σε συχνές ερωτήσεις (FAQ), αυτόματων απαντήσεων (infobots) μέχρι και την δημιουργία πιο ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων που μέσω του δικτυακού τόπου μπορούν να λάβουν δεδομένα, να τα επεξεργαστούν και κατάλληλα να σπρώξουν (push) πληροφορίες στους εν δυνάμει πελάτες…
    Τα blogs από την άλλη αποτελούν μία εφαρμογή που τουλάχιστον προς το παρόν τείνουν περισσότερο σε σχολιασμό, έκφραση και ανταλλαγή απόψεων (μάλλον περισσότερο κοινωνικού και πολιτικού περιεχομένου) μακριά όμως από επιχειρηματικά πλάνα και ανησυχίες.

  6. epixeirein

    Πράγματι φίλε mano, στην Χώρα μας ότι κάνουμε – το κάνουμε με καθυστέρηση! Βλέπω όμως αρκετά θετικά σημάδια από Ελληνικές εταιρείες και σύντομα νομίζω θα χρησιμοποιήσουν τόσο τα blogs όσο και τα social media γενικότερα! Βασικά θεωρώ ότι σε λίγο καιρό ΔΕΝ θα έχουν επιλογή να μην το κάνουν!

  7. Manogr

    Πολύ καλό και χρήσιμο post! Mια κοινή πρακτική (πια) στο εξωτερικό που δεν έχει έρθει ακόμα δυναμικά στην Ελλάδα. Ελάχιστες εταιρίες έχουν blog (και ακόμα λιγότερες ενημερωμένο) αλλά πιστεύω ότι σιγά-σιγά θα δούμε κάποιες πρωτοπόρες εταιρίες να κάνουν την αρχή!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *