Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

3 τρόποι για να βελτιώσετε το engagement στο Facebook

3 τρόποι για να βελτιώσετε το engagement στο Facebook

To Facebook, αναμφισβήτητα άλλαξε τον τρόπο που οι επιχειρήσεις επικοινωνούν με το κοινό τους και προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Ποτέ ξανά στην ιστορία – Επιχειρήσεις και Μαρκετίστες δεν είχαν τόσες δυνατότητες επικοινωνίας!

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 40 εκατομμύρια επιχειρήσεις στο Facebook (business pages) χρησιμοποιώντας σελίδες, events, ads και όλες τις υπόλοιπες δυνατότητες του κοινωνικού δικτύου, ώστε να επιτύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Αυτό που οι περισσότερες επιχειρήσεις θέλουν είναι engagement (διάδραση) με το κοινό τους (στην πραγματικότητα θέλουν πωλήσεις – όμως οι πωλήσεις δεν έρχονται από μόνες τους). Θέλουν – το κοινό τους να κάνει Like, να σχολιάζει, να μοιράζονται μεταξύ τους δημοσιεύσεις, να κάνουν ερωτήσεις, να στέλνουν μηνύματα, να συμμετάσχουν σε event, και άλλα.

Για όλους εσάς που έχετε την δική σας επιχείρηση και θέλετε να κάνετε τη διαφορά στο Facebook – ξεκινήστε με 3 απλούς τρόπους που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το engagement με το κοινό σας:

1. Δημιουργικότητα πάνω από όλα

Ένας πιθανός πελάτης ή κάποιος που είναι ήδη πελάτης, αφιερώνει χρόνο προκειμένου να σχολιάσει ή να σας στείλει μήνυμα στη σελίδα της επιχείρησης σας. Φροντίσετε λοιπόν να απαντήσετε όσο το δυνατόν πιο άμεσα γίνεται (ιδανικά μέσα σε λίγα λεπτά) και βρείτε τον σωστό τρόπο ώστε να καταλάβει πως ενδιαφέρεστε πραγματικά.

Εκτός από ένα απλό γραπτό σχόλιο, μπορείτε να προσθέσετε κάποια φωτογραφία ή να απαντήσετε μέσω video. Αν δεν έχετε χρόνο ώστε να ασχοληθείτε με το community της σελίδας σας ίσως ήρθε η ώρα να το παραχωρήσετε σε κάποιον που θα ασχολείται με αυτό καθημερινά και για πολλές ώρες. Πλέον είναι απαραίτητο.

Επίσης όταν είσαστε «εκτός» και δεν μπορείτε να απαντήσετε – το Facebook μας παρέχει την δυνατότητα να απαντήσουμε αυτοματοποιημένα σε κάποιο μήνυμα. Για να το κάνετε αυτό ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα.

Βήμα #1: Μπείτε στην σελίδα σας και πατήστε τις «Ρυθμίσεις (Settings)»

fb0

Βήμα #2: Στην συνέχεια από το μενού αριστερά πατήστε τα «Μηνύματα (Messages)»

fb1

Βήμα #3: Εκεί θα σας εμφανίσει ορισμένες ρυθμίσεις. Ενεργοποιήστε το «Instant Replies» και γράψτε το μήνυμα σας.

fb2

2. Όχι μόνο πωλήσεις – show the Love

Το Facebook έχει δημιουργηθεί με σκοπό το engagement των χρηστών του (είναι δομημένο έτσι) – και εφόσον μιλάμε για επιχειρήσεις με το κοινό και τους πελάτες μας.

Σκεφτείτε το εξής: Για να “μοιράσει” κάποιος την σελίδα σας, το προϊόν την ιδέα ή την άποψη σας θα πρέπει να πιστεύει ότι αξίζει να το κάνει. Πάρτε για παράδειγμα τον εαυτό σας. Πόσο συχνά μοιράζεστε άλλες δημοσιεύσεις; Εάν είσαστε όπως και εγώ τότε όχι και τόσο.

Όσο και εάν πληρώσετε (σε διαφημίσεις και promoted posts) – το κακό περιεχόμενο θα παραμείνει κακό! Αυτό που θα καταφέρετε είναι να το δουν περισσότεροι!

Οπότε χρειαζόμαστε καλό περιεχόμενο που να προκαλεί engagement.

Το να έχετε παρουσίαση μόνο των προϊόντων σας και συνεχείς Προσφορές – ΔΕΝ είναι αποτελεσματικό! (ούτε διασκεδαστικό)

Μην χρησιμοποιείται λοιπόν την σελίδα σας και τα post σας μόνο για να πουλήσετε και μην ανεβάζετε συνεχώς προσφορές την μια πίσω από την άλλη. Είναι βαρετό!

Κάντε τον κόπο και σκεφτείτε λίγο πιο δημιουργικά. Μερικές ιδέες που έχουν δείξει στην πράξη ότι δουλεύουν:

  • Link με θέματα σχετικά με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείστε – ώστε να δείξετε στο κοινό σας πως δεν είστε robot (ακόμα και εάν είσαστε μια μεγάλη εταιρεία) και δεν σας νοιάζει μόνο να βγάλετε χρήματα αλλά να χτίσετε και μια σχέση μαζί τους
  • Δημοσιεύστε Link από τα τελευταία άρθρα που έχετε γράψει στο site ή το blog σας
  • Ανεβάστε μια εκδήλωση που έχετε σκοπό να κάνετε
  • Μοιραστείτε Video δικά σας από το YouTube ή άλλων που θεωρείτε χρήσιμα για το κοινό σας ή ότι θα τους ενδιαφέρουν
  • Κάντε μια ερώτηση (και ζητήστε να απαντήσουν)
  • Διοργανώστε μια σύντομη έρευνα
  • Δημοσιεύστε κάποιο διάσημο Quote (ρήση) – Αυτό δουλεύει εξαιρετικά και προκαλεί διάδραση.

fb-quotes

Γενικά μοιραστείτε πληροφορίες, γνώσεις, photo, video, άρθρα και οτιδήποτε θεωρείτε ότι θα βοηθήσει με κάποιον τρόπο το κοινό σας ή θα το βρουν ενδιαφέρον και διασκεδαστικό.

Μην ξεχνάτε ότι γράφετε γι’ αυτούς – όχι για εσάς!

3. Κοινωνική ευθύνη (Social responsibility)

Με την παγκόσμια οικονομική κρίση και την κατάσταση που δημιουργήθηκε σε όλες τις χώρες, όπως και στη δική μας, ο κόσμος ενδιαφέρεται να δει πως συμπεριφέρονται τα brands που προτιμά σε επίπεδο φιλανθρωπίας.

Ίσως στους μικρούς επιχειρηματίες να μην ακούγεται ενδιαφέρον – όμως προτείνω να το σκεφτείτε σοβαρά. Έτσι θα ξεχωρίσετε από την υπόλοιπη αγορά και θα χτίσεετε ένα community με γερές βάσεις.

Για παράδειγμα:

  • Οργανώστε μια δωρεά και καλέστε τον κόσμο της σελίδας σας να συνεισφέρει όσο μπορεί
  • Διοργανώστε μια εκδήλωση ή μια ημερίδα μα κάποιον κοινωνικό σκοπό (πχ. o skai κάνει δενδροφυτεύσεις)
  • Κάτι ακόμα πιο απλό. Οργανώστε έναν καθαρισμό σε μια παραλία όπως η εταιρεία salesforce κάνει συχνά ενώ πραγματοποιεί έναν μεγάλο αριθμό κοινωνικών δράσεων κάθε χρόνο.

salesforce-1

Με αυτό τον τρόπο θα ενισχύσετε την εταιρική κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης σας και θα «τοποθετηθείτε» στο μυαλό του κοινού σας ως ένα σοβαρό brand που ενδιαφέρεται για την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται.

Αυτοί ήταν μόλις 3 τρόποι που εάν εφαρμοστούν θα σας βοηθήσουν σημαντικά να βελτιώσετε την διάδραση με το κοινό σας, και να δημιουργήστε τις βάσεις για ένα δυναμικό community.

Εσείς ποιες άλλες στρατηγικές χρησιμοποιείτε στο Facebook; Μπορείτε να τις μοιραστείτε μαζί μας. Share the Love 🙂

 

Συντάκτης

Vasilis Pappas

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *