Κάθε email ανήκει σε έναν άνθρωπο ή μια εταιρεία-οργανισμό.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να φτιάξουμε συγκεκριμένες ομάδες email που έχουν ίδια ή παρόμοια χαρακτηριστικά. Αυτό ονομάζεται τμηματοποίηση (segmentation) και είναι κάτι που μας βοηθάει σημαντικά στο email marketing.
Δεν ταιριάζουν όλα σε όλους – ούτε μπορούμε να πούμε τα ίδια σε όλους.
Ο κάθε ένας που βρίσκεται στην λίστα μας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και βρίσκεται σε διαφορετικό αγοραστικό στάδιο (buyers journey). Δεν μπορούμε να συμπεριφερθούμε σε όλους το ίδιο.
Γενικά μπορούμε να κάνουμε όσες ομάδες θέλουμε βάση κάποιων χαρακτηριστικών που μας ενδιαφέρουν.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα.
Όταν θέλω να στείλω ένα email με μια ενημέρωση ή προσφορά για το course του Marketing Ελεύθερων επαγγελματιών που έχω φτιάξει – στέλνω την καμπάνια αυτή αποκλειστικά και μόνο σε ένα τμήμα της λίστας μου (ομάδα), που έχουν δηλώσει ότι είναι ελεύθεροι επαγγελματίες.
Δεν το στέλνω σε κανέναν άλλο γιατί δεν ενδιαφέρει κανέναν άλλο.
Προσωπικά προσπαθώ διαρκώς μέσα από ερωτηματολόγια και έρευνες να τμηματοποιώ την Λίστα μου διαρκώς, ώστε να μπορώ να στείλω πιο στοχευμένα email.
Μέσα από την τμηματοποίηση πετυχαίνουμε μεγαλύτερα Open Rates, μεγαλύτερα Click Rates, και μικρότερα ποσοστά Unsubscribe.
Και όλα αυτά επειδή στέλνουμε το «μήνυμα» μας στο σωστό κοινό. Θέλουμε να είμαστε όσο πιο "σχετικοί" γίνεται (αυτό να θυμάστε).
Ο σπουδαίος Μαρκετίστας Chris Brogan, έχει πει “To Automate is Human” κάτι που συμφωνώ απόλυτα.
Χωρίς την «αυτοματοποίηση» δεν θα μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε σωστά τους πελάτες και συνδρομητές μας. Θα ήταν σχεδόν αδύνατο.
Παράδειγμα: Όταν κάποιος ζητάει να λάβει το δωρεάν eBook μας, εάν θέλουμε να είμαστε σοβαροί επαγγελματίες θα πρέπει να του το στείλουμε.
Εάν είναι 1-2 άτομα την ημέρα, μπορούμε να τους το στείλουμε χειροκίνητα.
Τι κάνουμε όμως όταν υπάρχουν 50 την ημέρα που θέλουν το eBook μας;
Και ταυτόχρονα έχουμε και τους 50 της προηγούμενης ημέρας που θέλουμε να τους στείλουμε ένα email σχετικά με τις υπηρεσίες μας και πώς μπορούμε να τους βοηθήσουμε;
Και ταυτόχρονα έχουμε και τους 50 της προ-προηγούμενης ημέρας που θέλουμε να τους στείλουμε ένα email με το τελευταίο άρθρο μας;
Καταλαβαίνετε ότι θα ήταν αδύνατο να τα κάνουμε όλα αυτά χειροκίνητα σε μια ημέρα!Εδώ λοιπόν έρχεται η «αυτοματοποίηση» του email.
Τα έχουμε ετοιμάσει όλα αυτά 1 φορά – και αυτόματα όποιος βρεθεί στην λίστα μας, λαμβάνει τα email που έχουμε φτιάξει – χωρίς να χρειάζεται από την πλευρά μας να κάνουμε κάτι άλλο.
Το να αυτοματοποιήσουμε την διαδικασία αποστολής των email, μας επιτρέπει:
Όλες οι πλατφόρμες email που είδαμε πριν έχουν την δυνατότητα του αυτοματισμού. Κάποιες περισσότερο – και κάποιες λιγότερο.
Όταν επιλέξετε πλατφόρμα email marketing, φροντίστε να έχει αυτή την δυνατότητα.
7. Behavioral Email Marketing
Συνδέεται με το παραπάνω και την αυτοματοποίηση του email. Μπαίνουμε όμως σε λίγο μεγαλύτερο βάθος.
Όταν αναφερόμαστε σε Behavioral targeting email (Στόχευση email βάση Συμπεριφοράς), εννοούμε ουσιαστικά την μέθοδο όπου δημιουργούμε και αποστέλλουμε σχετικά email και περιεχόμενο – βάση της συμπεριφοράς του μέλους της λίστας μας, συμπεριλαμβανομένων των open, clicks, και σελίδων που επισκέφθηκε στην ιστοσελίδα μας ή αγορές που έκανε.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
Εφόσον λοιπόν έχουμε ήδη το email κάποιοι μέλους μας, μπορούμε να παρακολουθήσουμε την «συμπεριφορά» του και να φτιάξουμε:
Έναν αυτοματισμό ώστε να λάβει αυτόματα ένα email με ένα εκπτωτικό κωδικό, όταν επισκεφθεί μια σελίδα μας με ένα συγκεκριμένο προϊόν περισσότερες από 4 φορές.
Όταν πάει να αγοράσει αλλά εγκατέλειψε στην μέση την διαδικασία αγοράς (cart abandonment) – μπορούμε να στείλουμε αυτόματα ένα email για να έρθει και να ολοκληρώσει την παραγγελία του.
Όταν αγοράσει – να λάβει αυτόματα μετά από 5 ημέρες ένα email που θα ζητάμε feedback ή Review.
Μπορούμε επίσης, σε κάποιον συνδρομητή μας που έκανε click σε ένα email μας για να διαβάσει ένα άρθρο ή να δει ένα video, κλπ. – να τον στείλουμε σε έναν νέο αυτοματισμό email (σημαίνει ότι έχει ενδιαφέρον), ώστε να λάβει συγκεκριμένα μηνύματα.
Όλοι υπόλοιποι θα συνεχίσουν να λαμβάνουν κανονικά το Newsletter μας. Το βλέπετε στην παρακάτω εικόνα.
Όταν η στόχευση γίνει βάση της συμπεριφοράς – τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.
8. Re-targeting στα Social media
Μπορεί να είδαμε παραπάνω πως θα χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά το email marketing, όμως εδώ θα δούμε πώς συνδυάζεται εξαιρετικά και με άλλα κανάλια όπως το facebook και τα υπόλοιπα social media.
Είμαι ένθερμος υποστηρικτής του cross-channel promotion, δηλαδή της προώθησης μέσα από διάφορα κανάλια marketing και όχι μόνο από ένα.
Όταν αναφερόμαστε σε Re-targeting, εννοούμε γενικότερα την διαφήμιση σε άτομα που έχουν προηγούμενος κάνει ήδη κάποια επαφή με την επιχείρηση μας.
Μπορεί να επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα μας, ή να είναι ήδη πελάτες μας.
Εμείς εδώ αναφερόμαστε σε Re-targeting ατόμων που έχουμε ήδη τα email τους (βρίσκονται δηλαδή στην Λίστα μας).
Για παράδειγμα, εάν τρέχω μια προσφορά για κάποιο προϊόν μου, και στείλω μια καμπάνια email – είδαμε παραπάνω ότι μπορούμε να «ξεχωρίσουμε» και να φτιάξουμε μια νέα ομάδα, από άτομα που άνοιξαν ή έκαναν κλίκ στα email αυτής της καμπάνιας.
Μπορώ στην συνέχεια να κάνω extract (σε ένα αρχείο excel ή csv), την λίστα με αυτά τα συγκεκριμένα email και να φτιάξω ένα custom audience (προσαρμοσμένο κοινό) στο Facebook.
Την συνέχεια μπορείτε να την υποθέσετε. Φτιάχνω μια διαφήμιση με την προσφορά αυτή στο Facebook, και την βλέπουν αποκλειστικά τα άτομα αυτού του συγκεκριμένου κοινού!
Ναι γίνεται και είναι ένας εξαιρετικός τρόπος προώθησης. Δοκιμάστε το!
Εδώ θα κάνω μια μικρή σημείωση. Για να είστε καλυμμένοι με τον κανονισμό GDPR, θα πρέπει να αναφέρετε στους όρους της σελίδας σας ότι χρησιμοποιείτε cookies και ότι θα κάνετε διαφήμιση Re-targeting στο facebook.
9. Κρατήστε καθαρή την Λίστα σας
Εάν χτίζετε την Λίστα σας εδώ και αρκετό καιρό, τότε θα έχετε προσέξει ότι υπάρχουν κάποιοι που ΔΕΝ έχουν ανοίξει κανένα email σας ούτε έχουν κάνει κλίκ – για 6 μήνες ή και περισσότερο.
Οι ζωές των ανθρώπων αλλάζουν και ότι μας άρεσε 6 μήνες ή 1 χρόνο πριν, τώρα δεν το βρίσκουμε ενδιαφέρον.
Είναι κάτι που συμβαίνει και δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό.
Τα email αυτά όμως, λειτουργούν ως «βαρίδια» στην λίστα μας και μας τραβούν προς τα κάτω! Θα πρέπει να τα διαγράψουμε.
Στόχος μας είναι να έχουμε μια καθαρή και ενεργή Λίστα! Τα οφέλη είναι πολλά.
Πέρα από τα υψηλότερα Open και Click που θα δούμε, το να συντηρούμε μια Λίστα κοστίζει και χρήματα.
Οι περισσότερες πλατφόρμες email marketing χρεώνουν βάση τον αριθμό διευθύνσεων email που διατηρούμε. Το να έχω λοιπόν 10.000 email στην Λίστα μου, εκ των οποίων ενεργά είναι μόλις τα 5.000, είναι σα να πετάω χρήματα.
Δεν έχει κανένα νόημα να διατηρείτε μια μεγάλη Λίστα email όταν αυτά είναι ανενεργά. Βρείτε τα και στείλτε τους μερικές ενημερώσεις ότι θα προχωρήσετε σε διαγραφή τους.
Εάν δεν υπάρξει καμία ανταπόκριση μετά από 1-2 επαναλήψεις (ότι θέλουν να συνεχίσουν να λαμβάνουν τα email σας), τότε θα πρέπει να πατήστε το κουμπί της διαγραφής!
Το ξέρω, δύσκολο – αλλά απαραίτητο!
Θέλετε να μάθετε περισσότερα;
Πριν φύγετε σας έχω κάτι ακόμα.
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα - πατήστε εδώ για να λαμβάνετε τακτικά τα email μου με άρθρα και έξυπνα tips για το email marketing.
Πράγματα που δεν θα βρείτε αλλού στο ελληνικό διαδίκτυο!
Κάπως έτσι θα βλέπετε τα email μου 😉
Μαζί θα λάβετε και το δημοφιλές e-Book μου "Εισαγωγή στο Email Marketing".
Μια μικρή ανταμοιβή για όσους φτάσατε μέχρι εδώ.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.