logo-epixeirein

1. Εγγραφή σε μια πλατφόρμα Email Marketing

Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Εάν θέλετε να κάνετε αποτελεσματικό email marketing θα πρέπει να κάνετε εγγραφή σε μια Online πλατφόρμα με τέτοιες υπηρεσίες (Email Service Provider).

Από εκεί θα γίνεται όλη η δουλειά. Η συλλογή και αποθήκευση των email, η παρακολούθηση των στατιστικών, το tracking των μηνυμάτων, η δημιουργία αυτοματισμών, και πολλά άλλα.

Στην ερώτηση, γιατί δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω το gmail, yahoo, ή το hotmail, για να στέλνω email; Η απάντηση μου είναι «Όχι δεν μπορείτε». Και για να είμαι πιο ακριβής, μπορείτε αλλά θα έχετε προβλήματα!

Για παράδειγμα, όσον αφορά το Gmail που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι – γνωρίζετε ότι έχει όριο στην ημερήσια αποστολή και λήψη email; Ναι έχει. Το όριο αυτό είναι 500 email την ημέρα. Αυτό ισχύει είτε στείλετε 1 email σε 500 άτομα, είτε στείλετε 100 email σε 5 άτομα (με όλους τους συνδυασμούς).

Εάν στείλετε παραπάνω email, θα λάβετε ένα μήνυμα που λέει “You have reached a limit for sending mail” και θα σας μπλοκάρει από το να στείλετε άλλα email από 1 έως 24 ώρες.

Ο λόγος που το Gmail το κάνει αυτό, είναι για την αποφυγή Spam. Δεν μπορούμε λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε το Gmail (yahoo, hotmail, κλπ.) για να στείλουμε μαζικά email στο κοινό μας όταν χρειαστεί (πχ. για να στείλουμε το μηνιαίο Newsletter μας).

Επίσης δεν μας δίνει καμία δυνατότητα παρακολούθησης των email που στέλνουμε. Δεν ξέρουμε πόσοι άνοιξαν το email μας, πόσοι έκαναν click σε κάποιο link, ή ποιοι από αυτούς επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα μας.

Όλες αυτές τις πληροφορίες τις έχουμε εύκολα διαθέσιμες από μια πλατφόρμα Email Marketing.

Ορισμένες τέτοιες πλατφόρμες είναι το Mailchimp, Active Campaing, ConvertKit, Drip, Aweber, Mailerlite, Moosend, Constant Contact, και πολλές άλλες ακόμα.

Η πλατφόρμα του sumo.com έχει φτιάξει το παρακάτω διάγραμμα.

Βλέπουμε ότι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα είναι αυτή του Mailchimp, και ακολουθούν οι υπόλοιπες. Μια εταιρεία Email Service Provider (ESP), μας παρέχει ουσιαστικά όλα τα εργαλεία – την πλατφόρμα – για να κάνουμε email marketing.

Το κόστος τους κυμαίνεται μεταξύ 10-20€ για 2000 διευθύνσεις email, και ανεβαίνει ανάλογα όσο αυξάνονται τα email στην λίστα μας.

Ορισμένα πράγματα που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας όταν επιλέξετε μια τέτοια πλατφόρμα:

  • Μια καλή πλατφόρμα email μας βοηθάει να χτίσουμε την Λίστα των email μας (μέσα από μια σειρά εργαλεία όπως landing pages, pop-ups, κα.), να τα αποθηκεύσουμε και να τα τμηματοποιήσουμε ανάλογα τα χαρακτηριστικά τους.
  • Μας βοηθάει να φτιάξουμε email newsletters μέσα από ένα περιβάλλον φιλικό στην χρήση του (ιδανικά drag & drop editor).
  • Μας επιτρέπει να στέλνουμε προσωποποιημένα και στοχευμένα email σε τμήματα της λίστας μας, χωρίς να κάνει την ζωή μας δύσκολη ψάχνοντας πώς θα το κάνουμε.
  • Έχει visual απεικόνιση του email funnel που φτιάχνουμε
  • Κάνει tracking την αποτελεσματικότητα των email μας (Opens, Clicks, sales, κα.).
  • Μια καλή πλατφόρμα έχει την δυνατότητα να στέλνει αυτοματοποιημένα μηνύματα, ανάλογα την συμπεριφορά των συνδρομητών μας. Αυτό ονομάζεται Email Automation και είναι κάτι πολύ σημαντικό στο email marketing.

Και βεβαίως, και ίσως σημαντικότερο, μια καλή πλατφόρμα email, θα πρέπει να έχει καλό deliverability – δηλαδή να μας διασφαλίζει ότι τα email μας θα παραδίδονται στο inbox και όχι στο spam folder (αν και γι’ αυτό παίζουν και άλλοι παράγοντες ρόλο που θα δούμε παρακάτω).


2. Χτίστε μια Λίστα με email

Για να στείλουμε μηνύματα email – χρειαζόμαστε διευθύνσεις email (λογικό). Πώς όμως θα τις βρούμε;

Καταρχήν να κάνουμε κάτι ξεκάθαρο από την αρχή. Ποτέ μα ποτέ ΜΗΝ αγοράσετε έτοιμες λίστες email. Θα βλάψετε σοβαρά την φήμη, την εικόνα και την δυνατότητα σας ως αποστολές να στείλετε ξανά email στο μέλλον.

Πέρα από τον κανονισμό GDPR που θα σας κοστίσει Νομικά, υπάρχει το πρακτικό μέρος όπου τα email μπορεί να είναι ψεύτικα, ενώ όσα παραδοθούν το πιθανότερο είναι να βρεθούν στα SPAM, γιατί εκεί θα τα στείλουν οι παραλήπτες τους (δεν σας ξέρουν).

Αυτό σίγουρα δεν το θέλετε γιατί εάν το ποσοστό των παραληπτών που χαρακτηρίσουν ως SPAM τα email σας είναι υψηλό, τότε σχεδόν σίγουρα και όλα τα μελλοντικά σας email θα οδηγούνται στα spam. Απλά ΜΗΝ το κάνετε.

Υπάρχει καλύτερος τρόπος.

Ο τρόπος αυτός είναι να ζητήσετε την άδεια τους!

Εδώ θα πρέπει ο κάθε ενδιαφερόμενος, να αφήσει οικιοθελώς το email του ώστε να λαμβάνει το Newsletter σας, τις προσφορές σας, κλπ.

Πώς θα το πετύχουμε αυτό;

4 βήματα:


  1. Σχεδιάζουμε κάτι που μπορούμε να δώσουμε δωρεάν (opt-in offer), πχ. ένα eBook, ένα εκπτωτικό κουπόνι, δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία, συμμετοχή σε κάποιον διαγωνισμό, κα.
  2. Φτιάχνουμε μια Landing Page στην ιστοσελίδα μας (εκεί κάποιος θα βρεις όλες τις πληροφορίες – και θα αφήσει το email του σε μια φόρμα για να λάβει την δωρεάν «προσφορά» σας από το προηγούμενο βήμα).
  3. Κάνουμε την εγγραφή σε μια πλατφόρμα email marketing (ο μηχανισμός που θα αποθηκεύει τα email και θα στέλνει τα μηνύματα μας – θα το δούμε αναλυτικά παρακάτω).
  4. Φέρνουμε επισκεψιμότητα σε αυτή την σελίδα

Προσωπικά έχω φτιάξει έναν Οδηγό eBook με τα πρώτα βήματα στο Marketing. Όποιος βρεθεί στην σελίδα μου, του δίνεται η δυνατότητα να το κατεβάσει δωρεάν.

epixeirein-ebook

Ο τρόπος αυτός δουλεύει εξαιρετικά.

Χρησιμοποιώ την μεθοδολογία αυτή για πολλά χρόνια. Δεν χρειάζεται να το κάνετε πολύπλοκο. Βρείτε κάτι που μπορείτε να δώσετε δωρεάν και ξεκινήστε.

Προσοχή: Εάν κάνετε κάτι ανάλογο θα πρέπει να κάνετε σαφές στον ενδιαφερόμενο ότι μαζί με το eBook θα λάβει και το Newsletter σας, προσφορές, κ.α. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο τι θα λάβει κάποιος κάνοντας εγγραφή στην Λίστα σας.