Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Οικολογική Προσέγγιση: Ποια η επίδραση στην οικονομική αποδοτικότητα και την επιχειρησιακή στρατηγική; (έρευνα)

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΥπηρεσίες courier με μέσο το ποδήλατο, βιολογική μπύρα, οικολογικά συστήματα ύπνου, βιοκλιματικές κατοικίες ξύλου, οικολογικά πλαστικά χρώματα και 16 ακόμα αντικείμενα μελέτης από ελληνικές επιχειρήσεις με προσανατολισμό στην Οικολογική Προσέγγιση. Κατά πόσο είναι κερδοφόρα αυτά τα προϊόντα/υπηρεσίες; Μία έρευνα για την επίδραση της Οικολογικής Προσέγγισης στην οικονομική αποδοτικότητα και την επιχειρησιακή στρατηγική.

Από την Αναστασία Κανακάκη*

Μία φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση που ακολουθείται από μία επιχείρηση μπορεί να περιγραφεί ως η διαδικασία ενσωμάτωσης οικολογικών χαρακτηριστικών στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη των προϊόντων, αλλά και των διαδικασιών, έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων και των δραστηριοτήτων της.

Οι επιχειρήσεις, ως οικονομικές οντότητες, λαμβάνουν αποφάσεις σύμφωνα με το πρωταρχικό κριτήριο της πραγματοποίησης κέρδους. Έτσι, προκειμένου να προωθηθεί η οικολογική προσέγγιση στον κόσμο των επιχειρήσεων, είναι απαραίτητο αυτή να σχετίζεται με δυνατότητα κερδοφορίας. Το ερευνητικό έργο γύρω από το συγκεκριμένο θέμα είναι περιορισμένο. Σκοπός της μελέτης που πραγματοποιήθηκε ήταν να αξιολογηθεί η σχέση αυτή μέσα από την εξέταση 21 ελληνικών επιχειρήσεων.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι σε 19 από τις 21 περιπτώσεις, η οικολογική προσέγγιση έχει προκαλέσει αύξηση των κερδών της επιχείρησης, σε μία περίπτωση η επίδραση ήταν ουδέτερη και σε μία περίπτωση υπήρχε αρνητική επίδραση.

Ακόμα, σε 7 από τις 21 περιπτώσεις, το περιθώριο κέρδους του οικολογικά φιλικού προϊόντος είναι μεγαλύτερο από αυτό ενός αντίστοιχου συμβατικού προϊόντος.

Επιπλέον, υπάρχουν σημαντικές μη οικονομικές πτυχές που επηρεάζονται θετικά από την υιοθέτηση της οικολογικής προσέγγισης. Η τοποθέτηση του προϊόντος στον αντιληπτικό χάρτη των καταναλωτών, η αντιλαμβανόμενη αξία της μάρκας, η εταιρική εικόνα και φήμη, καθώς και η καινοτομία, η δημιουργικότητα και η δημιουργία θετικότερου εργασιακού περιβάλλοντος είναι οι σημαντικότερες από αυτές.

Η σύγκριση των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας με αντίστοιχη που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και τον Καναδά δείχνει ότι τα αποτελέσματα βρίσκονται σε συμφωνία.

ereuna-Anastasia-Kanakaki

  • Η έρευνα αποτελεί διπλωματική διατριβή της Αναστασίας Κανακάκη, στα πλαίσια του Διεπιστημονικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Οργάνωση και Διοίκηση Βιομηχανικών Συστημάτων», με κατεύθυνση σπουδών «Συστήματα Διαχείρισης Ενέργειας και Προστασίας Περιβάλλοντος». Πανεπιστημιακά τμήματα: Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Επιβλέπων καθηγητής: Δημήτριος Καραλέκας
  • Η έρευνα παρουσιάστηκε στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο ‘The MacroTrend Conferences, Paris 2013’, που οργανώνεται από το επιστημονικό περιοδικό ‘The Macrotheme Review – A multidisciplinary journal of global macro trends’ (Θεματική ενότητα: ‘Business and Management’, 20 Δεκεμβρίου 2013, Παρίσι). Αγγλικός τίτλος: ‘The Eco approach: Impact on economic efficiency and business strategy’

*Επικοινωνήστε με την κυρία Αναστασία Κανακάκη εδώ nana.kanakaki@gmail.com

 

Συντάκτης

Vasilis Pappas

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Essential SSL