Από την Joanna Vouloubasaki*,
Ψάχνετε τι είναι το Influencer marketing ή σκέφτεστε “Πως θα το κάνω;”
Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε τι είναι, πως να βρείτε Influencers και συμβουλές – στρατηγικές.
To Influencer Marketing μπορεί να συμπτυχθεί σε μία πρόταση:
Μία πιο “προσωποποιημένη” διαφήμιση των προϊόντων σας ή υπηρεσιών σας, από άτομα με ευρύ κοινό (followers) στα social media.
Μία διαφήμιση στην τηλεόραση για ένα άρωμα από μία γνωστή/ό ηθοποιό, ήταν influencer marketing πριν ακόμα γεννηθεί αυτή η έννοια.
Όσον αφορά τα social media και τη διαφήμιση σε αυτά από influencers, ό,τι αλλάζει προς το καλύτερο είναι το target audience. (Ας μην αναφέρουμε το budget, που εννοείται.)
Έχοντας ξεκαθαρίσει τον απλό ορισμό, ας εξετάσουμε λίγο βαθύτερα:
Τι προσφέρει το Influencer Marketing στην επιχείρησή σας,
Πως λειτουργεί,
Πως θα βρείτε τους σωστούς influencers,
Συμβουλές και στρατηγικές.
Τι είναι ένας Influencer;
Όταν μιλάμε για influencers, δεν αναφερόμαστε σε “διάσημα” σε όλους άτομα, αλλά περισσότερο άτομα τα οποία θαυμάζει και επηρεάζεται από αυτά μια μεγάλη κοινότητα, ή ένα fanclub!
Έτσι ένα άτομο θεωρείται influencer, όταν έχει ένα καλό αριθμό από followers στα social media, επειδή ασχολείται και είναι ενεργός σε αυτά, με τη προσωπική του οπτική και πινελιά στα θέματα που τον αφορούν.
Οι Influencers είναι συνήθως ανοιχτοί σε συνεργασίες προώθησης, εφόσον θα έχουν κάτι να κερδίσουν.
Τι μπορεί να προσφέρει το Influencer Marketing;
- Μεγιστοποίηση του brand awareness
- Ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης για τα προϊόντα ή υπηρεσίες σας
- Καινούρια, περισσότερα leads
- Ευκαιρία μακροπρόθεσμων κερδοφόρων συνεργασιών
Με το Influencer Marketing η επιχείρησή σας έχει καινούριες ευκαιρίες εξέλιξης και ενδυνάμωσης.
Αν ένας/μία influencer εμπιστευτεί το brand σας, έπειτα το κάνουν και όσοι εμπιστεύονται αυτόν/ή.
Με αυτό το τρόπο εμφανίζεται μπροστά από άτομα με παρόμοια ενδιαφέροντα και τα hashtags μένουν σε ενός είδους online αρχείου στα social media!
Οπότε, με τη προβολή σας και την καλή συνεργασία και τους ευχαριστημένους influencers και followers, δημιουργείτε ευκαιρίες για μελλοντικά projects, που θα σας συμφέρουν ακόμα περισσότερο.
Για να συνεργαστείτε με influencers και να αρχίσετε να εκμεταλλεύεστε αυτό το είδος marketing, χρειάζεται να κάνετε έρευνα.
Επιλέξτε influencers σωστά, με συγκεκριμένα κριτήρια:
- Να μιλάτε “την ίδια γλώσσα”.
Και όχι, αυτή δεν είναι η ελληνική.
Αυτό που εννοούμε είναι ότι το brand σας πρέπει να συμβαδίζει με το ύφος και τη φιλοσοφία του συγκεκριμένου influencer.
Αν το brand σας είναι αυστηρό και επίσημο, προφανώς δε θα μπορούσε να υποστηριχθεί από έναν rapper.
Βεβαιωθείτε ότι το άτομο που θα επιλέξετε ταιριάζει ήδη με το brand σας και δε θα χρειαστεί να “αλλάξει” για αυτό.
Ο λόγος; Οι followers δε θα πειστούν από κάτι που δεν μπορεί πραγματικά να υποστηρίξει ο influencer.
- Το κοινό του influencer
Δεν είναι ανάγκη να διαλέξετε μόνο άτομα με τεράστιο κοινό. Μην ξεχνάτε το χρυσό κανόνα του marketing: Ποιότητα, όχι ποσότητα.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η ποιότητα χαρακτηρίζεται από το πόσο ταιριάζουν οι fans του influencer με τους πελάτες σας.
Αν πουλάτε προϊόντα περιποίησης, δε θα ήταν ιδανικός υποψήφιος αυτός που έχει 70% αντρικό κοινό – όσο μεγάλο κι αν είναι αυτό.
Ερευνήστε τα δημογραφικά στοιχεία τους πριν συμφωνήσετε σε συνεργασία, για να είστε σίγουροι ότι αυτό που προσφέρετε θα είναι αυτό που χρειάζονται οι συγκεκριμένοι followers.
- O τρόπος που θα πλησιάσετε influencers
Σκεφτείτε πόσο μεγάλη διαφορά έχει ένα προσωποποιημένο, από καρδιάς μήνυμα, σε σχέση με ένα κοινότοπο, “άψυχο” email.
Στο influencer marketing, όπως και σε όλες τις πτυχές του marketing, ο ιδιοκτήτης του προϊόντος πρέπει να είναι ο πρώτος fan του!
Συνεπώς, συνδιάστε τη δική σας αγάπη και ενθουσιασμό για ό,τι προσφέρετε, με τον θαυμασμό για τη δουλειά του influencer και του οράματός σας για συνεργασία. Αυτή είναι συνταγή επιτυχίας!
Δώστε σημασία και αξία σε ό,τι πουλάτε και μεταφέρετέ το μέσω του μηνύματός σας.
Σε κάθε συνεργασία, από το πρώτο email μέχρι την ολοκλήρωσή της, αν υπάρχει θετική ενέργεια αυτό θα βγει προς τα έξω.
- Χρησιμοποιείστε εργαλεία εύρεσης influencers
Κάποια top εργαλεία για να γίνει πιο εύκολη η αναζήτηση και έρευνά σας.
Συμβουλές και στρατηγικές για καλύτερα αποτελέσματα με το Influencer Marketing
- Κάντε διαγωνισμούς και giveaways
Ένας επιτυχημένος τρόπος για awareness και exposure του brand σας είναι οι διαγωνισμοί και τα giveaways μέσω Influencers.
Οι ενδιαφερόμενοι (ανάλογα με τους όρους και τοπικούς-εθνικούς περιορισμούς που πρέπει να ελέγξετε) συμμετέχουν εύκολα και παροτρύνουν γνωστούς τους.
Συνεπώς, αναπτύσσετε καινούριους πιθανούς πελάτες και ισχυροποιείτε το brand σας.
- Εκπτώσεις, discount codes, affiliate marketing
Εάν ο σκοπός της καμπάνιας σας είναι οι πωλήσεις, χρειάζεται να είναι έτσι δομημένη ώστε να κινητοποιεί τόσο τον influencer όσο και τους followers του.
Δώστε κίνητρο στους πιθανούς πελάτες να κάνουν αγορά μέσω του call to action.
Ο συνδυασμός του εκπτωτικού κουπονιού (για ένα διάστημα), μαζί με την παρότρυνση του Influencer και τη φύση του κοινού, που χρειάζεται τα προϊόντα σας, πιθανόν να σας φέρει μαζικές πωλήσεις.
- Blog post μέσω Influencers
Σε αντίθεση με τα social media, αν οι influencers κάνουν sponsor ένα blog post σας, αυτό θα βοηθήσει το SEO της ιστοσελίδας σας.
Με την επιλογή σας αυτή για sponsored blog post, αυξάνετε την επισκεψιμότητά σας λόγω του backlink και η κίνηση έρχεται κατευθείαν σε εσάς.
Επίσης, αφού θα μείνει για χρόνια στις μηχανές αναζήτησης, ισχυροποιείτε το συγκεκριμένο blog post και ανεβαίνετε στις αναζητήσεις.
- Influencer as Creative Director
Αν είστε πιο ευέλικτοι και ανοιχτοί σε προτάσεις, κάντε τον influencer creative director για ένα project σας.
Αυτό, αν ενδιαφέρει τον ίδιο τον influencer, θα ενδιαφέρει διπλά τους ακολούθους του.
Θα ανταλλάξετε απόψεις και ιδέες και θα εμβαθύνετε τη συνεργασία σας, αλλά και την ανταλλαγή κίνησης.
Εν κατακλείδι, όσο τα social media ανθίζουν, το ίδιο και το marketing μέσα από αυτά.
Το Influencer Marketing είναι ένα μόνο παράδειγμα και ένας μόνο τρόπος για την αξιοποίησή τους.
Όπου είναι ο κόσμος, εκεί πάει και το marketing – και δεν είναι καθόλου κακό (μάλλον αναγκαίο) να ακολουθούμε!
Real marketing is influencing both Logic and Emotions