Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Γιατί οι άνθρωποι ΔΕΝ αγοράζουν από εσάς;

Γιατί οι άνθρωποι ΔΕΝ αγοράζουν από εσάς;

Μια ερώτηση που σίγουρα απασχολεί πολλούς επαγγελματίες.

«..έχουμε καλά προϊόντα, όμορφο κατάστημα και λογικές τιμές».

Γιατί δεν αγοράζουν;

Αυτό θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε σε αυτό εδώ το άρθρο.

Υπάρχουν 3 βασικές κατηγορίες ανάλογα το “αγοραστικό στάδιο” που βρίσκεται κάποιος.

Έχω χωρίσει τα στάδια αυτά σε βαθμούς θερμοκρασίας, για να γίνει εύκολα κατανοητό!

Έχουμε τους:

  1. Κρύους
  2. Ζεστούς
  3. Καυτούς

Όταν κάποιος βρίσκεται στην «Κρύα» ζώνη, αρχίζει να αναγνωρίζει το «πρόβλημα» που αντιμετωπίζει (pain-point) αλλά και τις συνέπειες αυτού του προβλήματος. Όμως ακόμα δεν είναι έτοιμος να αγοράσει και ούτε το σκέφτεται.

Όταν κάποιος βρίσκεται στην «Ζεστή» ζώνη, ψάχνει ενεργά για την «Λύση» στο πρόβλημα του και εξερευνά τα διαθέσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, την διαδικασία, και τη μέθοδο για να πάρει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Θέλει να μάθε περισσότερα.

Και στην «Καυτή» ζώνη είναι όσοι αναγνωρίζουν πλήρως το πρόβλημα και την λύση που αναζητούν, γνωρίζουν τα διαθέσιμα προϊόντα και γνωρίζουν την δική σας «λύση». Οραματίζονται ήδη την ζωή τους μετά (με το προϊόν ή την υπηρεσία), και είναι έτοιμοι να κάνουν το επόμενο βήμα.

Οπότε – ερώτηση:

Γιατί κάποιος αγοράζει ή δεν αγοράζει από εσάς;

Βασιζόμενοι στα παραπάνω – οι άνθρωποι αγοράζουν με βάση την «ζώνη θερμότητας» στην οποία βρίσκονται!

ΔΕΝ είναι όλοι έτοιμοι να αγοράσουν και αυτό πρέπει να το κατανοήσουμε!

Το μεγαλύτερο μέρος του μάρκετινγκ που θα δείτε εκεί έξω, στηρίζεται στην προσπάθεια να “μεταφέρει” κάποιον από αυτές τις 3 ζώνες όσο πιο γρήγορα γίνεται..

ή

προσπαθεί να πείσει όσους βρίσκονται στην «καυτή» ζώνη (που είναι κάτω του 3%) – να αγοράσουν τώρα!

Εκεί όμως βρίσκεται και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών.

Όλοι κυνηγούν αυτό το «καυτό» κοινό με αποτέλεσμα το κόστος διαφήμισης σε αυτό το 3% να είναι πολύ υψηλό.

Στην ζώνη αυτή όποιος μπορεί να ξοδέψει τα περισσότερα για να φέρει έναν νέο πελάτη – αυτός θα κερδίσει!

Μην επικεντρώνεστε λοιπόν μόνο σε αυτό το 3%.

Οι άνθρωποι αγοράζουν γιατί πρώτα:

  • καταλαβαίνουν το “πρόβλημα” που θέλουν να διώξουν από πάνω τους (το Α τους)
  • καταλαβαίνουν το “αποτέλεσμα” που θέλουν να πάρουν και σήμερα δεν έχουν (το Β τους)
  • θέλουν να βγουν από το σημερινό τους σενάριο στο Α και να πάνε στο Β.

Στη συνέχεια..

  • πιστεύουν σε μια «Λύση» που τους βγάζει νόημα
  • σας εμπιστεύονται ότι είστε το κατάλληλο άτομο/εταιρεία/υπηρεσία/προϊόν που θα τους δώσει το αποτέλεσμα που επιθυμούν (το Β)
  • έχουν αποδείξεις ότι και άλλοι σαν και αυτούς έχουν πάρει το αποτέλεσμα που και οι ίδιοι ψάχνουν

..και τελικά λένε ναι ..γιατί τώρα το “μετά”, ο δρόμος προς το Β είναι πλέον ξεκάθαρος (με το προϊόν/υπηρεσία σας)

Εάν κάποιο από τα παραπάνω στοιχεία λείπει, θα σκεφτούν:

“Αυτό δεν έχει νόημα…”
“Είναι πολύ ακριβό…”
“Ίσως αργότερα..”

ή κάτι παρόμοιο.

Προσωπικά πιστεύω στο μάρκετινγκ της «σχετικότητας».

Θέλουμε να είμαστε «σχετικοί» στο σημείο που βρίσκεται σήμερα ο πελάτης μας πάνω στην αγοραστική διαδικασία.

Το παραπάνω σχήμα δείχνει την “σκάλα” της επίγνωσης του κοινού μας ως προς το “πρόβλημα” που θεωρούν ότι έχουν και την λύση που αναζητούν. 

Δεν μπορούμε να βγούμε και να ζητήσουμε χρήματα για κάτι που πουλάμε ή κάνουμε – εάν πρώτα το κοινό μας δεν έχει καταλάβει ποιο είναι το Α και το Β του!

Δεν μπορώ να βγω και να μιλάω για λύσεις και προϊόντα – όταν οι περισσότεροι το μόνο που αντιλαμβάνονται είναι το «πρόβλημα» που έχουν. Αυτό δείχνει και η παραπάνω “σκάλα”.

Πιστεύω λοιπόν στο μάρκετινγκ που “καταλαβαίνει” πού βρίσκεται κάποιος και του δίνει αυτό που χρειάζεται.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν το αντιλαμβάνονται πλήρως αυτό.

Βιάζονται για την πώληση.

Μην βιάζεστε!

Όταν βιάζεστε θα ακούγεστε σαν όλους τους άλλους. Αυτούς που «θέλουν απλά να μας πουλήσουν».

Και ΔΕΝ το θέλετε αυτό!

Παίζουμε το «μεγάλο παιχνίδι».

Εάν το μάρκετινγκ που κάνετε στηρίζεται αποκλειστικά στην «καυτή» ζώνη – θα ανταγωνίζεστε σκληρά για να κερδίσετε πελάτες.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι περισσότερες επιχειρήσεις ΔΕΝ έχουν τις πωλήσεις που θέλουν (και τους πελάτες που θέλουν).

Όταν καταλαβαίνεις ΓΙΑΤΙ κάποιος αγοράζει κάτι και ΠΟΥ βρίσκεται αγοραστικά στο μυαλό του – όλο το παιχνίδι αλλάζει.

Το να προσφέρουμε την κατάλληλη πληροφόρηση, το κατάλληλο μήνυμα ανάλογα στο ΠΟΥ βρίσκεται κάποιος αγοραστικά στο μυαλό του – είναι κάτι σαν Superpower!

Το έχω αναφέρει ξανά – το Μάρκετινγκ έχει να κάνει με τους ανθρώπους – όχι με τα προϊόντα.

Θα πρέπει λοιπόν να προσαρμόζεται ανάλογα με την “θερμοκρασία” που βρίσκεται κάποιος.

Το Μάρκετινγκ που κάνουμε να προσαρμόζεται με την θερμοκρασία του κοινού που απευθυνόμαστε κάθε φορά.

Θέλουμε να είμαστε “σχετικοί”.

Όσο πιο “σχετικοί” είμαστε στο σημείο που βρίσκεται αγοραστικά κάποιος στο μυαλό του – τόσο πιο πολύ τα μηνύματα μας θα έχουν νόημα για αυτόν.

Update: 9/7/23


Σημασία λοιπόν έχει το “μήνυμα” – σήμερα περισσότερο από ποτέ. Για τον λόγο αυτό έφτιαξα την εκπαίδευση “Σχεδιάζοντας ένα Μήνυμα Μάρκετινγκ“. Θα μάθετε πως θα τραβήξετε την προσοχή και το ενδιαφέρον του “σωστού κοινού” με το κατάλληλο “μήνυμα” μέσα από τις διαφημίσεις και τα κείμενα μας. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.

 

 

Συντάκτης

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Essential SSL