Ο λογαριασμός σας στο facebook έχει χάσει ένα μέρος της αξίας και της δύναμης του.
Πρόσφατα όχι μόνο είχε πέσει όλη η πλατφόρμα (μαζί με Instagram και whatsApp) και είχε διακοπεί κάθε διαφήμιση καθώς και η επικοινωνία μεταξύ φίλων και συγγενών.
Αλλά και όταν όλα τρέχουν κανονικά το facebook κλείνει διαφημιστικούς λογαριασμούς για ασήμαντους πολλές φορές λόγους, ενώ είναι δύσκολο να μιλήσεις με κάποιον για να εξηγήσεις τι έγινε και να σε βοηθήσουν (ακόμα και σελίδες ή προφίλ κλείνει όταν θεωρεί ότι παραβιάζουν τους όρους του).
Προσωπικά δεν θεωρώ ότι το facebook θα κλείσει και διάφορα τέτοια. Θα συνεχίσει να υπάρχει μια χαρά (με τα προβλήματα του και τα black-out του).
Τα παραπάνω αποτελούν όμως ένα μάθημα, με αποκορύφωμα το πρόσφατο black-out.
Έχουμε ελάχιστο έλεγχο στον λογαριασμό μας στο Facebook και γενικότερα στα Social media!
Το Facebook είναι μια «ιστοσελίδα» (facebook.com), η οποία μας ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ (το έβαλα με κεφαλαία μπας και το χωνέψουμε κάποια στιγμή).
Μας ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ.
Αν θέλει αύριο το πρωί ο Mark μπορεί να αλλάξει κάτι στον αλγόριθμο και να μην εμφανίζεται καμία δημοσίευση επαγγελματικής σελίδας (Facebook Page) εάν ΔΕΝ είναι πληρωμένη (φτάνουμε σε αυτό).
Ήδη γνωρίζουμε πως μπορούν κάποιοι να χειραγωγήσουν την πλατφόρμα για να περάσουν τις θέσεις τους. Αρκεί να δείτε το ντοκιμαντέρ Social Dilemma και θα καταλάβετε.
Δεν είναι όμως μόνο το facebook. Το ίδιο μπορεί να κάνει κάθε άλλη πλατφόρμα Social Media ή ιστοσελίδα η οποία σας ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ.
Έχετε ελάχιστο έλεγχο.
Τι κάνουμε λοιπόν;
Υπάρχει μια παροιμία που λέει, «Μην βάζεις όλα τα αυγά σου στο ίδιο καλάθι». Γιατί;
Γιατί αν πέσει θα σου σπάσουν όλα. Το ίδιο ισχύει και εδώ.
ΔΕΝ έχουμε όλη την επικοινωνία μας με το κοινό μας μόνο μέσα από ένα κανάλι. Χρησιμοποιούμε τουλάχιστον 2 διαφορετικά (το 2 έως ελάχιστο).
Αυτό που προσπαθώ να πω με τα παραπάνω, είναι πόσο σημαντικό είναι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, να έχετε μια λίστα Email. Μια λίστα από πελάτες και ενδιαφερόμενους ανθρώπους σε αυτά που κάνετε και προσφέρετε.
Μέσα από το email έχετε την ελευθερία να πείτε ότι εσείς θέλετε. Να μεταδώσετε το μήνυμα σας όποιο και εάν είναι αυτό. Εάν σε κάποιον Δεν αρέσουν αυτά που λέτε – πατάει το κουμπί Unsubscribe και όλα καλά!
Μια λίστα email είναι δική σας. Σας ΑΝΗΚΕΙ.
Οι followers στα Social ΔΕΝ είναι δικοί σας – ανήκουν στο facebook και στο κάθε Social.
Για αυτό και θεωρώ το email κάτι πολύ ωραίο!
Όσοι λένε ότι το email δεν χρησιμοποιείται, έχει πεθάνει, και διάφορα τέτοια, πραγματικά θεωρώ ότι τα λένε γιατί δραστηριοποιούνται μόνο στα Social ή προσφέρουν σχετικές υπηρεσίες.
Το email όχι μόνο δεν έχει πεθάνει αλλά έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια με νέα εργαλεία.
ΟΛΟΙ χρησιμοποιούν το email, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο – από το να κάνουν μια αγορά, μέχρι την εγγραφή τους σε κάποια σελίδα online.
Είναι το πρώτο μέρος που θα τσεκάρουμε για την επιβεβαίωση της παραγγελίας μας, ενώ όσον αφορά την δουλειά μας – εκεί θα ανταλλάξουμε επαγγελματικά μηνύματα, θα στείλουμε ή θα λάβουμε μια πρόταση συνεργασίας ή μια προσφορά.
Σε κανέναν δεν αρέσει να λαμβάνει τέτοιου είδους πληροφορίες μέσα από text μηνύματα. Ναι κάποια ερώτηση πελάτη μπορούμε να την απαντήσουμε στο messenger, όμως μέχρι εκεί. Κάθε κανάλι έχει την δική του χρησιμότητα και τον δικό του ρόλο.
Τι θέλω να πω με όλα αυτά;
Όχι δεν λέω να φύγουμε από τo facebook και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Ζούμε στην εποχή των Social media και θα ήταν βλακώδες να πούμε ότι δεν είναι χρήσιμα, ή δεν προσφέρουν τίποτα και πρέπει να τα καταργήσουμε.
Όμως μην ρίχνετε όλο το βάρος της επικοινωνίας με το κοινό σας ΜΟΝΟ σε αυτό το κανάλι.
«Μεταφέρετε αυγά» σε ένα κανάλι που “τσεκάρουμε” καθημερινά και θα “πέσει” μόνο εάν καταρρεύσει ολόκληρο το internet.
Ένα κανάλι που σας δίνει την ελευθερία να πείτε αυτά που θέλετε όταν προωθείτε τα προϊόντα σας, χωρίς το άγχος “αν θα εγκριθεί” η διαφήμιση σας ή χειρότερα αν “κλείσει” ο διαφημιστικός λογαριασμός σας επειδή παραβιάσατε κάποιον κανόνα χωρίς να το γνωρίζετε.
Όλα τα παραπάνω, όσοι με παρακολουθείτε καιρό, δεν τα ακούτε για πρώτη φορά. Είναι κάτι που λέω συχνά.
Εάν θέλετε να χτίσετε – Μην χτίζετε σε νοικιασμένο οικόπεδο. Χτίστε στο δικό σας!
Η λίστα των email σας είναι δική σας.
Χτίστε πάνω σε αυτό για να έχετε ένα δυνατό και αξιόπιστο κανάλι επικοινωνίας με το κοινό σας και συνδυάστε το με τα Social και άλλα κανάλια Online αλλά και Offline που ταιριάζουν στην επιχείρηση σας.
Συνοψίζοντας:
- Κρατάτε τα Social που έχετε ήδη
- Βάζετε και το email (αν δεν το κάνετε ήδη) στους τρόπους προσέγγισης και επικοινωνίας με το κοινό σας
- Μελετάτε και άλλα κανάλια επικοινωνίας (πχ. mobile, άλλα Social media, ακόμα και παραδοσιακά μέσα)
- Χτίζετε μια στρατηγική Omnichannel (συνδυασμό δηλαδή διαφορετικών καναλιών μεταξύ τους)
Μην ξεχνάτε, οι πελάτες σας και το κοινό σας είναι πολύ σημαντικοί για να αφήσετε την επικοινωνία μαζί τους σε ένα και μόνο κανάλι.
Βασίλης Παππάς, epixeirein