logo-epixeirein

3. Αποστολέας Email

Όταν λαμβάνετε email – ποιος είναι ο Νο1 παράγοντας για το ανοίξετε;

Σκεφτείτε προσωπικά τι κάνετε!

Τι βλέπετε πρώτα που καθορίζει εάν θα ανοίξετε ή όχι τελικά το email;

Οι περισσότεροι απαντούν το Subject line.

Είναι όμως έτσι;

Ερώτηση: Εάν σας στείλει ο αδερφός σας ένα email ή η γυναίκα σας – θα το ανοίξετε;

Κάποιος καλός πελάτης ή ο Λογιστής σας – θα το ανοίξετε;

Θα το ανοίξετε!

Θα το ανοίξετε ακόμα και εάν δεν έχει καν θέμα και είναι εντελώς κενό!

Άρα το ποιος μας στέλνει το email είναι το πρώτο και σημαντικότερο συστατικό για να ανοίξει κάποιος το email μας. Το «Θέμα» ακολουθεί.

Η πλατφόρμα email SendPulse το επισημαίνει χαρακτηριστικά στο παρακάτω γράφημα με στοιχεία από έρευνα του οργανισμού DMA με τίτλο “The most important factors influencing users’ choice to open an email”.

Reasons-Open-Email

Η αναγνώριση του ονόματος του αποστολέα είναι στο 72% και ακολουθεί το «Θέμα» με 64%.

Δώστε λοιπόν σημασία στον αποστολέα.

Τι προτείνω: Εάν έχετε προσωπική επιχείρηση, χρησιμοποιήστε το όνομα σας. Εάν εκπροσωπείτε ένα Brand, χρησιμοποιήστε είτε το όνομα του Brand, είτε το όνομα σας μαζί με το Brand πχ. “Vasils από Epixeirein”. Προσωπικά χρησιμοποιώ το ονοματεπώνυμο μου.

email-from-epixeirein

Επίσης ποτέ μην χρησιμοποιείτε το email που έχετε στο gmail, yahoo, htomail, κλπ. για να στείλετε καμπάνιες email στους συνδρομητές σας. Το είδαμε και πιο πριν. Είναι ένα μεγάλο καμπανάκι για να πάνε τα email σας στα spam.

Χρησιμοποιήστε πάντα το καταχωρημένο email της ιστοσελίδας σας, πχ. example@yoursite.gr.

Επίσης ταιριάξτε το “From name” με το “From email address”.

Αν δηλαδή κάποιος λάβει ένα email με το όνομα “SMART Company”, τότε θα περιμένει να δει και μια διεύθυνση email του τύπου info@smartcompany.gr.

Σε καμία περίπτωση όμως ΜΗΝ χρησιμοποιείται “Non-Reply”. Είναι πραγματικά αστείο όταν το βλέπω. Φτάσαμε στο 2020 και ακόμα υπάρχουν εταιρείες που το χρησιμοποιούν.

Αν για παράδειγμα έκανα λάθος το νούμερο παπούτσι που παρήγγειλα – που θα απαντήσω; Στο Non-Reply; Θα με βάλετε στην διαδικασία να μπω ξανά στην ιστοσελίδα σας, να ψάξω να βρω το email σας, κλπ. (βαρέθηκα ήδη).

Προσοχή λοιπόν στον «Αποστολέα». Έχει σημασία!


4. Subject line και Preview

Αμέσως μετά τον «Αποστολέα», το «Θέμα» (Subject line), έχει την μεγαλύτερη ευθύνη για να ανοίξουμε ή όχι το email.

Οπότε το ερώτημα εδώ είναι: Πώς γράφουμε ένα καλό «τίτλο» email που οι άνθρωποι θα διαβάσουν και θα θέλουν να ανοίξουν;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και να πούμε κάτι βασικό.

Το ποσοστό των ανθρώπων που ανοίγουν ένα email ονομάζεται Open Rate και των ανθρώπων που κάνουν Click σε κάποιο Link μέσα στο email μας ονομάζεται Click-Through Rate (CTR).

Θέλουμε και τα δυο αυτά ποσοστά να είναι υψηλά. Μας δείχνουν έως ένα βαθμό την επιτυχία μιας καμπάνιας email που στείλαμε.Υπάρχουν βεβαίως και περιπτώσεις όπου μπορεί να έχουμε υψηλό Open ή CTR όμως χαμηλές πωλήσεις, και αντίστοιχα περιπτώσεις με χαμηλό Open και click, αλλά αυξημένες πωλήσεις.

Σίγουρα όμως το Open rate και το CTR είναι δυο δείκτες που μας ενδιαφέρουν και πρέπει να τους παρακολουθούμε.

Για να έχετε μια εικόνα – o παγκόσμιος μέσος όρος για όλους του κλάδους είναι 20,81% Opens και 2% Clicks, όπως αναφέρει το Mailchimp (link εδώ).

Email Marketing Benchmarks

Πάμε τώρα ξανά στην ερώτηση, «Πώς γράφουμε έναν καλό τίτλο για email»;

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να γράψουμε έναν τίτλο. Εδώ χρειάζεται να κάνετε και από την πλευρά σας αρκετά test.

3 «μοντέλα» που χρησιμοποιώ συχνά για τίτλους (και μπορείτε να δοκιμάσετε και εσείς), είναι τα παρακάτω:

1. Θέμα με ΟΦΕΛΗ-ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ (γιατί στο τέλος αυτά είναι που θέλουμε)

Παράδειγμα: Εδώ είναι συνήθως τα “How-to” emails (Πώς θα κάνετε.. κλπ.).

Στέλνω πολύ συχνά στην Λίστα μου τέτοια email. Ένα παράδειγμα είναι αυτό το email «Πώς θα πετύχετε μεγαλύτερο Engagement στο Facebook».

Δίνει άμεσα το ΟΦΕΛΟΣ στον παραλήπτη, και ουσιαστικά του λέει: Διάβασε το email μου και θα μάθεις πως θα γίνεις καλύτερος στο facebook.

2. Θέμα με FOMO (γιατί κανείς δεν θέλει να μένει απ’ έξω)

Παράδειγμα: Ο τίτλος που χρησιμοποίησα σε μια καμπάνια email μου ήταν: «Οι εγγραφές κλείνουν σήμερα».

Απλός και άμεσος, που ουσιαστικά λέει στον παραλήπτη: κάνε εγγραφή σήμερα – γιατί θα μείνεις επ’ έξω.

3. Θέμα που κεντρίζει την ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ του παραλήπτη (δεν χρειάζεται ανάλυση – θέλουμε να ξέρουμε τι βρίσκεται στην άλλη πλευρά)

Εδώ ένας καλός τρόπος είναι να χρησιμοποιήσετε και αριθμούς. Για παράδειγμα, μια καμπάνια email μου είχε τίτλο «10 Βιβλία Marketing που πρέπει να διαβάσετε».

Ο παραλήπτης κάνει κλίκ (γιατί θέλει να ξέρει), και διαβάζει το άρθρο. Εδώ το Open έφτασε το 33% ενώ το click έφτασε σχεδόν το 10%.

Ένα επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όταν αναφερόμαστε στα "λάθη" που κάνει το κοινό μας.

Χρησιμοποίησα τον τίτλο «Ένα σημαντικό λάθος στο Facebook που κάνουν οι περισσότεροι επαγγελματίες».

Όλοι είναι περίεργοι να δουν ποιο είναι αυτό το λάθος και εάν το κάνουν οι ίδιοι. Open 52% και click 4,25%.

Ένα Λογιστής θα μπορούσε να γράψει «Ένα σημαντικό λάθος στον υπολογισμό του Φόρου», ένας Ασφαλιστής να γράψει «Ένα σημαντικό λάθος στην επιλογή συνταξιοδοτικού προγράμματος», την ίδια λογική θα χρησιμοποιήσετε όλοι οι επαγγελματίες.

PREVIEW

To PREVIEW είναι το σύντομο κειμενάκι που εμφανίζεται μετά το ΘΕΜΑ. Είναι επίσης σημαντικό γιατί είναι το επόμενο που βλέπει κάποιος. Μην το αφήνετε στην τύχη.

Κρατήστε το σύντομο και περίπου στους 35 χαρακτήρες. Στόχος του είναι να υποστηρίξει το ΘΕΜΑ και να κάνει κάποιον να ανοίξει το email για να το διαβάσει.

Δώστε μερικές ακόμα πληροφορίες – ως συνέχεια του «Θέματος». Χρησιμοποιήστε το ως call-to-action πχ. Πατήστε εδώ και δείτε…

Πόσο καλό είναι το Open Rate σας; Θέλετε να μάθετε;

Για να δείτε πόσο καλά τα πάτε σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο του κλάδου σας, ελέγξτε το εδώ στο δωρεάν εργαλείο του Hubspot.