Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Η εμπειρία πελάτη αποτελεί στρατηγικό παράγοντα προώθησης της ανάπτυξης μίας επιχείρησης

empeiriapelathΗ εμπειρία πελάτη αποτελεί πλέον βασικό παράγοντα, που επηρεάζει την ανάπτυξη των εσόδων στην Ευρώπη, καθώς και αποτελεσματικό κανάλι για τη διαφοροποίηση μίας εμπορικής επωνυμίας σε μία παγκοσμιοποιημένη οικονομία, όπως επισημαίνεται σε έρευνα, που παρουσιάστηκε από την Oracle, η οποία αποκαλύπτει παράλληλα ότι το 81% των καταναλωτών, που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι πρόθυμοι να καταβάλουν υψηλότερο τίμημα, προκειμένου να έχουν κορυφαία εμπειρία πελάτη.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύονται σε έκθεση, με τίτλο “Why Customer Satisfaction is No Longer Good Enough”. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες (44%) δηλώνουν ότι θα πλήρωναν ακόμα και πάνω από 5% υψηλότερη τιμή.

Η βελτίωση της συνολικής εμπειρίας πελάτη (40%), η παροχή γρήγορης πρόσβασης σε πληροφορίες και η διευκόλυνση της υποβολής ερωτήσεων των πελατών (35%), αναφέρθηκαν ως βασικοί παράγοντες για την απόφαση να δαπανήσουν περισσότερα σε μία εμπορική επωνυμία.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2012 από την ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών Loudhouse, σε 1400 χρήστες υπηρεσιών ηλεκτρονικών αγορών (50% γυναίκες, 50% άντρες), οι οποίοι, μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, είχαν υποβάλει κάποιο παράπονο ή ερώτημα στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών κάποιας εταιρείας. Η έρευνα διεξήχθη στις εξής χώρες: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Ολλανδία, Ιταλία και Ισπανία.

Κύρια σημεία της έρευνας

Αξιοποίηση της απώλειας πελατών: Εκτός από παράγοντας, που επηρεάζει την ανάπτυξη των εσόδων, η καλή εμπειρία πελάτη είναι σημαντική, επίσης, για την προστασία των υφιστάμενων καναλιών εσόδων. Το 70% των ερωτηθέντων έχει σταματήσει τις εμπορικές συναλλαγές με μία εταιρεία, μετά από μία κακή εμπειρία πελάτη. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 92% αυτών μεταπήδησε απευθείας σε μία ανταγωνιστική εταιρεία και έκανε μία αγορά. Με λιγότερο από το ένα τέταρτο των καταναλωτών (22%) να δηλώνουν σχεδόν πάντοτε ικανοποιημένοι με την εμπειρία πελάτη, που έχουν, αναδύεται εδώ μία ξεκάθαρη ευκαιρία για τις εταιρείες, ώστε να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών και να κερδίσουν μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές τους.

Βασικοί παράγοντες, που επηρεάζουν την ανάπτυξη των εσόδων: Η έρευνα υπέδειξε ορισμένα βήματα, που μπορούν να ακολουθήσουν οι εταιρείες, για να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες, που προσφέρει η θετική εμπειρία πελάτη. Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι οι πέντε κυριότερες αλλαγές στην εμπειρία πελάτη, οι οποίες θα τους έκαναν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα στη συγκεκριμένη εταιρεία, είναι οι εξής:

40% – Βελτίωση της συνολικής εμπειρίας πελάτη

35% – Δυνατότητα εύκολης υποβολής ερωτήσεων και πρόσβασης σε πληροφορίες, πριν προβούν σε μία αγορά

32% – Υιοθέτηση μίας πολιτικής, που διευκολύνει τις επιστροφές

21% – Βελτίωση της συνολικής χρηστικότητας της ιστοσελίδας και της λειτουργίας αναζήτησης

21% – Παροχή πιο προσαρμοσμένης/εξατομικευμένης εμπειρίας αγορών στους πελάτες

Αφοσίωση στην εμπορική επωνυμία: Το 82% των ερωτηθέντων περιγράφει τις εμπειρίες του, δηλώνοντας ότι απαιτούν υπερβολική προσπάθεια, υποδηλώνοντας ότι η αφοσίωση στην εμπορική επωνυμία συνδέεται στενά με την ευκολία στην επικοινωνία. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν ότι η ανάγκη χρήσης διαφορετικών μεθόδων επικοινωνίας για την επίλυση κάποιου ζητήματος (26%) και η χρήση διαφορετικών μεθόδων αρκετές φορές (24%) είναι τα σημεία, στα οποία απαιτείται μεγάλη προσπάθεια για το χειρισμό της εξυπηρέτησης πελατών. Επομένως, οι επιχειρήσεις, που επιδιώκουν να επωφεληθούν από τις επιπτώσεις, που θα έχει για τα έσοδα η παροχή καλής εμπειρίας πελάτη, πρέπει να επικεντρωθούν στο να κάνουν τις επαφές τους με τους πελάτες όσο το δυνατό πιο απλές.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι πολλοί οργανισμοί δεν καταφέρνουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ευκαιρίες, σχετικά με την εμπειρία των πελατών, οι οποίες τους δίνονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με μόνο το 46% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι έχει λάβει απάντηση από μία εταιρεία, μετά από την ανάρτηση ενός σχολίου για κάποιο ζήτημα. Η έρευνα υποδεικνύει ότι το 29% αυτών ένιωσε θυμό, όταν η απάντηση, που έλαβε, δεν επίλυσε το ζήτημα.

Πηγή άρθρου: express

Συντάκτης

Vasilis Pappas

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Essential SSL