Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Υγεία και Επιχειρηματικότητα: Η σημασία της αυτοδιάγνωσης

Στο Epixeirein.gr έχουμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενούμε σήμερα το πρώτο από μια σειρά 3 άρθρων του φίλου και συνεργάτη Γιώργου Παπαδόπουλου, Επιχειρηματικού Σύμβουλου με εξειδίκευση στα Χρηματοοικονομικά και την Κοστολόγηση. Το άρθρο αφορά μια πτυχή της επιχείρησης μας που είτε αγνοούμε είτε δεν δίνουμε μεγάλη σημασία, που όμως αποδεικνύεται καθοριστική για το μέλλον της δουλειά μας. Μιλάμε για την “αυτοδιάγνωση”. Μέσα από τα άρθρα αυτά θα καταλάβετε την σημασία της και θα δείτε πως θα την εφαρμόσετε στην επιχείρηση σας (σημ. είναι μια σειρά από εξαιρετικά άρθρα που δεν πρέπει να χάσετε).

Γράφει ο Γιώργος Παπαδόπουλος*

Αυτοδιάγνωση επιχειρήσεωνΆνθρωπος και Επιχείρηση. Υπάρχει κάτι το κοινό μεταξύ τους;

Αρκετά θα μπορούσαμε να παραθέσουμε. Ένα τουλάχιστον κοινό σημείο είναι, ότι και οι δύο αποτελούν Ζωντανούς Οργανισμούς.

Ο καθένας μας, στην καθημερινότητα του, εάν παρατηρήσει μια αλλαγή στην διάθεση ή στην υγεία του (πονοκέφαλος, ένα σφίξιμο στην ευρύτερη περιοχή της καρδιάς ή στο στομάχι κλπ) τουλάχιστον υπάρχει ένας προβληματισμός.

Πολλοί από εμάς παίρνουν τηλέφωνο τον οικογενειακό γιατρό να του μεταφέρουν τα συμπτώματα, και αναλόγως με το τι θα μας πει πράττουμε.

Κάποιο άλλοι εξαντλούν όλα τα μέσα που προσφέρει ο ιατρικός κλάδος , κάνοντας εξαντλητικές προληπτικές εξετάσεις σε τακτά διαστήματα. Υπάρχουν και οι ακραίες συμπεριφορές, που δεν δίνουν σημασία ή που αρρωσταίνουν και μόνο στην ιδέα ότι κάτι κακό συμβαίνει.

Η καθημερινότητα σε μια επιχείρηση, ανεξαρτήτου μεγέθους, παρουσιάζει και αυτή διάφορα συμπτώματα.

Πόσες επιχειρήσεις γνωρίζετε, ξεκινώντας από την δική σας, διευρύνοντας τον κύκλο στις άμεσα συνεργαζόμενες (πελάτες – προμηθευτές), που όταν υπάρχει μια ένδειξη – σύμπτωμα ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει, καλό ή κακό, να ασχολούνται μελετώντας και αξιολογώντας το;

Οι επιχειρήσεις αυτές είναι ελάχιστες. Ο λόγος είναι ότι η έλλειψη επιχειρηματικής κουλτούρας δεν δίνει στον ιδιοκτήτη – επιχειρηματία εκείνα τα «όπλα» ώστε να μπορεί εγκαίρως να κρίνει ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει. Και όταν το διαπιστώνει αυτό δεν ξέρει πώς να το χειριστεί.

Εάν κατά την διάρκεια της δουλειάς σας διαπιστώσετε ότι μέσα στον χώρο εργασίας σας υπάρχει ένα φίδι. Τι θα κάνατε; Σε μια μεγάλη Πολυεθνική εταιρεία, πχ. στην General Motors θα κάνανε άμεσα μια πρόσληψη σε έναν ειδικό για φίδια για να εξετάσει αυτό το φαινόμενο.

Κάποιος πολύ εύλογα μπορεί να σκεφτεί: Δηλαδή για ότι διαφορετικό συμβαίνει στην δουλειά μας (πέρα από τα συνηθισμένα) θα πρέπει να προσλαμβάνουμε και έναν ειδικό; Η απάντηση είναι – Φυσικά και όχι.

Σκεφτείτε τις ενέργειες που κάνουμε όταν δεν νοιώθουμε καλά:

  • Πηγαίνουμε στον οικογενειακό γιατρό ή σε έναν παθολόγο.
  • Αφού κάνει την εκτίμηση το θέμα τελειώνει εκεί ή μας καθοδηγεί για τις περαιτέρω ενέργειες.
  • Έστω ότι χρειάζονται αιματολογικές εξετάσεις πηγαίνουμε στο εργαστήριο γίνεται η εξέταση και στην συνέχεια επιστρέφουμε στον οικογενειακό γιατρό ή σε έναν παθολόγο. Αφού εκτιμήσει τα δεδομένα το θέμα τελειώνει εκεί ή μας στέλνει για περαιτέρω εξετάσεις σε άλλο ειδικό κλπ κλπ.

Σε καμία περίπτωση ο καθ’ ένας από εμάς δεν έχει μόνιμη σύμβαση με έναν οικογενειακό γιατρό ή με έναν παθολόγο ή δεν έχει ένα δικό του αιματολογικό εργαστήριο ή έναν προσωπικό καρδιολόγο, ορθοπεδικό κλπ.

Αγοράζουμε χρόνο για τις υπηρεσίες που μας προσφέρουν όλοι οι παραπάνω,  μόλις και εφόσον τις χρειαστούμε. Στην επιχείρηση μας, όμως δεν υπάρχει ένας έγκαιρος και έγκυρος μηχανισμός ειδοποίησης ότι κάτι δεν πάει καλά ή ότι κάτι πάει πολύ καλά. Έτσι φτάνουμε στην αναζήτηση ειδικού όταν είναι ήδη πολύ αργά.

Οι περισσότεροι από εμάς προσπαθούμε στην επιχειρηματική μας δραστηριότητα να κάνουμε ότι κάνει ο δίπλας μας. Ο ανταγωνιστής ή ο συνεργάτης μας.

Δηλαδή, είναι σαν να δίνουμε στο παιδί μας, το μοναχοπαίδι μας, επειδή έχει βήχα, το σιρόπι που έδωσε ο γείτονας μας στο δικό του παιδί και αυτό έγινε καλά.

Το ερώτημα είναι, υπάρχουν τεχνικές “αυτοδιάγνωσης” στην επιχείρηση μας που να μπορούν να προβλέψουν από πού προέρχεται η “δυσφορία”;

Φυσικά και υπάρχουν.

Είναι απλές και μπορεί να αποτρέψουν μια ενδεχόμενη δύσκολη κατάσταση ή να  καθαρίσουν την ομίχλη που υπάρχει στην καθημερινή μας επιχειρηματική πορεία. Γιατί πίσω από την ομίχλη μπορεί να κρύβεται μια εύφορη πεδιάδα – μπορεί όμως να κρύβεται και ένας γκρεμός.

..διαβάστε το 2ο Μέρος εδώ

 

* Ο Γιώργος Παπαδόπουλος είναι Επιχειρηματικός Σύμβουλος, ειδικός σε θέματα Χρηματοοικονομικής διαχείρισης. Ζει και εργάζεται στα Ιωάννινα ενώ διαθέτει μεγάλη εμπειρία στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Ηπείρου πάνω σε θέματα οργάνωσης και οικονομικής διαχείρισης. Επικοινωνήστε μαζί του εδώ geopapad@otenet.gr

 

 

Συντάκτης

Vasilis Pappas

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Essential SSL