Το Marketing funnel ΔΕΝ είναι ευθεία!
Πολλοί νομίζουν ότι όταν κάνουν διαφημίσεις προς τους πελάτες τους – αυτοί ακολουθούν μια ευθεία γραμμή προς την πώληση!
Από την διαφήμιση -> στην σελίδα σας -> στο προϊόν/υπηρεσία σας – > στο να γίνουν πελάτες σας.
Αν και φαίνεται σαν μια ευθεία – ΔΕΝ είναι!
Το πιθανότερο είναι να ακολουθούν μια διαδρομή όπως η παρακάτω:
- Βλέπουν την διαφήμιση σας στο FΒ 5-6 φορές πριν επισκεφθούν την σελίδα σας
- Έρχονται στην σελίδα σας και φεύγουν
- Ξανα-βλέπουν την διαφήμιση σας – έρχονται στην σελίδα σας και αφήνουν το email τους
- Ανοίγουν ελάχιστα ή και καθόλου τα email σας
- Βλέπουν τις διαφημίσεις re-marketing που κάνετε στο FΒ
- Ανοίγουν τα email σας
- Ξανά-βλέπουν τις διαφημίσεις σας re-marketing στο FΒ
- Επιστρέφουν στην σελίδα σας και αγοράζουν
Δεν υπάρχει μια διαδρομή που ακολουθούν όλοι.
Τα παραπάνω μπορεί να αλλάζουν από επισκέπτη σε επισκέπτη και από σελίδα σε σελίδα.
Όμως κανείς ΔΕΝ ακολουθεί μια ευθεία γραμμή.

Δεν μπορούμε να τους βάλουμε σε καλούπια διαδρομών (όπως πολλοί Μαρκετίστες υποστηρίζουν).
Το buyer’s journey έχει αλλάξει και είναι περισσότερο απρόβλεπτο πλέον.
Τι σημαίνει αυτό;
Ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε (και να μας βλέπουν), στα διάφορα κανάλια marketing που αλληλεπιδρά το κοινό μας.
- Εάν δεν δουν την διαφήμιση μας, θα δουν τα email μας
- Εάν δεν δουν τα email μας, θα δουν τις διαφημίσεις μας
- Εάν δεν δουν ούτε τα email μας – ούτε τις διαφημίσεις μας, θα δουν τις δημοσιεύσεις που κάνουμε στο Group μας ή σε άλλα Social.
Ο όρος εδώ στο μάρκετινγκ είναι Omnipresence (εξού και το Omni-channel marketing – να χρησιμοποιούμε δηλαδή συνδυασμό πολλών καναλιών μάρκετινγκ – εδώ μερικά εξαιρετικά παραδείγματα από το Hubspot).
Σήμερα – ίσως περισσότερο από ποτέ ο καταναλωτής είναι απρόβλεπτος και δεν ακολουθεί προκαθορισμένες διαδρομές που εμείς θέλουμε να πιστεύουμε ότι ακολουθεί.
Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει και η Google με αυτό το άρθρο στο thinkwithgoogle.
Ένα μικρό απόσπασμα:
As marketers, we were taught to master the funnel — a linear customer journey from awareness to consideration to purchase. And using mass media, the key levers to drive growth were reach and frequency. We used demographics to approximate user intent and inform our targeting and creative. But this model no longer applies to today’s customer journeys.
We all now expect an immediate answer in the moments we want to know, go, do, and buy. And all of these intent-rich moments are creating journey shapes as unique as each of us.
Για τον λόγο αυτό το “Marketing funnel” μας πρέπει να αποτελείται από πολλά σημεία επαφών και αλληλεπίδρασης (για να προβλέψουμε το απρόβλεπτο).
Η πρόταση μου;
Για αρχή συνδυάστε δυο κανάλια.
Το email marketing με τις διαφημίσεις facebook (που σημαίνει και διαφημίσεις Instagram).
Θα είσαστε έτσι πάντα μπροστά στο κοινό σας!
Εάν θέλετε να προσθέσετε και άλλα κανάλια στην συνέχεια κάντε το. Θα βοηθήσει.
Ξεκινήστε όμως με αυτά.
Είναι δοκιμασμένα και δουλεύουν!
–Βασίλης Παππάς, Epixeirein