Θα ακούτε συχνά από πολλούς (και εμένα τον ίδιο) ότι το marketing σε μια επιχείρηση έχει εξαιρετικά μεγάλη σημασία και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχημένη πορεία της επιχείρησης. Όμως πως θα ξεκινήσετε;
Στο άρθρο αυτό θα δούμε 5 απλά βήματα που θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή αρχή για μια μικρή επιχείρηση, ώστε να ξεκινήσει και να εφαρμόσει τακτικές marketing.
Βήμα 1ο
Καθορίστε με ακρίβεια την αγορά σας, και τους πελάτες που θέλετε να έχετε. Εδώ αναφερόμαστε στην Έρευνα Αγοράς. Τοποθετούμε την διαδικασία αυτή ως ένα βήμα μιας ευρύτερης, στρατηγικής. Προσδιορίζοντας τους ανθρώπους που θέλετε να έχετε ως πελάτες, σας βοηθάει να κατανοήσετε καλλίτερα τις ανάγκες και επιθυμίες τους. Αυτό σημαίνει ότι έχετε τη δυνατότητα, να στρέψετε πάνω τους, όλες τις ενέργειες μάρκετινγκ και προώθησης, στοχευμένα. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε, ότι δεν μπορεί ολόκληρη η αγορά να είναι πελάτες σας. Βήμα πρώτο λοιπόν, ο ακριβής προσδιορισμός των πελατών που απευθύνεται το προϊόν σας.
Βήμα 2ο
Πουλήστε οφέλη, λύσεις, και πλεονεκτήματα στους πελάτες σας. Πρέπει να κατανοήσετε ότι δεν πουλάτε το προϊόν καθ’ αυτό. Πουλάτε τα οφέλη που προσφέρει, και τις λύσεις που δίνει. Φτιάξτε λοιπόν μια λίστα με τα οφέλη, λύσεις και πλεονεκτήματα που παρέχουν τα προϊόντα και υπηρεσίες σας, προς τους πελάτες σας. Προβάλετε τα σε κάθε ευκαιρία. Χρησιμοποιήστε τα για την επικοινωνιακή σας πολιτική, και πάντα κατευθυνόμενα προς την αγορά στόχο σας.
Βήμα 3ο
Προσδιορίστε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και διαφοροποιηθείτε. Δώστε μια απάντηση στην ερώτηση: Γιατί κάποιος πελάτης να προτιμήσει την επιχείρηση μου και όχι κάποια άλλη; Σκεφθείτε το εξής: εάν δεν υπάρχει κάτι που να σας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους του κλάδου σας, τότε γιατί κάποιος να αγοράσει από εσάς και όχι από κάποιον άλλο με τα ίδια προϊόντα και υπηρεσίες; Δώστε λοιπόν έναν καλό λόγο στους πελάτες που απευθύνεται το προϊόν σας, για να σας προτιμήσουν.
Βήμα 4ο
Σκεφτείτε τρόπους για να έχετε τακτική επαφή με τους πελάτες που ανήκουν στην αγορά – στόχο σας. Ακόμα και αν κάνετε όλα τα προηγούμενα, το μάρκετινγκ δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό εάν γίνετε αποσπασματικά, και με μικρή συχνότητα. Δημιουργήστε ένα διαφημιστικό μήνυμα, που να επικοινωνεί όλα τα προηγούμενα που αναφέραμε. Εφαρμόστε το σε εφημερίδες και περιοδικά που είναι πιθανότερο να διαβάσουν οι πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε το ραδιόφωνο. Συμμετέχετε σε μια έκθεση, ή οργανώστε μια εκδήλωση. Υπάρχουν πολλοί τρόποι ακόμα που μπορείτε να σκεφθείτε για να έρθετε πιο κοντά στον “πελάτη” που σας ενδιαφέρει. Απλά χρειάζεται να εφαρμόσετε ένα ακόμα βήμα. Το πέμπτο.
Βήμα 5ο
Είναι απαραίτητο να αφιερώνετε καθημερινά, λίγο από το χρόνο σας στο μάρκετινγκ. Μπορεί να σας φαίνεται δύσκολο, και ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο, αλλά εάν θέλετε να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους θα πρέπει να το κάνετε! Νομίζω 30 λεπτά την ημέρα δεν είναι κάτι τρομερό, εξάλλου μπορεί να αποτελέσει μια αρκετά διασκεδαστική διαδικασία, που μπορεί να σας χαλαρώσει από το στρες της δουλειάς! Θα πρέπει να δείξετε συνέπεια στο Βήμα αυτό. Το μάρκετινγκ για να σας αποδώσει θα πρέπει να ασχοληθείτε μαζί του!
Θεωρώ ότι ακολουθώντας τα βήματα αυτά, αν μη τι άλλο, είναι μια καλή αρχή, ενώ αποκτάτε περισσότερες γνώσεις για την επιχείρηση και την “αγορά” σας, και θέτετε τις βάσεις για μια επιτυχημένη ανάπτυξη της επιχείρηση σας. Προσπαθήστε να τα εφαρμόσετε. Καλή δουλειά…
Εγώ τι κάνω με την ευρεσιτεχνία μου? Προσπαθώ να καταρρίψω τη σύγχρονη μηχανική με αυτό το “πείραμα” ?
Το πιστεύω αυτό?
Αν υποθέσουμε ότι κατασκευάζουμε τελείως άκαμπτες κατασκευές προτεταμένες με το έδαφος ….ναι αυτό τα αλλάζει όλα.
Τέτοια κατασκευή είναι αυτή https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
Αν όμως θέλουμε να προσαρμοστούμε με τους υπάρχοντες κανονισμούς Ευρωκώδικα 2 και 8, τότε προτείνω μία άλλη μέθοδο που είναι μεν στα πρότυπα του Ευρωκώδικα και του ΚΑΝ.ΕΠΕ αλλά εγώ βελτιώνω τους δείκτες που προσπαθούν να βελτιώσουν παγκοσμίως, …αφάνταστα πιο πολύ, με αυτή την μέθοδο
Αυτοί οι δείκτες είναι
1) Των πλάστιμων περιοχών,
2) Των πλαστικών ζωνών,
3) Της στρεπτικής ακαμψίας των ασύμμετρων κατασκευών?
4) Βελτιώνει την αντοχή του υποστυλώματος ως προς τις τέμνουσες και την τέμνουσα βάσης.
5) Αυξάνει την ενεργό διατομή των υποστυλωμάτων
6) Βελτιώνει τον λοξό εφελκυσμό.
7) Μειώνει την μετατόπιση του κόμβου της ανώτατης στάθμης, και τις παραμορφώσεις του φέροντα.
Μειώνει την ιδιοσυχνότητα εδάφους κατασκευής
9) Βοηθάει στην αποφυγή του μηχανισμού ορόφου
10) Απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς συνάφειας σκυροδέματος και χάλυβα.
11) Εξασφαλίζει ισχυρότερη θεμελίωση.
12) Αυξάνει την απόσβεση των σεισμικών φορτίσεων η οποία οδηγεί σε μείωση της απόκρισης.
13) Ο μηχανισμός βελτιώνει αυτόματα την έρπη του τένοντα που παρατηρείται κατά την μακροχρόνια τάνυση, καθώς και την συνάφεια της πάκτωσης μεταξύ κατασκευής και εδάφους, η οποία κινδυνεύει να χαλαρώσει λόγο συνεχών φορτίσεων μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως είναι οι σεισμοί.
https://www.youtube.com/watch?v=DwkWx1nVn3E#t=0
Το πάρα πάνω μοντέλο του κυρίου Κ. Τσώνου, καθώς και αυτό το μοντέλο που πειραματίζεται η ερευνητική ομάδα της NEES σε αυτό το βίντεο … https://www.youtube.com/watch?v=C2Z1zmrJhsc#t=0 προσπαθούν να πετύχουν δύο πράγματα.
Ο κύριος Κ. Τσώνος προσπαθεί να μεταφέρει την αστοχία στις δοκούς ώστε να προστατέψει τις κολόνες και να μην έχουμε γενική κατάρρευση. ( πλαστική ζώνη )
Η NEES προσπαθεί να κατασκευάσει ευέλικτους κόμβους αφενός, τόσο στην θέση των δοκών, όσο και στην θέση του κομβικού σημείου της κοιτόστρωσης με το υποστύλωμα, ώστε να απελευθερώσει σεισμική ενέργεια.
Για αυτούς που λένε ότι δεν ξέρω, θα προσπαθήσω να τους εξηγήσω τι κάνω εγώ, δηλαδή πια μέθοδο αντισεισμικού σχεδιασμού χρησιμοποιώ ώστε να εξαλείψω τους κινδύνους που προσπαθούν να εξαλείψουν οι πάρα πάνω ερευνητικές ομάδες του κυρίου Κ. Τσώνου, και της NEES.
O κύριος Κ. Τσώνος προσπαθεί να αστοχήσει η δοκός δημιουργώντας τις πλαστικές ζώνες πάνω στις δοκούς ώστε να εκτονωθεί η ενέργεια του σεισμού.
Η δική μου πρόταση είναι να ξεχωρίσουμε τις πλάστιμες κολόνες από τις άκαμπτες προτεταμένες με το έδαφος με την παρεμβολή σεισμικού αρμού.
Με αυτήν την μέθοδο, ο σεισμικός αρμός είναι αυτός που υποδέχεται την φόρτιση του σεισμού και την εκτονώνει, παίζοντας τον ρόλο που παίζει η πλαστική ζώνη του κυρίου Κ. Τσώνου.
Η διαφορά των δύο συστημάτων είναι ότι το ένα αστοχεί, ενώ το άλλο δεν παθαίνει τίποτα.
Η NEES προσπαθεί να ξεχωρίσει στους κόμβους την δοκό και το υποστύλωμα, ώστε να εκτονώσει την ενέργεια του σεισμού στα κομβικά σημεία.
Το ίδιο κάνω και εγώ με τον σεισμικό αρμό που τοποθετώ http://s5.postimg.org/rllh3dhzb/002.jpg
Μάλιστα εγώ προχωρώ περισσότερο από την NEES προσπαθώντας να εξασφαλίσω μία ελεγχόμενη παραμόρφωση του φέροντα, ώστε αυτή να μην είναι έξω από τα όρια διαρροής.
Αυτό το πετυχαίνω με το άκαμπτο προτεταμένο φρεάτιο το οποίο έχει τον ρόλο του ρυθμιστή της παραμόρφωσης του πλάστιμου φορέα.
Εγώ μπορώ να πω στην NEES ….BUILDING IT BETTER!!! :yikes:
Περισσότερα http://www.green-e.gr/m/listing/view…ismiko-systhma.
Θα σας πρότεινα και μια επαφή με τον κ. Αχιλλόπουλο. Επίσης εφευρέτη και με εμπειρία στη διαχείριση καινοτομίας
http://gr.linkedin.com/pub/evangelos-achillopoulos/17/823/165
Περισσότερα http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040
ΝΕΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΩΣ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑ http://www.youtube.com/watch?v=JJIsx1sKkLk
Αγαπητε βασιλη,
Ειμαι ενθουσιασμενος με τις ιδεες σας αναφορικα με τον marketing,πια η γνωμη σας για ενα ομορφο πλανο marketing για κοτοπουλα.
Ευχαριστω
Η πρότασή μου για άμεση ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας είναι.
α) Σύσταση αρμόδιας επιτροπής, η οποία θα έκρινε, ποια διπλώματα ευρεσιτεχνίας χρίζουν χρηματοδότηση εφαρμοσμένης έρευνας από το κράτος, με σύμπραξη ιδιώτη κράτους 50-50% στα πνευματικά δικαιώματα.
β) Τεκμηρίωση, αδειοδότηση, και πώληση του 50% των πνευματικών δικαιωμάτων του κράτους σε ιδιώτη.
Αυτό θα βοηθούσε και τον ιδιώτη, και τις θέσεις εργασίας, αλλά και το φορολογικό?
Γιατί δεν το κάνουν?
Επιχειρείν …αλλά πώς?
Μέσα στις προτάσεις που θα προωθούσαν την εφευρετικότητα, την καινοτομία και φυσικά την οικονομία θα ήταν:
Η πρωτοβουλία των επιχειρήσεων να επενδύσουν στην έρευνα, στην κατοχύρωση και την εκμετάλλευση πατεντών γνωρίζοντας ότι εκεί βρίσκεται η επιβίωσή τους και η κερδοφορία τους.
Η παροχή κινήτρων και θέσπιση υποχρεώσεων στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα για την παραγωγή πατεντών. Η εκμετάλλευση τους στα πρότυπα Αμερικής και Ιαπωνίας θα αποτελέσει σημαντικό μέσο χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων. Αυτή η συμβολή τους στην οικονομία θα αποτελέσει εξόφληση χρέους στο κοινωνικό σύνολο.
Η στήριξη των διπλωμάτων από το τραπεζικό σύστημα της χώρας. Δε γνωρίζω να υπάρχει αριθμός -έστω μικρός- εφευρετών που να χρηματοδοτήθηκαν για την κατοχύρωση και εκμετάλλευση των πατεντών τους. Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα είναι απαράδεκτα ανενεργό σ’ αυτόν τον τομέα.
Αν η Ελλάδα δε λύσει σύντομα το δομικό πρόβλημα που έχει με τη δημιουργία, κατοχύρωση και εκμετάλλευση της καινοτομίας, θα έχει ανυπέρβλητη δυσκολία να ακολουθήσει την παγκόσμια ανάπτυξη των επομένων δεκαετιών. Η λύση είναι στα χέρια της ακαδημαϊκής κοινότητας, των επιχειρήσεων και του τραπεζικού συστήματος.
Όλο για αρχαίους Έλληνες μιλάμε, για πράσινη ενέργεια, και πράσινα άλογα.
Και δεν κάνουμε τίποτα.
Ζούμε εδώ και μερικές δεκαετίες στην εποχή μιας παγκόσμιας οικονομίας στηριζόμενης στην καινοτομία. Καινοτόμα αγαθά, αλλά και καινοτόμες οργανώσεις και διαδικασίες ρυθμίζουν την παγκόσμια οικονομία και φυσικά την παγκόσμια ζωή. Και εμείς κοιμόμαστε. Ο καθοριστικός δείκτης της καινοτομίας και της οικονομίας, είναι ο αριθμός, η ποιότητα, η χρήση και η εκμετάλλευση των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, των πατεντών.
Pingback: Για ποιους λόγους οι άνθρωποι αγοράζουνε; - Επιχειρείν
Και τι μπορώ να κάνω φίλε μου, όταν έχω μία ευρεσιτεχνία, που για να την κάνω προιόν χρειάζονται πάρα πολλά χρήματα.
Μιλάω για ένα αντισεισμικό σύστημα που θα αλλάξει το παγκόσμιο σύστημα δόμησης?
ποια είναι η συμβουλή σου?
Ιστοσελίδα ευρεσιτεχνίας http://www.antiseismic-systems.com
video ευρεσιτεχνίας http://www.youtube.com/watch?v=7M74Zorf_XU
Αντισεισμικό σύστημα τοποθετημένο σε φρεάτιο του φέροντα
Ο υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της εφεύρεσής μας καθώς και η μέθοδος εφαρμογής του στην κατασκευή δομικών έργων έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι και οι πολύ ισχυροί άνεμοι. Σύμφωνα με την εφεύρεση, αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή προένταση, (έλξη) του δώματος ενός μεγάλου ανεξάρτητου από τον φέροντα γεωμετρικού τμήματος της δομικής κατασκευής, προς το έδαφος, και του εδάφους προς την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα «σάντουιτς».
Αυτή τη δύναμη προέντασης την εφαρμόζει ο μηχανισμός του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων, ο οποίος κατά κύριο λόγο αποτελείται από ένα συρματόσχοινο που διαπερνά ελεύθερο στο κέντρο τα κάθετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το μήκος μιας γεώτρησης, κάτω απ’ αυτά. Στο κάτω άκρο του το συρματόσχοινο είναι πακτωμένο με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που με τη σειρά του πακτώνεται στα πρανή της γεώτρησης και δεν μπορεί να ανέλθει. Αυτή η πάκτωση γίνεται γιατί η οπή της γεώτρησης είναι κατά κάτι μικρότερη από την πλήρως ανοιγμένη εξωτερική διάμετρο του μηχανισμού της άγκυρας. Στο επάνω μέρος του, το συρματόσχοινο, είναι πάλι πακτωμένο με ένα υδραυλικό μηχανισμό έλξης ο οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Αυτός ο μηχανισμός έλξης αποτελείται από ένα έμβολο, το οποίο ολισθαίνει σε ένα χιτώνιο, που έχει από κάτω του, ένα θάλαμο πιέσεως. Η ασκούμενη στο συρματόσχοινο έλξη στο επάνω άκρο του από τον υδραυλικό μηχανισμό λόγω της υδραυλικής πιέσεως ανόδου του θαλάμου προς το έμβολο, και η αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη που προέρχεται από την πακτωμένη άγκυρα στο άλλο άκρο του γεννά την επιθυμητή θλίψη στο δομικό έργο, το οποίο πακτώνεται στο έδαφος, ώστε να έχει αντοχή στις οριζόντιες δυνάμεις του σεισμού.
Ανάλυση, της χρησιμότητας του αντισεισμικού συστήματος με τίτλο: «Υδραυλικός Ελκυστήρας Δομικών Έργων».
Τι κάνει η ευρεσιτεχνία ως καινοτομία:
Οι δυνάμεις του σεισμού (οριζόντιες και κατακόρυφες), ξεκινάνε να μεταφέρονται, από κάτω (τις βάσεις) προς τα πάνω, (φέροντα οργανισμό). Την οριζόντια και κατακόρυφη (τεκτονική) μεταφορά των δυνάμεων τού σεισμού προς τον φέροντα οργανισμό, την εκτελούν κατ’ ανάγκη οι κολώνες τού ισογείου μέσω των βάσεων, και με την βοήθεια των κόμβων, στον πρώτο όροφο, στην συνέχεις από τον πρώτο στον δεύτερο, και ούτω καθ εξής.
Όμως στην συνέχεια συμβαίνει το εξής παράδοξο:
Η πρώτη η μεσαία και η τελευταία πλάκες, κατά την ταλάντωση έχουν διαφορετικού μεγέθους διαδρομές, και διαφορετική φορά. Αυτό συμβαίνει, λόγω της μεμονωμένης αδράνειας των πολλαπλών πλακών, καθώς επίσης και της προσθετικής ελαστικότητας των κολονών του κάθε ορόφου, σε διαφορετικό χωροχρόνο, από κάτω προς τα πάνω.
Το αποτέλεσμα αυτής της καθυστερημένης μεταφοράς των δυνάμεων επιτάχυνσης, έχει ως αποτέλεσμα, οι πολλαπλές πλάκες να έχουν διαφορετικές πλάγιων κατευθύνσεων φορές, (λόγο μεμονωμένης αδράνειας της κάθε πλάκας, σε διαφορετικό χωροχρόνο). Κατ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πρόσθετες ροπές, και διατμητικές τάσεις διαφορετικών κατευθύνσεων στους κόμβους των κολονών, οι οποίες και λόγω ελαστικότητας, τείνουν να παραμορφώσουν τον κάθετο άξονα του σκελετού, σε σχήμα S.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Για τους παραπάνω λόγους, επιβάλετε να σταματήσουμε αυτή την κάθετη αξονική άναρχη ανάπτυξη πρόσθετων ροπών και διατμητικών τάσεων, προερχόμενη από τις οριζόντιες δυνάμεις που αναπτύσσονται στις πλάκες οι οποίες στην πλειονότητα των περιπτώσεων ευρίσκονται σε διαφορά φάσης μεταξύ τους ανάλογα με τον όροφο (ύψος). Αυτή η άναρχη ανάπτυξη λοιπόν δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στους κόμβους των κολονών.
Τα παραπάνω προβλήματα προς επίλυση, της διάτμησης και των ροπών που δημιουργούνται στους κόμβους λόγω της οριζόντιας(πλάγιας) επιτάχυνσης του σεισμού, και της άναρχης μετατόπισης του κάθετου άξονα του φέροντος οργανισμού, είναι πάρα πολύ μεγαλύτερα στους κόμβους των κολώνων του ισογείου.
Αυτό συμβαίνει λόγω ενός πρόσθετου προβλήματος, που δημιουργείται μόνο στους κόμβους της βάσης με τις κολώνες. Αυτοί οι κόμβοι δεν έχουν καμία ελαστικότητα, ώστε να μπορέσουν να μεταφέρουν ομαλά τις βίαιες διατμητικές δυνάμεις που τους επιβάλλονται από την πακτωμένη με το έδαφος βάση.
Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτοί οι πρώτοι κόμβοι μεταφοράς των φορτίων που αναπτύσσονται από την δυναμική του σεισμού, που επιπροσθέτως φέρουν και αυξημένες θλιπτικές συνιστώσες, και σε συνδυασμό με την επιτάχυνση του σεισμού, να είναι οι πρώτοι που κόβονται σε ένα σεισμό.. Για τους λόγους αυτούς, επιβάλλεται σεισμική μόνωση των κόμβων αυτών, με την δημιουργία διπλής μονοκόμματης βάσης, και την τοποθέτηση ελαστικών εφεδράνων μεταξύ των.
Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα, είναι η μεγάλη τάση ανόδου εναλλάξ των πλευρών του φέροντα οργανισμού, προερχόμενη από την αύξηση της ταλάντωσης του κτιρίου. Αυτή η τάση ανόδου του φέροντα προκαλεί πρόσθετες ροπές σε όλους τους κόμβους, αναγκάζοντάς τους να τείνουν να αλλάξουν την υφιστάμενη μέχρι πρότινος γωνία τους, λόγω εξαναγκασμού τους στο να παραλάβουν τα πρόσθετα καμπτικά φορτία, του φέροντος οργανισμού.
Η προτεινόμενη λύση για την αντιμετώπιση των ανωτέρω αναφερθέντων προβλημάτων τα οποία δημιουργούνται στον φέροντα οργανισμό από τον σεισμό, συνοψίζεται στα εξής τρία σημεία:
1) Να δημιουργηθούν οι συνθήκες για ελεγχόμενη αξονική ταλάντωση του φέροντος οργανισμού.
2) Να βοηθηθούν οι κολώνες στην μεταφορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού, στις πλάκες, όχι μόνο από κάτω προς τα πάνω σε διαφορετικούς χωροχρόνους (διαφορά φάσης από πλάκα σε πλάκα ανάλογα το ύψος τοποθέτησης), όπως συμβαίνει στις σημερινές συμβατικές κατασκευές, αλλά και πλάγιο-αξονικά σε σχέση με τον κατακόρυφο άξονα προς όλες τις πλάκες ταυτόχρονα από μια προτεταμένη άκαμπτη κατασκευή (π.χ. φρεάτιο).
3) Να ενισχυθούν οι κόμβοι διαστασιολογικά και με πρόσθετο οπλισμό (ή προένταση) ώστε να αντέχουν στην διάτμηση.
Τα ανωτέρω επιτυγχάνονται με την τοποθέτηση στο κέντρο του φέροντος οργανισμού, αρχιτεκτονικά αξιοποιήσιμου ώστε να κατεβάσουμε το κόστος, προτεταμένου με το έδαφος αλλά ανεξάρτητου από τον φέροντα, άκαμπτου φρεατίου, ή σταυροειδούς κολώνας μεγάλων διαστάσεων, ή ακόμα και μεγάλου δωματίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τα ανωτέρω άκαμπτα γεωμετρικά σχήματα είναι να έχουν αξονική κάθετη συνέχεια, σε όλο το ύψος του κτιρίου, και να είναι εξ’ ολοκλήρου από οπλισμένο προτεταμένο με το έδαφος σκυρόδεμα.
Τα ανωτέρω επιτυγχάνονται τοποθετώντας ένα δομικό τμήμα της κατασκευής στο κέντρο του φέροντος οργανισμού, ανεξάρτητο και προτεταμένο με το έδαφος, μεγάλων γεωμετρικών διαστάσεων, και αρχιτεκτονικά αξιοποιήσιμο (ώστε να μειώνεται το κόστος), αυτό μπορεί να είναι ένα φρεάτιο ανελκυστήρα, ή μία σταυροειδής κολώνα, ή ακόμα και ένα δωμάτιο.
H προένταση αυτή που εφαρμόζει ο υδραυλικός ελκυστήρας στο φρεάτιο και στο έδαφος, κατά κύριο λόγο επιβάλλεται για να γίνουν αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα, ώστε κατά την οριζόντια επιτάχυνση του σεισμού, το έδαφος, η βάση, και το δώμα του φρεατίου να έχουν την ίδια φάση επιτάχυνσης (στον ίδιο χωροχρόνο ως ένα σώμα στις τρεις διαστάσεις).
Όσο πιο μεγάλες είναι οι γεωμετρικές διαστάσεις της βάσης(εμβαδόν διατομής), σε σχέση με το ύψος, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση στο πέλμα, καθώς και στην εμφανιζόμενη διάτμηση.
Αύξηση στην προένταση που τίθεται στο φρεάτιο, σημαίνει αύξηση στην αντοχή του στην διάτμηση, αύξηση στην συμπύκνωση των πρανών της γεώτρησης, και συνεπώς καλύτερη πάκτωση του μηχανισμού της άγκυρας.
Για να πετύχουμε την ανεξαρτησία του άκαμπτου φρεατίου από τον φέροντα, αφήνουμε ένα διάκενο ανάμεσά τους. Αυτό το διάκενο χρησιμεύει για τους εξής λόγους:
α) να μην μεταφέρεται η δυναμική του σεισμού από το φρεάτιο στον φέροντα,
β) να παραμένει ο φέρων ανεξάρτητος στην σεισμική μόνωση που του προσφέρει η διπλή ραντιέφ βάση μακριά από το ταλαντευόμενο φρεάτιο,
γ) να εξαντλεί ο φέρων τις μηχανικές αντοχές του υπάρχοντος οπλισμού του, (ώστε να μην μεταφέρει μεγάλες δυνάμεις κρούσης στο φρεάτιο), και λίγο πριν σπάσει, να γίνεται απόσβεση και να συγκρατείται ο φέρων, πάνω σε υδραυλικά συστήματα τοποθετημένα στο διάκενο του ανελκυστήρα, (ελαστικά, ή αποσβεστήρες),
δ) να μην ακουμπάει ο φέρων οργανισμός επάνω στο φρεάτιο του ανελκυστήρα, ώστε να μεταφέρει τις πρόσθετες θλιπτικές δυνάμεις του βάρους του, καθιστώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο δυνατή την εφαρμογή περαιτέρω δυνάμεων προέντασης στο φρεάτιο, ώστε να καταστεί αυτό πιο άκαμπτο.
ε) να βοηθηθούν οι κολώνες στο να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού, όχι μόνο κατακόρυφα, αλλά και πλάγιο-αξονικά στον ίδιο χωροχρόνο, με την βοήθεια του προτεταμένου άκαμπτου φρεατίου, και τους αποσβεστήρες.
Όλη αυτή η ελαστικότητα του κάθετου άξονα του φέροντος, μπορεί να είναι ελεγχόμενη, ώστε κατ’ αυτόν τον τρόπο να επιτυγχάνεται η ομαλή μεταφορά των ροπών του κάθετου άξονά του προς το φρεάτιο
Όταν θέλουμε τα επάνω πατώματα να πάλλονται περισσότερο από τα κάτω, μεγαλώνουμε το διάκενο των επάνω ορόφων, και θέτουμε λιγότερη πίεση στα υδραυλικά τους, σε σχέση με τα κάτω πατώματα. Λειτουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο, και προκειμένου να ελέγχεται η καμπτικότητα του κατακόρυφου άξονα προς αποφυγή της καταστρεπτικής μεταφοράς ροπών προς τα κάτω πατώματα υπολογίζεται στατικά η μεταφορά των ροπών κατά την διάρκεια της κρούσης των πλακών του κάθε ορόφου επάνω στο φρεάτιο και στη συνέχεια υπολογίζεται το κατάλληλο διάκενο μεταξύ των πλακών του κάθε ορόφου και της άκαμπτης δομής και εφαρμόζεται η ανάλογη υδραυλική πίεση στους αποσβεστήρες.
Για να ενισχύσουμε την ακαμψία της άκαμπτης δομής (φρεατίου), να μειώσουμε την ταλάντωση, να προλάβουμε την ανατροπή, και να αυξήσουμε την αντίσταση του φρεατίου στην διάτμηση που δημιουργείται από τις πλάγιες κρούσεις των πλακών προερχόμενες από την αδράνεια αυτών, είναι αναγκαίο να καταστήσουμε την άκαμπτη δομή ένα σώμα με το έδαφος.
Αυτό το πετυχαίνουμε με τον μηχανισμό του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων, εφαρμόζοντας προένταση μεταξύ του δώματος και του εδάφους, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Είναι λάθος να αφήνουμε τις κολώνες να μεταφέρουν μόνες τους από κάτω προς τα πάνω τις οριζόντιες δυνάμεις του σεισμού στον φέροντα σκελετό, όπως συμβαίνει σήμερα στην πλειονότητα των μεθόδων κατασκευής κτηρίων.
Οι οριζόντιες δυνάμεις του σεισμού δεν μεταφέρονται αβίαστα από τις κολώνες στον σκελετό, και τούτο διότι υπάρχουν άλλες δυνάμεις πού επενεργούν αντίθετα στη φορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού, προερχόμενες από την αδράνεια των πλακών με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνονται οι πλάκες άμεσα στην φορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού. Αυτή η αντίθεση των δυνάμεων επί του οριζοντίου άξονα της δομικής κατασκευής, δημιουργεί διατμητικές τάσεις, καθώς και ανομοιόμορφο λυγισμό σε σχήμα S (για τους λόγους που αναφέραμε ανωτέρω) παραμορφώνοντας τον κάθετο άξονα της κατασκευής, με τα γνωστά αποτελέσματα.
Εδώ έρχεται η ευρεσιτεχνία να βοηθήσει τις κολώνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού ομοιόμορφα και ομαλά, όχι μόνο κατακόρυφα προς τα επάνω, αλλά και οριζόντια στις πλάκες, με την βοήθεια του υδραυλικού ελκυστήρα, του προτεταμένου φρεατίου, και των υδραυλικών αποσβεστήρων τοποθετημένων στο διάκενο.
Συμπερασματικά κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο κατακόρυφος άξονας του σκελετού, διατηρεί την αρχική του μορφή, (και δεν παραμορφώνεται σε σχήμα S) λόγω ομοιόμορφης μετακίνησης της μάζας των πολλαπλών πλακών στον ίδιο χωροχρόνο που τους επιβάλει το προτεταμένο φρεάτιο, ανακουφίζοντας και βοηθώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις κολώνες, στην μεταφορά των καταστρεπτικών δυνάμεων του σεισμού προς τις πλάκες. Δηλαδή, η ευρεσιτεχνία δημιουργεί ελεγχόμενη ευκαμψία, επί του κατακόρυφου άξονα του φέροντος, βοηθάει πλάγιο-αξονικά τις κολώνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού στις πλάκες, αλλά ταυτόχρονα επιτυγχάνει και σεισμική μόνωση του οριζόντιου άξονα του φέροντα, (με διπλές μονοκόμματες βάσεις που φέρουν ελαστικά μεταξύ τους). Επιπλέον σταματάει και την μονόπλευρη τάση ανύψωσης του κτιρίου, προερχόμενη από την αύξηση του συντονισμού ταλάντωσης, η οποία εξαρτάται, από το ύψος του κτηρίου, την χρονική διάρκεια του σεισμού, καθώς και από το εύρος κύματός του. Ακόμα βοηθάει στην αποτροπή καθίζησης της οικοδομής. Πως αυτό γίνεται εφηκτό ….?
Η υγροποίηση του εδάφους (καθίζηση) καθώς και οι ρωγμές, που προκαλεί ο σεισμός, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, το οποίο όμως και αυτό η ευρεσιτεχνία έχει εν μέρη λύσει.
Εάν σταματήσουμε το video http://www.youtube.com/watch?v=7M74Zorf_XU εκεί που δείχνει κάτω από το χώμα, θα παρατηρήσουμε ότι η άγκυρα έχει ένα σωλήνα, που ξεκινάει από την άγκυρα, και φτάνει μέχρι το κάτω μέρος της βάσης.
Αυτός ονομάζεται σωλήνας αντίστασης, και χρησιμεύει για τους εξής λόγους:
1) αποτελεί τη διέλευση του συρματόσχοινου, που εφαρμόζει την προένταση,
2) εάν υποχωρήσει το έδαφος κάτω από την βάση, τότε αυτός ο σωλήνας αντίστασης, παίρνει το βάρος της βάσης, και το μεταβιβάζει στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης (αυτός είναι ένα πολύ σοβαρός λόγος),
3) εάν τα πρανή της γεώτρησης υποχωρήσουν (από την ταλάντωση), το συρματόσχοινο δεν χαλαρώνει, γιατί η υδραυλική πίεση (κάτω από το έμβολο στο πάνω μέρος του συστήματος) προκαλεί το τάνυσμα του συρματόσχοινου που με την σειρά του εγείρει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, η κίνηση του οποίου ενεργοποιεί τους πείρους της άγκυρας ώστε να κινηθούν προς το στερεό έδαφος γύρω τους επαναφέροντας την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαϊνά ) της γεώτρηση
4)λόγος που χρησιμεύει ο σωλήνας αντίστασης, είναι να φέρνει την αντίσταση που πρέπει στο κάτω έμβολο της άγκυρας,( μέσο της αντίστασης της βάσης στο άνω μέρος του ) ώστε αυτό να μπεί μέσα της, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πίροι της άγκυρας ώστε να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαινά ) της γεώτρηση
Αυτό το video, http://www.youtube.com/watch?v=C2Z1zmrJhsc προς το τέλος, στο 52ο λεπτό, κάνει προσομοίωση σεισμού, και δείχνει εμφανέστατα, ότι το κτίριο δεν είναι πακτωμένο με το έδαφος όπως νομίζαμε ότι είναι μέχρι τώρα. Αυτές τις δυνάμεις ανόδου που δημιουργούνται από την ταλάντωση του κτιρίου, θέλει να εξουδετερώσει (και όχι μόνο) η ευρεσιτεχνία.
Το αντισεισμικό σύστημα τοποθετημένο σε φρεάτιο φέροντα:http://www.youtube.com/jipacek
Ιστοσελίδα ευρεσιτεχνίας: http://www.antiseismic-systems.com/index.php?lang=el
Γειά σου Τάσο. Το 4ο βήμα μπορεί να αποδώσει σημαντικά αποτελέσματα, αρκεί να γίνει σωστά! Για παράδειγμα, για να βγάλουμε ένα “πλάνο προώθησης” για την επιχείρηση του πατέρα σου, χρειάζεται να γνωρίζουμε κάποια βασικά πράγματα πρώτα. Σύμφωνα με τα βήματα που δίνω στο post, o τρόπος σκέψης είναι ο εξής: τα ρούχα σε ποιους απευθύνονται; άντρες ή γυναίκες; τι ηλικίας; τι στυλ; κλασικό, casual ή trendy; οι τιμές των ρούχων σε ποια εισοδήματα καταναλωτών απευθύνονται; οι τιμές των ρούχων είναι budget, μεσαία, ή ακριβά ρούχα (brands); από ποιες περιοχές οι άνθρωποι έρχονται για να ψωνίσουν στο μαγαζί; το μαγαζί βρίσκεται στο κέντρο της αγοράς; που συχνάζει περισσότερο ο μέσος πελάτης της επιχείρησης; με ποια έντυπα μέσα είναι πιθανότερο να έρθει σε επαφή; (τοπικές εφημερίδες; τοπικά περιοδικά; κάποια άλλα κλαδικά περιοδικά;) ποια είναι τα πιθανότερα ραδιόφωνα που ακούει ο μέσος πελάτης σας; για παράδειγμα, εάν τα ρούχα είναι νεανικά, τότε και η διαφήμιση θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα. Να μπει σε κάποιο νεανικό έντυπο, να έχει νεανικό στυλ, να παίξει σε ραδιόφωνο με περισσότερη μουσική και λιγότερες ειδήσεις, και γενικότερα να βρίσκεται μπροστά στα μάτια και τα αυτιά της αγοράς-στόχου συνεχώς!
Τάσο συγκεκριμένες συνταγές δεν υπάρχουν. Χρειάζεται πρωτίστος έρευνα και δουλειά για να δεις κάποια πράγματα που αφορούν την ίδια την επιχείρηση και τα προϊόντα της, αλλά και την αγορά στην οποία απευθύνεται. Στη συνέχεια ακολούθησε τα επόμενα βήματα. Νομίζω σου βρήκα project να ασχοληθείς για το επόμενο διάστημα 🙂
Πολύ καλό το πρώτο post για το 2008, όπως πάντα μας εντυπωσιάζεις!
Μια παρατήρηση για το 4ο βήμα, ίσως για μια μικρή επιχείρηση στην επαρχία, είναι δύσκολο να προωθήσει αποτελεσματικά μέσω διαφημίσεων την δουλεία της!
πχ ο πατέρας μου έχει καταστήματα ρούχων σε Ορεστιάδα, Αλεξπολη και Κομοτηνή! Καμιά ιδέα για την προώθηση;