Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Το μάθημα του αυτοκόλλητου

Σας έχει τύχει να οδηγείτε και το μπροστινό αυτοκίνητο να έχει στο πίσω τζάμι ένα αυτοκόλλητο που σας έκανε να αναρωτηθείτε “τι είχε στο μυαλό του αυτός ο οδηγός όταν το κόλλησε”; Μου έτυχε πρόσφατα!

Πριν μερικές ημέρες, ενώ έκανα μια βόλτα με το αυτοκίνητο μου, άρχισα να πλησιάζω το μπροστινό αυτοκίνητο (τύπου SUV) το οποίο είχε σταματήσει σε ένα σήμα STOP. Όλα καλά μέχρι εδώ. Τίποτα περίεργο που να μου τραβήξει την προσοχή – μέχρι που πλησίασα περισσότερο! Όπου αυτόματα αυτό που μου τράβηξε την προσοχή ήταν το αυτοκόλλητο που είχε βάλει ο οδηγός του στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου. Τι έγραφε το αυτοκόλλητο;

αυτοκολλητο-Αργά-βαδίζω-Ζωη-κερδιζω!

Και αμέσως έκανα την εξής σκέψη: ΠΟΙΟΣ ΒΑΖΕΙ αυτοκόλλητο που γράφει “Αργά βαδίζω, ζωή κερδίζω”; Σοβαρά τώρα!

Προφανώς ο συγκεκριμένος οδηγός με το μήνυμα αυτό θέλει να κάνει μία “δήλωση” (ίσως αποτελεί μια στάση ζωής) ότι όποιος πηγαίνει αργά θα φτάσει σίγουρα στον προορισμό του (μειώνει το ρίσκο ατυχήματος) και ότι δεν πρέπει να τρέχουμε – και φίλε οδηγέ “εάν είσαι πίσω μου και βλέπεις αυτό το αυτοκόλλητο – και πηγαίνω με 30 μη με παρεξηγήσεις γιατί – αργά βαδίζω, ζωή κερδίζω”.

Για να μην παρεξηγηθώ. Δε λέω ότι πρέπει να τρέχουμε στους δρόμους, το αντίθετο πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, αλλά αυτοκόλλητο με αυτή την ατάκα; Ξανασκεφτείτε το!

Βέβαια με μια μικρή έρευνα στο Google βρήκα και άλλα – ακόμη πιο εντυπωσιακά! Όπως το παρακάτω:

αυτοκολλητο-αυτοκινητου

Θα βγαίνατε ποτέ ραντεβού με κάποιον που έχει αυτό το αυτοκόλλητο στο αυτοκίνητο του;

Όταν έχετε ένα αυτοκόλλητο στο αυτοκίνητο σας με κάποιο μήνυμα, αποτελεί ένα στοιχείο της προσωπικότητας σας (κάτι σαν το tattoo) και δείχνει Πώς θέλετε να σας βλέπει ο υπόλοιπος κόσμος (είτε το αντιλαμβάνεστε, είτε όχι) – και ο οδηγός του πίσω αυτοκινήτου αναπόφευκτα θα κάνει ορισμένες υποθέσεις για την προσωπικότητα σας. Και το βασικό μήνυμα που θέλετε να περάσετε ίσως ερμηνευτεί λάθος (βέβαια όσον αφορά το μήνυμα για τον Σταμάτη Γονίδη δε νομίζω να υπάρχουν περιθώρια παρερμηνείας!).

Το ίδιο συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό με πολλές διαφημίσεις εταιρειών (όχι μόνο μικρών, αλλά και μεγάλων). Το μήνυμα παίζει πρωταρχικό ρόλο και είναι αυτό που καθορίζει τις αντιλήψεις των αποδεκτών (γιατί το μάρκετινγκ δεν είναι μάχη προϊόντων, αλλά μάχη αντιλήψεων). Το μήνυμα είναι το παν στο Μάρκετινγκ. Παρολαυτά οι περισσότεροι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων (αλλά και μαρκετίστες) αφιερώνουν σε αυτό το λιγότερο χρόνο!

Τα μηνύματα που μεταδίδετε μέσα από τις διαφημίσεις σας καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα σας προς τα έξω. Πριν φτιάξετε οποιοδήποτε μήνυμα ή διαφήμιση σκεφτείτε τα εξής:

  • Πως θέλετε να σας βλέπει η αγορά;
  • Ποιές σκέψεις θέλετε να κάνει ο κόσμος όταν ακούει το όνομα σας ή το όνομα της εταιρείας σας;
  • Ποιές εικόνες θέλετε να δημιουργεί ο κόσμος νοητά στο μυαλό του για τα προϊόντα και υπηρεσίες σας;

Εάν δεν έχετε σκεφτεί τα παραπάνω τότε σίγουρα λίγο-πολύ το έχετε αφήσει στην τύχη και δίνετε έτσι το περιθώριο στον κόσμο να σκεφτεί οτιδήποτε!

Το μήνυμα σας μπορεί εύκολα να παρερμηνευτεί από την αγορά. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το εξής. Όταν κάνετε την βόλτα σας σε κάποιο τουριστικό μέρος της όμορφης χώρας μας, θα έχετε προσέξει έξω από τα εστιατόρια τους “κράχτες” (δεν γίνεται να τους χάσετε) που φωνάζουν “εδώ παιδιά ελάτε – οι καλύτερες τσιπούρες – αλανιάρες – δεν έχετε ξαναφάει τέτοιες” και προσπαθούν να σε βάλουν στο μαγαζί τους.

Οι περισσότεροι όμως περαστικοί σκέφτονται, “γιατί διαταράσσεις την βόλτα μας φίλε μου – μην είσαι πιεστικός – προσπαθείς να πουλήσεις και εμένα μου αρέσει να αγοράζω όχι να μου πουλάνε”. Δεν νομίζω ότι κάποιος σκέφτεται “ευτυχώς που υπάρχει αυτός ο καλός άνθρωπος που φωνάζει και βάζει τα δυνατά του να μου δείξει που πρέπει να πάω αλλιώς θα έμενα νηστικός!”.

Μπορεί το εστιατόριο να έχει το καλύτερο φαγητό (και αλανιάρες τσιπούρες), όμως ο τρόπος που “εμφανίζεται” το μήνυμα μπροστά στους καταναλωτές, αλλά και το γεγονός ότι οι περαστικοί έχουν ακούσει το ίδιο μήνυμα άλλες 10 φορές μέσα σε 5 λεπτά, αντί να τους προσελκύει τους κάνει διστακτικούς (στην καλύτερη περίπτωση). Και το μήνυμα που θέλει να περάσει η επιχείρηση παρερμηνεύεται.

Το μήνυμα είναι το παν και θα πρέπει να είναι σε αρμονία με τα πραγματικά χαρακτηριστικά της επιχείρησης σας. Μην κάνετε το λάθος να μεταδώσετε ένα μήνυμα επειδή αρέσει σε εσάς ή επειδή το θεωρείτε εσείς σωστό ή επειδή το κάνουν όλοι οι άλλοι! Οι άνθρωποι που αποτελούν τους δυνητικούς πελάτες σας μπορεί να έχουν άλλη άποψη. Και βάση αυτής της άποψης θα πρέπει να κινηθείτε. Αυτοί αγοράζουν τα προϊόντα σας.

Μελετήστε το μάθημα του αυτοκόλλητου. Για να περάσετε το σωστό μήνυμα θα πρέπει πρωτίστως να γνωρίσετε καλύτερα τους ανθρώπους που αποτελούν την αγορά σας. Μάθετε για τα προβλήματα που θέλουν να διώξουν, καθώς και για τις λύσεις που ψάχνουν να βρουν.

Ακούγοντας το μήνυμα σας θα πρέπει να σκεφτούν “αυτοί εδώ πραγματικά με καταλαβαίνουν” ή όπως είπε ο μεγάλος μαρκετίστας Robert Collier “Θα πρέπει το μήνυμα σας να εισέλθει στη συζήτηση που ήδη υπάρχει στο μυαλό τους”.

Τι πρέπει να κάνετε τώρα;

Ξεκινήστε με τα μηνύματα που έχετε ήδη και κάντε μια αξιολόγηση. Δίνουν την εικόνα που θέλετε να σας βλέπει ο κόσμος; Εαν όχι τότε αλλάξτε τα όσο και αν σας αρέσουν.

Εάν τώρα ξεκινάτε, τότε χρησιμοποιήστε τα παραπάνω και φτιάξτε μηνύματα και διαφημίσεις που είναι σε αρμονία με την επιχείρηση σας και με τις λύσεις που ψάχνουν οι άνθρωποι. Όχι, όμως, με τις λύσεις που εσείς νομίζετε  ότι ψάχνουν οι άνθρωποι.

Σας φαίνεται δύσκολο; Είναι.

Εάν όμως το κάνετε σωστά θα δείτε μια άλλη επιχείρηση που ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες της αγοράς σας. 

 

Συντάκτης

Vasilis Pappas

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

2 Σχόλια

  1. Vasilis Pappas
    Vasilis Pappas

    @ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΙΜΟΔΟΤΩΝ
    Αναμφισβήτητα το έργο σας είναι εξαιρετικά σημαντικό και βεβαίως όσα αφορούν το Μάρκετινγκ “επιχειρήσεων” είναι λίγο διαφορετικό από το Μάρκετινγκ οργανισμών όπως ο δικός σας. Στην περίπτωση σας θεωρώ δεν κάνετε κάτι λάθος ..απλά έχετε να αντιμετωπίσετε μια νοοτροπία από αρκετούς που δεν είναι ιδαίτερα καλλιεργημένη σε τέτοια ζητήματα. Και λέω “αρκετούς” γιατί θεωρώ είναι επίσης αρκετοί οι οποίοι θα έδιναν ευχαρίστως το αίμα τους ..γνωρίζοντας ότι κάποια στιγμή μπορεί να το χρειαστούν οι ίδιοι ή κάποιος συγγενής τους. Συνεχίστε την καλή δουλειά. Από την πλευρά μας ως epixeirein.gr είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συνεργασία ή βοήθεια χρειαστείτε στην διάδοση του μυνήματος σας!

  2. ΣΎΛΛΟΓΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΏΝ ΑΙΜΟΔΟΤΏΝ

    Συμφωνώ απόλυτα με τις τακτικές που μας στείλατε σχετικά με το είδος μηνύματος και τον τρόπο που πρέπει ,,,και όχι που θέλεις!!!.
    όμως το δικό μας προϊόν δεν πουλιέται ! εμείς παρακαλούμε να μας δώσουν κάτι από τον εαυτό τους και όχι υλικά αγαθά .
    δυστυχώς εμείς οι σύλλογοι δεν μπορούμε να προβάλουμε τις υπηρεσίες μας ως κίνητρο, για γίνουν τακτικά μέλη στον σύλλογό μας και να προσφέρουν αίμα 2 φορές τον χρόνο, για τον άγνωστο πάσχοντα ασθενή που τώρα το έχει ανάγκη και όχι για συγκεκριμένο ασθενή .
    στην πρόσκληση, έλα να δώσεις αίμα, οι περισσότεροι ρωτούν, γιατί να δώσω;
    του εξηγώ μα υπάρχουν άνθρωποι στο κρεβάτι του πόνου που έχουν μεγάλη ανάγκη από αίμα και δυστυχώς η πολιτεία δεν μπορεί να τού το εξασφαλίσει. άλλωστε το αίμα δεν παρασκευάζεται με χημικά παρά μόνο ο άνθρωπος μπορεί να το δώσει. γνωρίζετε πόσο διατηρείται το αίμα στο ψυγείο του νοσοκομείου .

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Essential SSL