Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Πως θα τρέξετε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια στο Facebook

Πως θα τρέξετε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια στο Facebook

Η διαφήμιση facebook αποτελεί πλέον αναπόσπαστη στρατηγική για κάθε επιχείρηση που θέλει να προβληθεί online.

Βεβαίως όλα τα μεγάλα social media μας επιτρέπουν με εύκολο και (σχετικά) προσιτό τρόπο να κάνουμε διαφημίσεις στο περιβάλλον τους.

Όμως το Facebook είναι εκείνο που προηγείται τόσο σε χρήση από τις επιχειρήσεις αλλά και στην πλειάδα δυνατοτήτων που μας παρέχει.

Παρόλα αυτά, δεν σημαίνει πως όλες οι επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν σωστά, με αποτέλεσμα να πετάνε χρήματα και να μην έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα – επειδή δεν έχουν την σωστή στρατηγική ή επειδή δεν ξέρουν πώς ακριβώς να το χρησιμοποιήσουν.

Αυτό που χρειάζεται είναι να κατανοήσουμε πως δουλεύει η διαφήμιση στο Facebook αλλά και τις καλύτερες τεχνικές που αξίζει μια επιχείρηση να ακολουθήσει.

Παρακάτω ακολουθούν 5 προτάσεις που θα σας βοηθήσουν να τρέξετε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια στο Facebook.

1. Δώστε προσοχή στα Ιnsights του Facebook

Τα Facebook Ιnsights είναι μια πολύ χρηστική λειτουργία που παρέχει το κοινωνικό δίκτυο δωρεάν και αξίζει να προσέξουμε πριν την έναρξη μιας καμπάνιας.

 

Από τα δεδομένα που σου παρέχει μπορείς να εξάγεις χρήσιμα συμπεράσματα, όπως τα ηλικιακά group που σε ακολουθούν και το είδος των post που αρέσει περισσότερο στο κοινό της σελίδας σου.

Θα το βρείτε στην κορυφή της σελίδας σας στο μενού. 

fb-insights-epixeirein

 

 

 

Στο παράδειγμα της photo για το Epixeirein – βλέπουμε ότι οι οι περισσότεροι είναι άντρες και ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 25-44.

Επίσης από το μενού αριστερά (το κάθετο) μπορώ να δω ποια post μου έχουν μεγαλύτερη διάδραση, ποιες ώρες και πολλές άλλες ακόμα χρήσιμες πληροφορίες.

Αντλώντας στοιχεία από εδώ μπορείτε στην συνέχεια να δημιουργήσετε διαφημίσεις οι οποίες θα είναι στοχευμένες και θα έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα σε αντίθεση με μια γενική και αόριστη διαφήμιση, χωρίς στοχεύμενο κοινό που είναι καταδικασμένη να αποτύχει.

2. Δημιουργήστε προσαρμοσμένα κοινά (custom audience) και διαφημιστείτε εκεί

Το Facebook πέρα από τις διαφημίσεις που μπορείς να κάνεις γενικά στο κοινό που θα επιλέξεις – σου δίνει την δυνατότητα να φτιάξεις “προσαρμοσμένα κοινά” (custom audience).

Και τι είναι τα “προσαρμοσμένα κοινά”; Είναι συγκεκριμένες ομάδες χρηστών Facebook που προέρχονται ουσιαστικά από λίστες πελατών σας, την επισκεψιμότητα συγκεκριμένων σελίδων, κάποιας εφαρμογής ή της διάδρασης με τα “assets” στο facebook που διαθέτετε. 

Για παράδειγμα – εάν έχετε μια λίστα με email 1000 πελατών σας μπορείτε να δημιουργήσετε στο Facebook ένα “προσαρμοσμένο κοινό” με αυτούς τους χρήστες. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε εάν έχετε και τηλέφωνα.

Επίσης μπορείτε να δημιουργήσετε ένα τέτοιο κοινό απλά και μόνο με τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας ή επισκέπτες συγκεκριμένων σελίδων του web-site σας.

 

Custom-Audiences

Τα “προσαρμοσμένα κοινά” δημιουργούνται μέσα από τον διαφημιστικό σας λογ/μο στο Facebook και αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο στοχευμένης διαφήμισης και Re-marketing (διαφήμισης δηλαδή σε χρήστες του Facebook που έχουν προηγουμένως επισκεφθεί σελίδες με τα προϊόντα σας στο web-site σας).

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τα Custome Audiences στην επίσημη σελίδα του facebook εδώ.

Εδώ πρέπει να πούμε το εξής. Για να είστε σωστοί απέναντι στο κοινό σας και τους νόμους, Θα πρέπει στους όρους της σελίδας σας, να αναφέρετε ρητά ότι χρησιμοποιείτε cookies και ότι θα κάνετε διαφήμιση Re-targeting στο facebook.

3. Συνοδεύστε την καμπάνια σας με landing pages

Οι landing pages είναι επί της ουσίας φόρμες επικοινωνίας που παρέχουν βασικές πληροφορίες στον πελάτη. Οι landing pages έχουν μεγάλο νόημα στο Facebook καθώς είναι καλύτερο να οδηγείς τον χρήστη σε συγκεκριμένη πληροφορία παρά σε κάτι γενικό και αόριστο όπως η κεντρική σελίδα του site σου.

Μη ξεχνάτε ότι κάθε κλικ έχει κόστος – και επομένως πρέπει να αποδίδει.

Παράδειγμα: Έστω πως διαφημίζετε μια επενδυτική ευκαιρία. Είναι καλύτερο για τον χρήστη να συμπληρώσει μια φόρμα ενδιαφέροντος πρώτα και μετά εάν επιθυμεί να περιηγηθεί στο site σας παρά το αντίθετο. Αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πλήρως αυτή την τακτική.

landing-page-form-encapsulation

Για να μάθετε περισσότερα για τις Landing pages – αυτό το άρθρο από το Hubspot θα σας βοηθήσει.

4. Μην υποτιμάτε την εικόνα

Συχνά θα έχετε ακούσει επαγγελματίες να δίνουν μεγάλο βάρος στα κείμενα των διαφημίσεων αλλά όχι τόσο στις εικόνες. Κάτι που στη σημερινή πραγματικότητα είναι τεράστιο λάθος.

Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων έχουν μεγάλη εξοικείωση με την φωτογραφία και θέλουν πλούσιο περιεχόμενο προκειμένου να αλληλεπιδράσουν.

Θέλουν δηλαδή φωτογραφίες σε υψηλή ανάλυση, με ωραία χρώματα και concept που θα τους δημιουργεί κάποιο συναίσθημα και θα κάνει την καμπάνια σας να ξεχωρίσει στο ατέρμονο scroll down.

Διαλέξτε προσεκτικά τις εικόνες που θα συνοδεύσουν την καμπάνια σας. Αν για κάποιο λόγο δεν σας ικανοποίησε αρχικά η επιλογή σας, έχετε την δυνατότητα να την αλλάξετε και στην συνέχεια.

Επίσης (το έχω αναφέρει ξανά), προτιμήστε φωτογραφίες που φαίνονται αληθινές και έχουν μια ιστορία να πουν (και όχι φωτογραφίες που φαίνονται στημένες) – και βεβαίως έχουν δικαίωμα χρήσης. Υπάρχουν αρκετά site που μπορείτε να βρείτε τέτοιες φωτογραφίες και μάλιστα δωρεάν.

Life-Of-Pix

Προσωπικά χρησιμοποιώ τις εξής σελίδες (με δωρεάν photo υψηλής ανάλυσης και με δικαίωμα χρήσης):

Επίσης, σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιήσετε “έτοιμες” φωτογραφίες και κάνετε την δική σας φωτογράφιση για τα προϊόντα σας – προτείνω αντί να δείχνετε μόνο τα προϊόντα σας – να δείχνετε στις photo και ανθρώπους να τα χρησιμοποιούν! Θα δουλέψει καλύτερα.

5. Συνεχής μέτρηση αποτελεσμάτων και απόδοσης

Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε συχνά την αποτελεσματικότητα και την απόδοση της κάθε διαφημιστικής σας καμπάνιας.

Δοκιμάστε την τακτική του A/B split test όπου ουσιαστικά φτιάχνετε 2 διαφορετικές διαφημίσεις (πχ. με ίδια κείμενα αλλά διαφορετικές photo) που στοχεύουν το ίδιο κοινό και παρακολουθείτε ποια δουλεύει καλύτερα.

Στην συνέχεια κρατάτε αυτήν με την μεγαλύτερη απόδοση. Την τακτική αυτή μπορείτε να την συνεχίσετε δοκιμάζοντας μετά κάποιες αλλαγές στα κείμενα – και ξανά κρατάτε αυτήν με την μεγαλύτερη απόδοση.

St Roil example of Facebook ad design Image - photo credit Jeff Bullas blog

Εδώ θα βρείτε έναν αναλυτικό οδηγό για το A/B split test στο Facebook.

Εν κατακλείδι, η δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο Facebook σχετίζεται άμεσα με την κατανόηση της ίδιας της πλατφόρμας.

Προφανώς πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο στο στήσιμο της ίδιας της διαφήμισης αλλά πρώτα πρέπει να καταλάβουμε καλά το κανάλι μέσα στο οποίο θα την τρέξουμε και να έχουμε τη γνώση των δυνατοτήτων του.

Επιπλέον εδώ μπορείτε να δείτε success stories μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων και να  πάρετε έμπνευση για την δική σας καμπάνια.

Με τα παραπάνω σκαλίσαμε μόλις την επιφάνεια ενός μεγάλου θέματος που λέγεται “διαφήμιση Facebook” – είναι όμως μια καλή αρχή για να τρέξετε σωστά μια διαφημιστική καμπάνια.

Στην εκπαίδευση Facebook Ads System θα βρείτε αναλυτικά όλα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα. Εάν σας ενδιαφέρουν οι διαφημίσεις Facebook – η εκπαίδευση αυτή θα σας βοηθήσει!

Βασίλης Παππάς, Epixeirein

Συντάκτης

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

3 Σχόλια

  1. Βουλα μωυσιαδου

    Πολυ σημαντικές οι συμβουλές σας,!μπράβο σας.

  2. Νίκος

    Μπράβο Βασίλη… Τα άρθρα σου είναι to the point…. και όχι φιλοσοφικές θεωρίες μαρκετινγκ που γράφουν τα περισσότερα βιβλία μαρκετινγκ!!!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Essential SSL