Είμαι ένθερμος υποστηρικτής του Email Marketing.
Όσοι με παρακολουθείτε το γνωρίζετε αυτό. Πραγματικά πιστεύω ότι αποτελεί το ιδανικό κανάλι επικοινωνίας και πωλήσεων όσον αφορά το Online Marketing.
Ένας από του βασικούς μου στόχους μέσα από την σελίδα του Epixeirein είναι να χτίσω μια λίστα με email ανθρώπων που ενδιαφέρονται πάνω σε αυτά που γράφω.
Αυτό ξεκίνησε από το 2011 όταν ανέβασα online το 1ο μου eBook.
Πριν μερικές ημέρες διέγραψα 2.900 email. Οριστικά – χωρίς επιστροφή!
Και σε περίπτωση που αναρωτιέστε – Όχι δεν είμαι τρελός!
Εξηγώ παρακάτω γιατί τα διέγραψα.
Καταρχήν να αναφέρω ότι αυτή δεν είναι η 1η φορά. Το κάνω αυτό κάθε 6 με 9 μήνες.
Δεν το έκανα πάντα, έχω περίπου 3 χρόνια που το ξεκίνησα και υπολογίζω ότι συνολικά έχω διαγράψει πάνω από 7.000 email μέχρι σήμερα.
Γιατί όμως τα διέγραψα (και γιατί πρέπει και εσείς να κάνετε το ίδιο);
Διέγραψα τα email αυτά γιατί τους τελευταίους 9 μήνες, οι συνδρομητές στους οποίους ανήκουν τα email, δεν άνοιξαν ούτε έκαναν κλικ σε κάποιο link που τους έστειλα. Και δεν στέλνω λίγα email.
Δεν άνοιξαν ούτε ένα email μου!
Προσέξτε, για να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση.
Όλοι αυτοί είναι άνθρωποι που έδειξαν ένα αρχικό ενδιαφέρον και κατέβασαν κάποιο eBook μου, ίσως άνοιξαν μερικά email μου (ίσως και όχι) και στην συνέχεια τίποτα – η απόλυτη ησυχία.
Αυτό δεν είναι κάτι παράξενο. Είναι κάτι που συμβαίνει.
Οι ζωές μας και τα ενδιαφέροντα μας αλλάζουν και κάτι που μας άρεσε παλιά πλέον δεν μας αρέσει. Σεβαστό.
Όμως όλοι αυτοί δεν έκαναν ποτέ διαγραφή από τις λίστες μου (unsubscribe). Και εκεί είναι το πρόβλημα. Λάμβαναν τα email μου κανονικά χωρίς να κάνουν τίποτα άλλο.
Αυτά λοιπόν τα email δεν τα θέλετε (ονομάζονται grey email).
Και αυτό για 3 βασικούς λόγους:
- Καταρχήν δεν υπάρχει λόγος να στέλνετε email σε κάποιον που δεν τον ενδιαφέρουν αυτά που λέτε. Δεν έχει νόημα να το κάνετε.
- Δεύτερον σας κοστίζει χρήματα να συντηρείτε μια λίστα με email. Όλες οι πλατφόρμες Email Marketing χρεώνουν βάση των αριθμό email που έχει κάποιος στην λίστα του. Όταν έχετε email που στέλνονται κανονικά αλλά δεν ανοίγονται αυτό είναι κόστος για εσάς.
- Τρίτον (και ίσως σημαντικότερο), τα un-opened email επηρεάζουν τα ποσοστά του Open Rate (δηλ. του ποσοστού ανοίγματος email). Για παράδειγμα. Εάν έχω μια λίστα με 1.000 email και 250 άτομα άνοιξαν το email μου, τότε το Open Rate είναι 25%. Όμως εάν στην λίστα αυτή υπάρχουν 200 άτομα που δεν έχουν ανοίξει ποτέ κάποιο email μου, τους οποίους τους εντοπίσουμε και τους διαγράψουμε – τότε ναι μεν μειώνεται η Λίστα μας στα 800 άτομα – όμως το Open Rate θα ανέβει στο 31,25% – αυτόματα χωρίς να κάνετε απολύτως τίποτα άλλο!
Και ΝΑΙ το θέλουμε αυτό! Όχι για να χαιρόμαστε μόνοι μας ότι έχουμε μεγάλο Open Rate αλλά για έναν σημαντικό και ουσιαστικό λόγο.
Ο λόγος είναι γιατί θέλουμε κάθε φορά που στέλνουμε email να “προσγειώνεται στο inbox” του συνδρομητής μας, και εφόσον χρησιμοποιεί Gmail στην “Κύρια” κατηγορία.
Βλέπετε – όλοι οι μεγάλοι πάροχοι Email όπως το Gmail, Yahoo, Hotmail, κλπ. χρησιμοποιούν “φίλτρα” με σκοπό να προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση του πελάτη (που είμαστε όλοι εμείς που τα χρησιμοποιούμε).
Για παράδειγμα. Εάν λάβουμε κάποιο email που έχει στον τίτλο του την λέξη «Viagra» – το φίλτρο το βλέπει και στέλνει απ’ ευθείας το email στα spam. Εάν έχει στον τίτλο του λέξεις όπως «προσφορά» ή «εκπτώσεις» και χρησιμοποιείτε το gmail, θα το στείλει στο Tab «Προσφορές». Εάν προέρχεται από το Facebook θα το στείλει στο tab «Κοινωνικά».
Και πάμε στο Open Rate. Εάν τα email μας έχουν πολύ χαμηλά Open Rate – οι πάροχοι email (Gmail, Yahoo, κλπ.) καταλαβαίνουν ότι τα email μας δεν ενδιαφέρουν το κοινό μας.
Είπαμε – τι θέλουν όλοι αυτοί οι πάροχοι email; Την καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους πελάτες τους.
Και τι κάνουν;
Toν χώρο που καταλαμβάνουν τα email στο inbox (δείτε το σαν το “Real Estate” του inbox), θέλουν να τον γεμίζουν με email χρήσιμα και ενδιαφέροντα – οπότε εάν στείλετε email που δεν ενδιαφέρουν τον κόσμο (πολύ χαμηλό open-rate), τότε αυτά θα βρεθούν είτε στο Tab “Προσφορές”, είτε στο Spam folder.
Οπότε, εάν το Open Rate σας είναι υψηλό – αυτό αποτελεί έναν καλό δείκτη για τους παρόχους email ότι τα μηνύματα σας ανοίγονται άρα υπάρχει ενδιαφέρον και άρα αξίζει να παραδοθούν στο inbox και την “κύρια” κατηγορία.
Εάν υπάρχει και διάδραση, δηλαδή απαντούν πίσω, κάνουν κλίκ ή στέλνουν το email στους φίλους τους, αυτός είναι ένας ακόμα ποιο ισχυρός δείκτης ότι τα Email σας είναι ενδιαφέροντα και χρήσιμα και σίγουρα θα παραδοθούν στην «Κύρια» κατηγορία του inbox.
Όσο μεγαλύτερο Open και Click Rate έχετε τόσο περισσότερο ανεβαίνετε στα «μάτια» των παρόχων email, και τα μηνύματα σας θα συνεχίσουν να «παραδίδονται» στο inbox!
Θέλουμε λοιπόν να έχουμε ένα καλό Open Rate και ένα καλό Click-Through-Rate (CTR).
Βεβαίως σαν δείκτες μπορεί να μην μας λένε πολλά για την αποτελεσματικότητα του κάθε email μας αλλά αποτελούν έναν δείκτη που δεν πρέπει να αγνοούμε.
Εάν έχουμε ανενεργά email, που σημαίνει ανενεργά άτομα – καλό είναι να τα διαγράψουμε από τις λίστες μας. Κυριολεκτικά λειτουργούν ως βαρίδια που μας τραβούν προς τα κάτω!
Τι μπορείτε να κάνετε ΑΜΕΣΑ
Βρείτε μέσα από την πλατφόρμα Email Marketing που χρησιμοποιείτε ποιοι δεν άνοιξαν κάποιο email σας, ούτε έκαναν κλίκ τους τελευταίους 6, 9 ή 12 μήνες.
Όσοι δεν έχουν ανοίξει κάποιο email σας τους τελευταίους 12 μήνες, διαγράψτε τους χωρίς δεύτερη σκέψη. Πριν όμως τους διαγράψετε αποθηκεύστε τα email σε ένα αρχείο excel για να τα έχετε για στατιστικούς λόγους ή για όταν κάποια στιγμή θελήσετε να στείλετε πιθανόν κάποιο email επανα-ενεργοποίησης τους.
Όσοι βρίσκονται κάτω από 12 μήνες, δεν θα τους διαγράψετε αμέσως. Πρώτα θα τους στείλετε ένα email να τους ενημερώσετε εάν θέλουν να συνεχίσουν να λαμβάνουν τα email σας. Όσοι το ανοίξουν ή κάνουν κλίκ σε κάποιο link την «γλυτώνουν».
Μετά από 7 ημέρες θα στείλετε άλλο ένα τελικό email υπενθύμισης.
Όσοι δεν το ανοίξουν ή δεν κάνουν κάποιο κλικ – τους διαγράφετε (αφού όμως πρώτα τους αποθηκεύσετε σε ένα excel).
Συμπέρασμα
Το «ξεκαθάρισμα» της Λίστας είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία που μπορεί να βοηθήσει μόνο θετικά την όλη προσπάθεια μας πάνω στο Email Marketing και θα πρέπει να γίνεται τακτικά.
Όταν διαγράφω email το κάνω με βαριά καρδιά γιατί τα απέκτησα με πολύ κόπο, όμως αυτό είναι το καλύτερο τόσο για τους ανθρώπους που πλέον δεν ενδιαφέρονται (και δεν υπάρχει λόγος να καταλαμβάνετε χώρο στο inbox τους) – αλλά και για εσάς που θα δείτε μεγαλύτερα Open Rate και μεγαλύτερα Click through rates.
Δοκιμάστε το και γράψτε στα σχόλια τα αποτελέσματα σας.
Εξαιρετικο άρθρο..
@Βασίλης Ρ. Ευχαριστώ 🙂
@Θάνος – Όλες οι πλατφόρμες Email Marketing (όπως το Mailchimp) έχουν ένα tracking system (συνήθως ένα transparent image στο μέγεθος pixel) όπου μπορούν να δουν εάν κάποιος άνοιξε ή έκανε κλικ σε κάποιο email που στείλαμε. Εάν ο παραλήπτης έχει απενεργοποιήσει αυτή την δυνατότητα τότε θα φαίνεται σαν να μην το άνοιξε (δεν ξέρω εάν εννοείς κάτι άλλο και δεν το κατάλαβα σωστά). Προσωπικά είναι ένα ρίσκο (θεωρώ πολύ μικρό) που παίρνω προκειμένου να έχω την Λίστα μου όσο πιο καθαρή γίνεται. Είναι νομίζω «μικρό το κακό» από το να σέρνεις μαζί σου μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες email που πραγματικά δεν υπάρχει καμία διάδραση.
Είναι γνωστό ότι αν ο παραλήπτης του email δεν επιτρέψει την εμφάνιση του απομακρυσμένου περιεχομένου του email του, δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε αν είδε ή όχι το email. Η ερώτησή μου λοιπόν είναι το κατά πόσο είναι ασφαλές να θεωρήσουμε ότι ο παραλήπτης δεν άνοιξε το email του, στηριζόμενοι αποκλειστικά στην έλλειψη ειδοποίησης ότι το άνοιξε.
Πολύ καλό θέμα φίλε Βασίλη και ενημερωτικός όπως πάντα