Επιχειρείν Συμβουλευτικές Υπηρεσίες | +30.26650.21428

BUSINESS & MARKETING STRATEGIES TO GROW YOUR BUSINESS

Λύσεις, συμβουλές & ιδέες για να αναπτύξετε γρήγορα την επιχείρηση σας

Το Email Marketing στην εποχή του GDPR

Το Email Marketing στην εποχή του GDPR

Το Email Marketing πέθανε;

Η λίστα μου θα χαθεί;

Απαγορεύεται να στείλω email σε πελάτες;

Ναι αυτά ακούω τις τελευταίες ημέρες μετά και την εφαρμογή του κανονισμού για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Είναι πολλοί αυτοί που ΔΕΝ γνωρίζουν στην πραγματικότητα πώς επηρεάζει ο νέος κανονισμός το email marketing (και όχι άδικα).

Ενώ κάποιοι άλλοι έχουν εντελώς λανθασμένη εικόνα.

Για παράδειγμα είχα μια συζήτηση με κάποιον πελάτη μου πριν μερικές ημέρες που μου είπε ότι θα σταματήσει πλέον να συλλέγει email γιατί δεν ξέρει τι θα γίνει με τον GDPR και γενικά θα παγώσει το Email Marketing.

Σήμερα κάποιος άλλος με κάλεσε και με ρώτησε εάν πλέον επιτρέπεται να στέλνουμε email (!!), ενώ μια κυρία στην σελίδα μου στο facebook έγραψε «..με την οδηγία προσωπικών δεδομένων που απαγορεύετε να στέλνεις email σε πελάτες πως θα λειτουργήσει;»

Θα μπω κατευθείαν στο θέμα.

Αν και εσείς σκέφτεστε έτσι θα σας ζητήσω να σταματήσετε – να κάνετε δυο περιστροφές γύρω από τον εαυτό σας και να πάρετε μια μεγάλη ανάσα.

Βγάλτε αυτή την σκέψη από το μυαλό σας. Δεν ισχύει (αν θέλετε ρίξτε ακόμα δυο περιστροφές – θα βοηθήσουν).

Το Email όχι μόνο ΔΕΝ πέθανε – αλλά προβλέπω μια ακόμα ποιο δυναμική περίοδος να έρχεται.

Εξηγώ.

Ο GDPR από μια άλλη οπτική

Καταρχήν ας δούμε μια άλλη οπτική για τον GDPR που ίσως να μην την έχετε ακούσει μέχρι στιγμής.

Την οπτική αυτή μοιράστηκα με την λίστα των μελών του Epixeirein πριν λίγο καιρό – οι περισσότεροι το βρήκαν πολύ χρήσιμο οπότε το μοιράζομαι και μαζί σας.

Είμαι σίγουρος ότι όλοι λάβατε άπειρα email από εταιρείες που γράφουν ότι έχουν συμμορφωθεί με τον Νόμο, και ότι για να συνεχίσετε να λαμβάνετε email πρέπει να πατήσετε ένα κουμπί, κλπ. 

Σίγουρα λάβατε. Εδώ πρέπει να πούμε το εξής. Όσοι είχαν ήδη συγκατάθεση να στέλνουν email ΔΕΝ χρειαζόταν να ζητήσουν εκ νέου (δεν ξέρω γιατί το έκαναν) και είμαι σίγουρος ότι πολλές λίστες κυριολεκτικά «χάθηκαν».

Από την άλλη – εάν κάποιος ζητάει για συγκατάθεση ενώ αρχικά δεν είχε πάρει καμία άδεια να στείλει email είναι από μόνο του λάθος και «φάουλ».

Τέλος πάντων.

Πάω παρακάτω – στην ουσία!

Μια ουσία που φαίνεται ότι πολλοί (ακόμα και μεγάλες εταιρείες) την χάσανε.

Θα σας πω αμέσως τι εννοώ. 

Η εφαρμογή του Νόμου είναι ένα πράγμα και πρέπει σίγουρα να γίνει.

Η «σχέση» όμως που έχουμε με την Λίστα μας είναι κάτι άλλο!  

Τα δυο αυτά ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ μεταξύ τους.

Ο κανονισμός GDPR δεν βγήκε για να κάνει την ζωή μας δύσκολη. Βγήκε για να μας «συμμορφώσει» ότι θα πρέπει να νοιαζόμαστε και να ενδιαφερόμαστε για τους ανθρώπους που εξυπηρετούμε (και να μεταχειριζόμαστε με σεβασμό τα προσωπικά τους δεδομένα)! 

Αυτονόητο;  Όχι και τόσο! 

Όταν τα στοιχεία όλων μας βρίσκονται σε εκατοντάδες άλλες βάσεις δεδομένων (για να μην πω χιλιάδες) – χωρίς να έχουμε δώσει καμία άδεια γι’ αυτό – τότε ΝΑΙ χρειαζόμαστε τον GDPR «Armagedon» να τα ισοπεδώσει.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι κάτι που διάβασα για μια νεαρή έγκυο κοπέλα όπου λάμβανε email για βρεφικά προϊόντα τα οποία (email) είδε ο πατέρας της που ακόμα δεν γνώριζε τίποτα και έτσι το έμαθε – και δεν ξέρω την εξέλιξη της ιστορίας αλλά σαν γεγονός είναι κάτι τραγικό!

Πρέπει να νοιαζόμαστε για τα προσωπικά δεδομένα του καθενός που έχουμε στην Λίστα μας και κυρίως πρέπει να νοιαζόμαστε για τον ΙΔΙΟ!    

Από εκεί ξεκινάει.

Εδώ είναι ένα καλό σημείο να διαβάσετε αυτό το κειμενάκι από τον Seth Godin και να ακούστε το podcast που θα βρείτε εκεί (είναι 26 λεπτά όμως πιστέψτε με αξίζει – κατεβάστε το αν θέλετε σε ένα usb και ακούστε το στο αμάξι). Σας παρακαλώ να το κάνετε εάν πραγματικά ενδιαφέρεστε για το κοινό σας (και θεωρώ ενδιαφέρεστε για να είσαστε εδώ).

Talk to people who want to be talked to.

Market to people who want to be marketed to.

Because anticipated, personal and relevant messages will always outperform spam.

And spam is in the eye of the recipient. 

In two simple words: Ask First.

-Seth Godin

Όταν το μόνο που έχουμε στο μυαλό μας είναι «να πουλήσουμε περισσότερο» , χωρίς πρώτα να δείξουμε πραγματικό ενδιαφέρον, χωρίς να νοιαστούμε και χωρίς να σεβαστούμε τον ΙΔΙΟ (τον πελάτη ή συνδρομητή μας) – τότε στα μάτια του θα είμαστε κάποιος που απλά «θέλει να πουλήσει» και κανένα email «συγκατάθεσης» δεν θα μας σώσει.

Τι «συγκατάθεση» να ζητήσω όταν το μόνο που στέλνω είναι email πώλησης; (Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το δουν και οι μεγαλύτερες εταιρείες).

Όσοι αισθάνονται έτσι για εσάς ή την εταιρεία σας, ποτέ δεν θα πατήσουν το κουμπί της «αποδοχής». 

Το καταλαβαίνετε νομίζω.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πίσω από κάθε email βρίσκεται ένας άνθρωπος – όπως εμείς με ανησυχίες, προβλήματα, επιθυμίες και φιλοδοξίες. 

Απ’ όλα τα email που λάβατε από διάφορες εταιρείες – σε πόσα κάνατε «αποδοχή»;

Εάν είστε όπως οι περισσότεροι – σε ελάχιστα! Το moosend έβγαλε κάποια στατιστικά που θα βρείτε εδώ.

Στο δικό σας όμως email που στείλατε θέλετε όλοι να κάνουν αποδοχή!   

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι έτσι όπως θέλουμε να μας «μεταχειριστούν» οι άλλοι θα πρέπει και εμείς να μεταχειριστούμε το δικό μας κοινό.  

Θα πρέπει όλοι να ακολουθούμε αυτό το σκεπτικό άσχετα από το GDPR.

Γιατί; 

Γιατί πολύ απλά αυτό είναι το σωστό! 

Πώς το GDPR ωφελεί το email marketing

Το GDPR ίσως είναι το καλύτερο πράγμα που συνέβη στο Email Marketing τα τελευταία χρόνια και χαίρομαι που εφαρμόστηκε.

Θα πρέπει και εσείς να χαίρεστε.

Τέρμα οι ανταγωνιστές σας που ενώ εσείς παλεύατε να χτίσετε την λίστα σας με τον σωστό τρόπο – αυτοί έβρισκαν έτοιμες ή αγόραζαν.

Το spam θα μειωθεί σημαντικά. 

Τα προσωπικά μας δεδομένα θα προστατεύονται πολύ περισσότερο απ’ ότι παλιότερα.

Η πεμπτουσία του αποτελεσματικού email marketing η «εμπιστοσύνη» – θα αυξηθεί.

Όσοι θα θέλουν να λαμβάνουν τα email σας είναι πιθανότερο να γίνουν κάποια στιγμή πελάτες σας.

Το πιθανότερο είναι να έχετε πλέον μικρότερη λίστα – όμως θα αποτελείτε από ανθρώπους που «θέλουν» να ακούσουν αυτά που έχετε να τους πείτε.

Η αποτελεσματικότητα του ως κανάλι marketing θα αυξηθεί σημαντικά.

To EPS (Earnings Per Subscriber) θα ανέβει. Και ΝΑΙ θέλουμε να ανέβει. Εάν για παράδειγμα στείλουμε μια καμπάνια σε μια λίστα με 2000 άτομα και οι πωλήσεις είναι 500 ευρώ το EPS είναι 0,25€ (δηλαδή ο κάθε συνδρομητής μας αξίζει 25 λεπτά).

Εάν έχετε μια μικρότερη λίστα που είναι όμως πιο ενεργή και ζωντανή πχ. 500 συνδρομητών και τους στείλετε μια νέα καμπάνια και κερδίσετε το ίδιο ποσό 500 ευρώ τότε το EPS είναι 1€ και αυτόματα ο κάθε συνδρομητής σας αξίζει τώρα 1€ (4 φόρες περισσότερο).

Τι προτιμάτε μια λίστα που ο κάθε συνδρομητής αξίζει 25 λεπτά ή μια λίστα που αξίζει 1€;

Ναι αυτό σκέφτηκα και εγώ!

Όλοι οι marketers πλέον θα πρέπει να υιοθετήσουν και να μπουν στην λογική του permission marketing

Το GDPR είναι κάτι καλό και δεν χρειάζεται κανένας πανικός. Το email ωφελείται από αυτό.

Όσοι δεν χρησιμοποιούν αυτή την στιγμή το email marketing θεωρώ ότι χάνουν μια μεγάλη ευκαιρία να επικοινωνήσουν άμεσα και ουσιαστικά με το κοινό τους και να χτίσουν έτσι μια «σχέση» μεταξύ τους. Τα οφέλη είναι πολλά και σημαντικά.

Βασίλης Παππάς
Epixeirein.gr 

Υ.Γ. Το GDPR δεν μπαίνει εμπόδιο στο email marketing ούτε μας λέει να μην στέλνουμε email. Το αντίθετο. Μας βοηθάει να το βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο.

Είναι κάτι καλό και θα πρέπει έτσι να το δείτε.

Be positive and keep Emailing ..Responsibly 😉

Συντάκτης

Vasilis Pappas

Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Σχετικά Άρθρα

5 Σχόλια

  1. Vasilis Pappas
    Vasilis Pappas

    Καλησπέρα Κυριάκο. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα το να στείλεις Newsletter σε κάποιον που ΔΕΝ έκανε εγγραφή – από το να στείλεις Newsletter σε κάποιον που έκανε και δεν το θυμάται (ή είναι βαλτός και το παίζει ότι δεν θυμάται).
    Στην 1η περίπτωση έχεις πρόβλημα γιατί στέλνεις email χωρίς την συγκατάθεση του. Στην 2η περίπτωση – και εφόσον άφησε κάποιος το email του σε μια φόρμα εγγραφής (όπου μπορείς να το αποδείξεις) δεν θα έχεις πρόβλημα.
    Για να είσαι ακόμα περισσότερο καλυμμένος προτείνω να χρησιμοποιήσεις double-optin. Επιβεβαίωση δηλαδή του email του.

  2. Kyriakos

    Καλησπέρα σας,
    Αν στείλουμε ένα newsletter σε κάποιον ο οποίος δεν έχει κάνει εγγραφή, ή δεν θυμάται ότι έχει κάνει… ή στην χειρότερη είναι ένας βαλτός ανταγωνιστής, τότε που μπορεί να φτάσει το ζήτημα αν θυμώσει παραλαμβάνοντας ένα email μας;

    Συγχαρητήρια για το άρθρο.

  3. Vasilis Pappas
    Vasilis Pappas

    Καλησπέρα ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ. Εάν το email τους είναι επαγγελματικό πχ. abc@abcbusiness.gr δεν υπάρχει πρόβλημα. Προτείνω όμως ότι, εφόσον θέλετε να έχετε περαιτέρω επικοινωνία με τακτική αποστολή email να πάρετε την άδεια τους για τους λόγους που αναφέρω στο άρθρο.

  4. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    ΕΧΩ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΧΟΝΔΡΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΛΙΑΝΙΚΗΣ. ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΣΤΕΙΛΩ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ EMAIL ΣΕ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΟΥ ή ΣΕ ΠΙΘΑΝΟΝ ΠΕΛΑΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟ EMAIL ΤΟΥΣ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ info@ ή sales@ ?

  5. Χρήστος

    Σας ευχαριστώ για την πολύτιμη σας προσέγγιση κ ανάλυση με απλά λόγια του θέματος αυτού.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Essential SSL